More stories

Een freelancer is geen wegwerpproduct

Er is alom krapte op de arbeidsmarkt: investeer daarom niet alleen in je medewerkers in loondienst. Denk ook aan je freelancers. Houd contact en binding.

Recruitment

Kayvan Kian: CEO’s kunnen veel leren van Nietzsche en Aristoteles

Leiderschapsfilosoof Kayvan Kian is o.a. adviseur bij McKinsey en hij schreef twee boeken over wat leiders kunnen leren van de wijsheid van filosofen.

Communicatie

Een auto, wasmachine en een matras op basis van een leasecontract

Leasen neemt toe: waar het in Nederland eerst vooral bij auto’s gebeurde, kun je nu al allerlei andere producten leasen, o.a. witgoed, fietsen en matrassen.

Customer Service

Economie en de toekomst van steden: wat is er nodig voor een inclusieve, weerbare stad?

Wat is er nodig voor een inclusieve en economisch weerbare stad? Twee experts over het aanpakken van grootstedelijke problemen en voorbeelden in Nederland.

Strategy

Verspilling en fraude bij online advertenties: problemen met Programmatic Advertising

Programmatic Advertising is verbonden met fraude en verspilling: een overzicht (o.a. ad-arbitrage) en waarom een brand safety-strategie belangrijk is.

Programmatic

Vijf e-commerce retailtrends voor 2022

Hoe behoud je je klanten en blijf je nieuwe klanten aantrekken in 2022? Wij hebben vijf zaken op een rij gezet waar je direct mee aan de slag kan.

Strategy

Van transactioneel naar emotioneel: hoe je meer uit je loyalty-programma haalt

90% van klanten staat nu negatief tegenover loyaltyprogramma’s. Om klanten wel te (blijven) verbinden aan je merk moeten zulke programma’s op de schop.

Customer Loyalty

De volgende generatie CMO’s verandert het marketingvak voor altijd

De Chief Marketing Officers van de toekomst hebben hun eigen priorieteiten, zo toont onderzoek onder senior marketeers. Doe daar nu al je voordeel mee.

Strategy

Overnames in de wereld van digital agencies en de invloed op kleinere bureaus

Overnames in de wereld van digital agencies hebben direct impact op de bedrijfsstrategie van middelgrote en kleine bureaus. Hoe bepaal je je toekomst?

Digital Agencies

Onderzoek van Google: vijf winkeltrends in Nederland en hoe retailers daarop in kunnen spelen

Onderzoek van Google onder meer dan 1000 consumenten in Nederland tonen het huidige winkelgedrag: vijf trends en bij iedere trend een concrete retailtip.

Customer Experience

Kanaalconflicten en kannibalisme: zó reken je er voorgoed mee af!

Zeven concrete strategieën die je direct kunt toepassen om voor eens en voor altijd af te rekenen met kanaalconflicten.

B2B Digital

Agility, cultuuromslag en klantgerichte KPI’s: zo maak je je marketingplan tot een succes

Een goede balans tussen vaste voornemens en ruimte voor aanpassing is belangrijk in een marketingplan. Sandy Kirchhoff (Office Depot Europe) over hoe zij het doen.

Strategy

Travelexperts: boost reizen post-pandemie met personalisatie, technologie en samenwerkingen

Hoe gaat reizen er post-pandemie uitzien? Dienstverlening die klanten raakt en inspeelt op de emotionele beleving lijkt de sleutel, aldus experts.

Customer Service

Een goede B2B inbound marketingstrategie in vier stappen

Met inbound marketing trek je bezoekers naar je website door middel van waardevolle content die ze helpt in het beslisproces. Doel: ze converteren tot lead.

Contentmarketing

Reinder Lubbers (No Such Ventures): ‘De venture capital-industrie moet zelf blijven innoveren’

No Such Ventures is anders: geen keuze tussen VC of private equity, actieve investeerders, etc. Want ook bedrijven passen vaak niet in één duidelijke mal.

Start-ups