DoubleClick slaat brug naar traditionele televisie, ontsluit inventory
Googles reclamesysteem DoubleClick Bid Manager kan nu ook overweg met de inventory van traditionele televisie.
Googles reclamesysteem DoubleClick Bid Manager kan nu ook overweg met de inventory van traditionele televisie.
Het mediabureau van grote merken als Pepsi en Procter & Gamble gaat zelf video’s op YouTube op inhoud scannen om ervoor te zorgen dat uitingen van merkadverteerders niet ongewild als reclame bij haatvideo’s op YouTube verschijnen.
Amerikanen die op Google Maps naar een kapper, yogastudio of massagesalon zoeken kunnen daar ook meteen de beschikbaarheid checken en met een swipe een afspraak inboeken.
Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.
Levi’s brengt komend najaar een spijkerjack op de markt met daarin voelende technologie van Google. Met en handgebaar zet de drager de muziek aan of uit of neemt een telefoontje aan.
Deloitte Digital is bezig zijn Europese afdelingen te certificeren als DoubleClick-Partner voor programmatic advertising.
MessageBird uit Amsterdam is een van een handjevol bedrijven dat samen met Google en de GSMA bouwt aan de toekomst van sms. Het kan bijvoorbeeld Amber Alerts, maar ook berichten van merken, zo multimediaal en interactief als WhatsApp of iMessage maken.
Hoe meer data, hoe meer en sneller je als marketeer kunt en moet beslissen. Maar zijn de organisaties daar wel goed op ingericht? Nee, lang niet altijd. James van Thiel en Goswijn Thijssen van Google delen hun beeld op de top van het marketinglandschap.
Naast YouTube en cloudbusiness moet de handel in zelfontworpen hardware komende jaren de omzet van Google flink omhoog helpen.
De nieuwe activiteiten van Googles moederbedrijf, Alphabet, verliezen nog wel honderden miljoenen dollars maar zijn geen grote bleeders meer. De strenge financiële koers bij de experimentele tak van CFO Ruth Porat werkt. De core business groeit nog steeds met dubbele cijfers.
Google maakt Zürich tot zijn Europese hoofdstad voor onderzoek naar en implementatie van kunstmatige intelligentie.
BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.
Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.
Amazon.com blijkt sinds kort testen te doen met Googles Product Listing Ads. Voor steeds meer typen producten verschijnen er foto-advertenties boven en naast de zoekresultaten op Google.
Google lijkt bezig met het proces zijn mobiele zoekindex leidend te maken. Deze wordt technisch gesproken belangrijker dan de desktopindex. Drie experts delen hun inzichten.