Laatste kans: einde ‘third-party’ cookies is kans om je weer op mensen te richten
Third-party cookies verdwijnen. Vaak gebeurt er nog niets, maar uitstel is echt geen optie meer. Tegelijk is het is een kans je weer te richten op mensen.
Third-party cookies verdwijnen. Vaak gebeurt er nog niets, maar uitstel is echt geen optie meer. Tegelijk is het is een kans je weer te richten op mensen.
Merkloyaliteit, het behoud van klanten en upselling zijn nog altijd de heilige graal in de retail. Maar met alleen bestaande klanten red je het niet.
Iedereen weet dat third-party cookies gaan verdwijnen maar er wordt nog te weinig gedaan. We moeten nu aan 'privacy first' werken. Mét consumenten.
Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.
Corona had ook impact op het werk van van mediaplanners: meer thuiswerkers, meer privacy. Dat beïnvloedt de manier waarop je een doelgroep opbouwt.
Facebook is nu Meta, maar de problemen zijn niet opgelost. Consumenten willen meer privacy en databescherming. Daarop heeft het bedrijf nog geen antwoord.
Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.
Jan-Paul Koudstaal is per januari begonnen als Design Director bij BLiS uit Barendrecht. Hij werkte daarvoor als senior designer bij Mangrove.
Endeit Capital neemt een belang in het Engelse bedrijf Blis. De specialist in location-based-advertising trekt in een nieuwe financieringsronde 25 miljoen dollar aan.