Colours start label rondom machine learning
Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.
Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.
De datatak van reclamereus WPP en muziekdienst Spotify gaan nauw samenwerken om het luistergedrag van consumenten in kaart te brengen. Dat moet resulteren in betere aanbevelingen.
Data, VR en AI, het zijn de drie pijlers van de Websummit dit jaar. Lissabon is voor drie dagen het episch centrum van de digitale wereld. Maar het is niet alleen de tech zelf wat de klok slaat. Op het speciale ‘Future Technologies’ podium wordt de vertaalslag gemaakt naar onze maatschappij. Want hoe gaan we om met de invloed van deze ontwikkeling op ons dagelijks leven? Nu en in de toekomst? Eén van de onderwerpen waarin deze vragen bij elkaar komen is Emotional Intelligence. Zijn we klaar voor een relatie met onze smartphone?
Nog altijd wat bedrijven wereldwijd plaatsen vraagtekens bij de waarde van de inzichten die Data & Analytics (D&A) oplevert. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van KPMG onder ruim 2.000 ondernemingen.
Stel, je bent vol goede moed gestart of bezig met de conversie optimalisatie van je website of webshop. Je hebt je data geanalyseerd, het bezoekersgedrag op knelpunten gemeten en geanalyseerd, misschien ook polls of enquêtes onder bezoekers en klanten gehouden, haarscherpe hypotheses opgesteld, en nu ben je klaar voor het A/B testen van die hypotheses. Maar je lijstje met A/B tests is nogal lang geworden… Hoe bepaal je dan met welke A/B tests je begint? Hoe zorg je er dan voor dat je snel resultaten van je conversie optimalisatie inspanningen ziet?
Zoekmachine Bing van Microsoft is er bijna negentig procent zeker van dat Hillary Clinton vanavond de volgende Amerikaanse president wordt. En tot nu toe had Bing het vaak bij het juiste eind.
Het belang van unieke en betrouwbare data neemt toe naarmate media converteren en 100 procent digital worden. Om te toetsen hoe betrouwbaar ze zijn, gebruiken we meerdere instrumenten. Het hanteren van verschillende meetinstrumenten leidt er ook onherroepelijk toe dat de resultaten per instrument zullen afwijken. Ook al meet je hetzelfde. Wat te doen als de verschillen zo groot zijn dat je niet meer weet welke van de twee het dichtst bij de werkelijkheid ligt?
Een op de vijf Nederlandse bedrijf voerde in 2015 analyses uit op Big Data. De helft van deze bedrijven liet ten minste een deel van dit werk uitvoeren door een ander bedrijf, zo meldt CBS.
Het nieuwe Nederlandse bereiksonderzoek NOBO is officieel gelanceerd. Dat omvat web- en videoverkeer, waar vanaf volgend jaar ook Facebook, Google, Netflix en YouTube deel van uitmaken.
Koningin Máxima opent donderdag 1 december de Jheronimus Academy of Data Science (JADS) in het voormalig klooster Mariënburg in ‘s-Hertogenbosch.
Digital marketingbureau Storm Digital heeft zijn dataspecialisten en interactiedesigners samengebracht in een nieuw team. “Er ontstaan nieuwe soorten media als je data en creatie met elkaar samenvoegt”, zegt directeur Viktor van der Wijk.
Thuiswinkel.org vindt dat een specifieke cookiewet niet nodig is om de privacy van de consument beter te beschermen. Daar waar cookies op zo’n manier gebruikt worden dat ze impact hebben op de privacy van betrokkenen, zorgt de nieuwe Privacyverordening al voor voldoende bescherming. Dat zegt de branchevereniging naar aanleiding van onderzoek door Actal, het adviescollege toetsing regeldruk.
Big data, big opportunities. Maar ook een grote chaos. Neem de vijf miljard online klantbeoordelingen die in de laatste drie jaar op internet gezet zijn. Wonderflow schept daar orde in en geeft precies aan waar jouw bedrijf in kan groeien. Directeur Riccardo Osti: “Wonderflow levert resultaten die al klaar voor gebruik zijn.
Een beetje bedrijf verzamelt data uit het website-, e-mail- en social verkeer. Leadboxer maakt het vervolgens mogelijk om uit die berg informatie sales leads te halen, vertelt Wart Fransen.
Nederlanders moeten snel verlost worden van enorme stroom cookiemeldingen. Dat stelt het Adviescollege toetsing regeldruk (Actal).