More stories

Eerste test met prepaid energiedienst

Tientallen Rotterdamse en Arnhemse huishoudens testen de komende maanden een prepaid energiedienst die hoge kosten door afsluiting moet voorkomen. De dienst werkt als een prepaid telefoonabonnement; deelnemers kopen een tegoed aan energie en kunnen dit zelf opwaarderen.

Internet of Things

Dé Search trends van 2018; van automation en audiences tot AI en chatbots

Het nieuwe jaar is nog kraakvers, een goed moment om stil te staan bij je Searchstrategie. Wat gaat goed? Wat kan beter? En met welke ontwikkelingen moet je rekening houden? Een blik terug op afgelopen jaar, en wat zijn de Search, SEA en SEO trends van 2018?

Search

Next: de belofte van mobiele AR

VR is uit, AR is in, zo stellen diverse experts. Mede doordat er geen head-up display voor nodig is. En enkel een smartphone al voldoende is om realtime voorwerpen in de omgeving te tonen. Is het inderdaad al een gelopen race of zijn de kaarten nog lang niet geschud?

Tech

Veel belangstelling voor theoriecertificaat recreatieve dronevliegers

Het merendeel van de dronebezitters in Nederland en België ziet wel wat in een verplicht theoriecertificaat voor recreatieve dronevliegers. Dat blijkt uit een lezersonderzoek dat uitgevoerd werd door Dronewatch.nl.

Tech

Hoe Amazon de insurtech-wereld op z’n kop zet

In juni 2017 kocht Amazon de supermarktketen Whole Foods voor 13,7 miljard dollar. Het bedrijf kondigde een combinatie aan van zijn loyauteitsprogramma Prime met de afhaalkluisjes in de supermarkten. Kort nadien verlaagde het de prijzen bij Whole Foods. Dit deed meteen 15 miljard dollar in de beurswaarde van de supermarktketens wereldwijd verdampen. Ook Ahold Delhaize verloor toen in één klap meer dan 4% van zijn beurswaarde. Nu stapt de reus in de verzekeringswereld.

Strategy

Zakelijke versie WhatsApp lijkt klaar

De zakelijke versie van WhatsApp laat niet lang meer op zich wachten. De Android-app van WhatsApp Business is deze week uit bèta gekomen.

Mobile

De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.

Online advertising

Smartphonegebruik heeft invloed op examens

Examens en smartphones gaan niet goed samen. Dat blijkt uit onderzoek van UGent en UAntwerpen. Studenten die meer tijd spenderen met hun smartphone, behalen lagere examenresultaten.

Mobile

McAfee en Symantec verliezen terrein als het gaat om werkplekbeveiliging

McAfee en Symantec hebben ten opzichte van negen jaar geleden flink wat marktaandeel verloren als het gaat om werkplekbeveiliging. Winst was er juist voor Eset, Kaspersky en Microsoft hebben juist terrein gewonnen. Dit blijkt uit een marktanalyse van Computer Profile.

Security

Ineens is Google een grote naam op CES

‘The rain stole our thunder,’ was dinsdag nog te lezen op een van de schermen van het Google paviljoen op CES in Las Vegas. Het debuut van Google op de Consumer Electronics Show viel eerder deze week letterlijk in het water. Op winterse regenbuien had Google in Vegas even niet gerekend.

Tech

Elektronicabeurs CES gevloerd door stroomstoring

CES, de grootste elektronicabeurs van de VS, is woensdag geëvacueerd na een grote stroomstoring. De grootste beursvloer, met exposanten als Samsung en LG, is onmiddellijk gesloten.

Tech

Transavia: de bijna persoonlijke commercial

Transavia test een retargetingcampagne via digitale radio op het netwerk van OMX, de digitale tak van OMS. Op basis van tien populaire bestemmingen heeft Transavia met OMS Studio tien commercials geproduceerd. Deze doelgroep bestaat uit bezoekers van Transavia.com die naar een vlucht hebben gezocht en na hun bezoek naar digitale radio luisteren. Consumenten die digitale radio luisteren, horen dan tijdens de reclamemomenten spots op basis van hun zoekgedrag op Transavia.com. Wanneer één van de OMX-zenders een reclameblok start, wordt de spot uitgeleverd.

Analytics

Robots krijgen hun eigen blockchain

Het duurde even voordat ze in beweging kwam, maar toen rolden de volzinnen er toch uit. Robot Sophia was gisteren te gast op CES in Las Vegas tijdens een conferentie over Digitaal Geld.

Tech

Toyota en Amazon werken samen aan multifunctionele voertuigen

De rijdende kruidenier krijgt mogelijk een moderne variant. In elk geval als het aan Toyota ligt. Op de CES in Las Vegas heeft het bedrijf samen met Amazon zelfrijdende busjes gedemonstreerd.

Tech

Transferwise met grenzeloze bankpas en -rekening

Fintechpartij Transferwise komt met een account waarin zijn gebruikers tot 28 verschillende valuta kunnen aanhouden. Die kunnen ze wereldwijd aanspreken met een en dezelfde betaalkaart van Mastercard.

Start-ups