Google in beroep tegen megaboete
Google heeft vandaag officieel beroep aangetekend tegen de boete van 2,42 miljard euro die de Europese Commissie het Amerikaanse bedrijf heeft opgelegd voor marktmanipulatie rond de prijsvergelijker Google Shopping.
Google heeft vandaag officieel beroep aangetekend tegen de boete van 2,42 miljard euro die de Europese Commissie het Amerikaanse bedrijf heeft opgelegd voor marktmanipulatie rond de prijsvergelijker Google Shopping.
Google zou in afrondende gesprekken zijn met HTC uit Taiwan om diens telefoontak te kopen. Het zou een volgende stap zijn in de tango van Google met de smartphonebusiness.
VINEX heeft de rapportage van Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO) uitgebreid met cijfers van Facebook, Google en Twitter. Dat zet de oude top 20 helemaal op zijn kop, want elf titels moeten voorrang geven aan Amerikaanse webdiensten.
Google introduceert drie vormen van native advertising voor zijn AdSense-netwerk. Hiermee speel het in op de groeiende vraag op de adverteerdersmarkt naar een meer verhalende en minder promotionele vorm van reclame.
Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.
Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.
Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.
De Europese Commissie zou nog voor de zomervakantie een grote boete aan Google willen geven voor concurrentievervalsing met Google Shopping.
“Naarmate we hun voorraden en data beter begrijpen, kunnen we dat beter integreren in onze kernsystemen. Dat is de uitdaging voor de lange termijn.” Googlebaas Sundar Pichai laat er geen misverstand over bestaan: hij wil hofleverancier worden van de digitale kant van Retail.
Googles reclamesysteem DoubleClick Bid Manager kan nu ook overweg met de inventory van traditionele televisie.
Het mediabureau van grote merken als Pepsi en Procter & Gamble gaat zelf video’s op YouTube op inhoud scannen om ervoor te zorgen dat uitingen van merkadverteerders niet ongewild als reclame bij haatvideo’s op YouTube verschijnen.
Amerikanen die op Google Maps naar een kapper, yogastudio of massagesalon zoeken kunnen daar ook meteen de beschikbaarheid checken en met een swipe een afspraak inboeken.
Google wil dat retailers en webwinkels vaker om recensies van winkelend publiek gaan vragen en komt daarom met een nieuwe recensiedienst.
Levi’s brengt komend najaar een spijkerjack op de markt met daarin voelende technologie van Google. Met en handgebaar zet de drager de muziek aan of uit of neemt een telefoontje aan.
Deloitte Digital is bezig zijn Europese afdelingen te certificeren als DoubleClick-Partner voor programmatic advertising.