Startup beoordeelt makelaar op basis van Big Data
Startup ImmoWise stelt dat het door het verzamelen en slim analyseren van Big Data voor elke gemeente en wijk in Nederland de best presterende makelaar aan kan wijzen.
Startup ImmoWise stelt dat het door het verzamelen en slim analyseren van Big Data voor elke gemeente en wijk in Nederland de best presterende makelaar aan kan wijzen.
Met de campagne ‘Hypotheek binnen een week’ wil Rabobank potentiële klanten tot een dialoog verleiden. “Wij willen eigenlijk weer het goede gesprek aan de keukentafel,” zegt Coen Wiers tegen Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Een beter beeld van welk kanaal heeft bijgedragen aan de conversie leidt tot een betere verdeling van marketingbudget. Maar in hoeverre heeft de marketeer het idee dit goed in praktijk te brengen?
Zeven op de tien marketeers vinden conversieattributie belangrijk maar 40 procent weet niet hoe ze dit moeten aanpakken, blijkt uit onderzoek van Adroll. Bram de Jonge geeft tips aan Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Het nieuwe Big Data platform remiqz uit Amsterdam wil de invloed van makelaars en buikgevoel bij de selectie van voetballers verminderen. Het platform berekent op basis van beschikbare data de actuele marktwaarde van de ruim tienduizend spelers die actief zijn in clubs in Europa.
De ene na de andere grote adverteerder kiest ervoor zijn data centraal te stellen in zijn (digital) marketingstrategie en kiest ervoor om een Data Management Platform (DMP) te gebruiken om zijn data maximaal te laten renderen. Onderstaande vier vragen blijven hierbij terugkomen.
Welke marketeer wil dat nu niet: snel en efficiënt klantgedrag voorspellen en strategische upsell-mogelijkheden identificeren? ClearPredictions is nu al nauwkeuriger dan Google Prediction, zegt bedenker Onno Pistorius.
Een tv-programma dat op internet bijna beter scoort dan op televisie. Die eer viel NPO3-programma Rundfunk vorige week toe.
De Amsterdamse modewinkels benutten de mogelijkheden om klanten te werven en te binden onvoldoende. Dat blijkt uit onderzoek van het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam (HvA).
Elk e-commerce bedrijf heeft wel een lijst met inactieve klanten waar niets meer mee wordt gedaan. Reactivatie wordt als te moeilijk of te kostbaar gezien. Goodbyehello heeft van dit probleem zijn businessmodel gemaakt, vertellen oprichters Bart Willems, Nick Rood en René Vetter.
Is het een groot probleem dat er nog steeds geen totaaloplossing is voor cross device tracking? Dat blijkt wel mee te vallen. Het echte probleem komt uit een andere hoek.
Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.
Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.
Het gebruik van Big Data moet transparanter en meer betrouwbaar. Wetenschappers van elf Nederlandse organisaties en universiteiten bundelen de krachten in een onderzoekscollectief om tot een eerlijke omgang met die dagelijkse groeiende hoeveelheid digitale gegevens te komen.
Apptopia, een app analytics startup uit Boston, heeft 2,7 miljoen dollar opgehaald bij onder meer Ashton Kutchers Sound Ventures, Mark Cuban en 500 Startup.