More stories

Alignment bij Just Eat Takeaway: transparantie en communicatie als sleutel tot succes

Bedrijven overnemen betekent mensen, systemen en data overnemen. ‘Alignment’ is daarom altijd een belangrijke taak. Zo doen ze dat bij Just Eat Takeaway.

Strategy

Groei met pieken en schommelingen in e-commerce: hoe plan je je voorraad?

De trend in e-commerce is ‘groei’, maar er zijn ook veel schommelingen en pieken: trends van de afgelopen maanden en tips voor het plannen van je voorraad.

Fulfillment

De 9 meest waardevolle lessen van snel groeiende bedrijven

 Negen belangrijke lessen van snelgroeiende bedrijven over growth, design, data en techteams.

B2B Digital

E-commerce voorbij de landsgrens? Hoe je met cross-border selling begint

Als je het idee hebt dat je groeimogelijkheden in Nederland uitgeput raken, kan het buitenland de juiste stap zijn. Hoe begin je met ‘cross-border selling’?

Cross Border

Candidate experience: wat vinden sollicitanten belangrijk?

De indruk die sollicitanten hebben van je bedrijf – de ‘candicate experience’ – is belangrijk. Wat zijn hun voorkeuren? Resultaten van een LinkedIn-poll.

Recruitment

E-commerce en alternatieve financiering: wat is het, wat doet het, waarbij helpt het?

Het financieren van je e-commercebedrijf is vaak lastig. Denk daarvoor ook eens aan alternatieve financiering, vaak gebaseerd op toekomstige omzet.

Start-ups

Waarom zijn zo veel bedrijven slecht in innoveren? Verkeerde soort innovatie

Innoveren blijkt vaak lastig. Waarom? Nieuwe ‘stuff’ in plaats van bestaande spullen beter en efficiënter verspreiden. Oftewel: meer platform-denken.

Disruptie

Nederlandse start-ups op de CES in Las Vegas: wie viel op?

De Consumer Electronics Show van 2022 vond vorige week plaats. Nederlandse start-ups sprongen eruit (CES Awards!). Dit waren de bedrijven die mij opvielen.

Start-ups

Vier handvatten voor effectief verandermanagement met OKR

Veranderingen implementeren is altijd lastig. OKR is een methode die bij grote bedrijven effectief wordt ingezet. Lees hier hoe het werkt.

Strategy

Jeanine Holscher (Blokker): ‘Wat wij hebben is echt uniek’

Blokker staat na recordverliezen nog steeds overeind. Hoe blijf je als 125 jaar oude retailer nog relevant? CEO Jeanine Holscher over haar visie en werkwijze.

Strategy

Wat is er nodig om de stedelijke energietransitie te versnellen?

Wat is er nodig om de stedelijke energietransitie te versnellen? Meer landelijke sturing en grootschalige infrastructuur rond warmte en elektriciteit.

Sustainability

Hoe krijg je inzicht in de winstgevendheid van je SEA-campagnes?

Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.

Analytics

Mobiliteit en de toekomst van steden: ‘Mobiliteit gaat over veel meer dan reizen’

Mobiliteit en de toekomst van steden: de mobiliteitstransitie, de tien- of vijftienminutenstad, en wat er nodig is voor de groeiende mobiliteitsbehoefte.

Strategy

Een freelancer is geen wegwerpproduct

Er is alom krapte op de arbeidsmarkt: investeer daarom niet alleen in je medewerkers in loondienst. Denk ook aan je freelancers. Houd contact en binding.

Recruitment

Kayvan Kian: CEO’s kunnen veel leren van Nietzsche en Aristoteles

Leiderschapsfilosoof Kayvan Kian is o.a. adviseur bij McKinsey en hij schreef twee boeken over wat leiders kunnen leren van de wijsheid van filosofen.

Communicatie