Meer Artikelen

DoubleClick slaat brug naar traditionele televisie, ontsluit inventory

Googles reclamesysteem DoubleClick Bid Manager kan nu ook overweg met de inventory van traditionele televisie.

Online advertising

Omnicom gaat YouTubevideo’s ‘whitelisten’ uit voorzorg

Het mediabureau van grote merken als Pepsi en Procter & Gamble gaat zelf video’s op YouTube op inhoud scannen om ervoor te zorgen dat uitingen van merkadverteerders niet ongewild als reclame bij haatvideo’s op YouTube verschijnen.

Online advertising

Google zoekt concurrentie met Treatwell

Amerikanen die op Google Maps naar een kapper, yogastudio of massagesalon zoeken kunnen daar ook meteen de beschikbaarheid checken en met een swipe een afspraak inboeken.

Search

Google wil meer recensies webwinkelend publiek

Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.

Retail

Levi’s brengt wearable uit met technologie Google

Levi’s brengt komend najaar een spijkerjack op de markt met daarin voelende technologie van Google. Met en handgebaar zet de drager de muziek aan of uit of neemt een telefoontje aan.

SxSW

Deloitte Digital wordt DoubleClick-Partner voor programmatic

Deloitte Digital is bezig zijn Europese afdelingen te certificeren als DoubleClick-Partner voor programmatic advertising.

Online advertising

Nederlands bedrijf bouwt met Google aan toekomst sms

MessageBird uit Amsterdam is een van een handjevol bedrijven dat samen met Google en de GSMA bouwt aan de toekomst van sms. Het kan bijvoorbeeld Amber Alerts, maar ook berichten van merken, zo multimediaal en interactief als WhatsApp of iMessage maken.

Mobile

Top Nederlandse marketeers worstelt met data

Hoe meer data, hoe meer en sneller je als marketeer kunt en moet beslissen. Maar zijn de organisaties daar wel goed op ingericht? Nee, lang niet altijd. James van Thiel en Goswijn Thijssen van Google delen hun beeld op de top van het marketinglandschap.

Online marketing

Google: ‘We gaan nog meer hardware maken’

Naast YouTube en cloudbusiness moet de handel in zelfontworpen hardware komende jaren de omzet van Google flink omhoog helpen.

Mobile

Google: ‘Nieuwe activiteiten groeien goed’

De nieuwe activiteiten van Googles moederbedrijf, Alphabet, verliezen nog wel honderden miljoenen dollars maar zijn geen grote bleeders meer. De strenge financiële koers bij de experimentele tak van CFO Ruth Porat werkt. De core business groeit nog steeds met dubbele cijfers.

Online advertising

Zürich wordt Googles epicentrum voor AI-onderzoek

Google maakt Zürich tot zijn Europese hoofdstad voor onderzoek naar en implementatie van kunstmatige intelligentie.

Research and development

BMW brengt augmented reality naar de showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.

Online marketing

Facebook en Google remmen investeringen in adtech

Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.

Online advertising

Amazon test Product Listing Ads (van Google)

Amazon.com blijkt sinds kort testen te doen met Googles Product Listing Ads. Voor steeds meer typen producten verschijnen er foto-advertenties boven en naast de zoekresultaten op Google.

Search

Google maakt mobiele zoekindex leidend

Google lijkt bezig met het proces zijn mobiele zoekindex leidend te maken. Deze wordt technisch gesproken belangrijker dan de desktopindex. Drie experts delen hun inzichten.

Search