More stories

RTL Ventures en KPN Ventures samen in e-Healthmarkt

De investeringstakken van RTL Nederland en KPN bundelen de krachten om gezamenlijk de e-Healthmarkt te betreden.

Start-ups

Infographic: Het levenspad van Steve Jobs

Op 5 oktober is het alweer vier jaar geleden dat Apple topman Steve Jobs op 56-jarige leeftijd overleed. Maar vergeten is hij allerminst, zelfs nu Apple al jaren op eigen koers vaart. Deze infographic voert langs alle hoogte- en dieptepunten uit het leven van de man die ons de Mac, iPod, iPad en iPhone bezorgde.

Innovatie

Marcel Timmer wordt directeur Innovatie bij Microsoft

Microsoft Nederland heeft Marcel Timmer benoemd tot Directeur Innovatie. In zijn nieuwe functie fungeert hij als innovatieambassadeur. Speerpunten van zijn ambassadeurschap zijn onder andere het stimuleren van IT-gerelateerde vaardigheden bij kinderen.

Innovatie

Jongeren willen meer technologie in de supermarkt

Jongeren in de leeftijd van 25 tot 35 jaar denken dat zowel technologie als de ‘human touch’ een belangrijkere rol zal gaan spelen in de supermarkt. Dat blijkt uit het onderzoek De Toekomst van het Boodschappen Doen onder 450 Nederlandse consumenten.

Strategy

De groeiende impact van marketingtechnologie: factor mens als uitdaging

In 2012 voorspelde onderzoeksbureau Gartner al dat de CMO in 2017 gemiddeld meer geld zou uitgeven aan technologie dan de CIO – de persoon die nu geregeld verantwoordelijk is voor de IT binnen datzelfde bedrijf. En inderdaad: marketing is inmiddels een tak van sport die bijna in hoogste mate afhankelijk is van techniek. Maar hoe zorg je ervoor dat de adoptie van al die nieuwe technieken onder marketeers soepel verloopt?

Strategy

Digitale transformatie: internetbureau is steeds vaker bedrijvendokter

De fullservice propositie wordt steeds vaker ingeruild voor een specialisme. Dat blijkt uit ons onderzoek naar hoe internetbureaus zich ontwikkelen. Met enkele digital agencies en opdrachtgevers spraken we tijdens een rondetafelgesprek over de veranderende relatie en nieuwe behoeften.

Strategy

Nederland wereldwijd koploper in digitale transformatie

Toegenomen en verbeterd gebruik van digitale technologieën in de top tien economieën ter wereld kunnen een gecombineerd bedrag van $1,36 biljoen aan extra BBP opleveren in 2020. Dat blijkt uit een recent rapport van Accenture, gebaseerd op zijn ‘Digital Density Index’. Deze index meet de penetratie van digitale technologieën in een land en geeft aan hoe deze markten verder kunnen verbeteren aan de hand van vier indicatoren. Nederland heeft de hoogste ‘digital density’ ter wereld, blijkt uit het onderzoek.

Strategy

Payment Service Directive 2 for Dummies (2/2)

De Payment Service Directive is een EU-richtlijn die binnen de Europese Unie zorgt voor de regulering van betalingsdiensten. De richtlijn is erop gericht om de concurrentie in het ‘betalingenlandschap’ te verbeteren en de drempels voor nieuwe toetreders in de payments industry, zijnde niet-banken, weg te nemen. Na een update van de richtlijn in 2009, staat er voor dit jaar een grotere aanpassing voor de deur, die moet leiden tot de implementatie van Payment Service Directive 2 (PSD2).

Payment

Vier handvatten voor een sterk digitaal concept

Digitale groei staat bij veel organisaties hoog op de agenda. Tegelijkertijd is het een uitdaging om te bepalen op welk digitaal concept je als organisatie inzet en is het de vraag of dat concept daadwerkelijk succesvol zal zijn. Als marketing manager kun je de kans op succes vergroten door het concept voor digitale groei te onderbouwen en waar mogelijk te versterken. Dit artikel biedt daarvoor vier handvatten.

Strategy

Blockchain: geen geleidelijke verandering, een aardverschuiving

Denk je eens in dat er een moment komt waarop technologie jouw baan geheel overbodig maakt, dat op een dag het vertrouwen waar financiële instellingen decennialang aan hebben gewerkt in luttele seconden kan worden gereconstrueerd door gebruik te maken van digitale middelen, dat er een door anonieme onbekenden ontwikkeld systeem bestaat dat meer veiligheid, snelheid en transparantie in de financiële wereld mogelijk maakt dan ooit tevoren. Sciencefiction? Absoluut niet. Dat moment is nu. Die dag is vandaag. Dat systeem is de blockchain. Zet je schrap. Zoals internet onze manier van communiceren en informatie delen heeft veranderd, zo verandert de blockchain ons idee van wat waarde is en vertrouwen. De financiële wereld staat straks op zijn kop.

Disruptie

Maakindustrie Nederland: nieuwe technologie adopteren of afhaken

3D-printing, connected machines, over the shoulder-monitoring, en robotics zoals drones. Het is allemaal ‘smart’, en het resultaat van diverse doorbraaktechnologieën. Hoe spelen bedrijven in op de vierde industriële revolutie? Welke kansen pakken ze?

Disruptie

Tech trends uit de Mirabeau Summer 2015 Tech Radar

Innovatieve oplossingen en technologie gaan hand in hand. Bij Mirabeau zijn we gek op technologie. We staan ermee op en gaan ermee naar bed. Onze scherpste geesten komen twee keer per jaar bij elkaar om te bespreken hoe het ervoor staat met technologie en tooling. De sessies resulteren in een up-to-date Tech Radar waarin we bepalen welke technologie we in gaan zetten, nader onderzoek verdient of verouderd is.

Strategy

Het Internet of Me: wat zijn de kansen en gevolgen?

Bijna alle Nederlanders hebben een pc, tablet of smartphone. Bezitters van één of meer van deze apparaten zijn gemiddeld 77 uur per maand actief met browsen en apps. Het internet verandert steeds meer in het ‘ikternet’: een digitale wereld waarin gebruikers de regie pakken over hun gepersonaliseerde producten, diensten en informatie. Met een collega van The Internet of Me ging ik in gesprek over de kansen en gevolgen van dit innovatiethema.

Disruptie

Onderzoek: de transformatie van de marketingrol

Marketeers hebben hun baan de afgelopen tien jaar zien transformeren. En de komende jaren wordt opnieuw een radicale verandering gevraagd. Maar liefst 87 procent van de West-Europese marketeers vindt dat zijn marketingorganisatie binnen drie tot vijf jaar moet veranderen om aan te blijven sluiten bij de needs of the business.

Strategy

Wipro Digital koopt Designit

Wipro Digital wordt een significante Europese speler in de online sector met de overname van Designit uit Denemarken. De Denen zijn internationaal bekend om hun strategische ontwerp, design- en UX-kennis.

Customer Experience