More stories

Call tracking rukt op: betere attributie van telefonische conversie

De investering in de mobiele aanwezigheid heeft invloed op de klantreis en de manier waarop consumenten telefonisch contact leggen. Dat verandert de conversie-attributie: call tracking rukt op.

Conversie

Waarom elke marketingafdeling moet nadenken over inzicht en controle

De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.

Online marketing

Attributie in AdWords, nu makkelijker dan ooit

Google heeft nu al een tijdje attributiedata in AdWords ingebouwd. Met deze functies krijg je inzicht in de verschillende touchpoints van conversies. Hierdoor krijg je betere inzichten in de waarde van keywords, klikken en touchpoints. Door op deze betere waarde te sturen, maximaliseer je het rendement van elke klik en verhoog je daardoor de ROI op je marketinginvestering.

Attributie

De vouchercodezwendel

Recentelijk las ik een artikel op PerformanceIn met een kritische kijk op affiliatemarketing en in het bijzonder op vouchercode (kortingscode) websites. In het artikel wordt deze markt vergeleken met een kaartenhuis dat op het punt staat in elkaar te storten zo gauw retailers goed gaan onderzoeken wat de voordelen zijn van dergelijke partnerships.

Attributie

Optimaliseren met assisted conversions in Google Analytics

Assisted Conversions maken inzichtelijk met welke advertenties een gebruiker nog meer interactie heeft gehad naast de advertentie die direct geconverteerd is. Naast de conclusies die getrokken kunnen worden op basis van o.a. conversies, kosten per conversie en conversiepercentages is het van groot belang dat de data van assisted conversions worden meegenomen in het optimalisatieproces. Hierdoor kunnen er accuratere conclusies worden getrokken en daardoor ook betere beslissingen worden genomen bij het optimaliseren van online campagnes. Er zullen bijvoorbeeld geen conversies worden misgelopen omdat er advertenties en/of zoekwoorden onderbroken worden die niet voor directe conversies zorgen, maar wel deel uit maken van het conversiepad.

Analytics

Cross device meten: wat is de toegevoegde waarde van je mobiele inzet?

Internetgebruik groeit nog steeds en daarbij worden ook steeds meer verschillende devices gebruikt. Maar het inzicht in het gedrag van de consument over verschillende devices heen blijkt een grote uitdaging. Niet alleen het meten zelf, maar ook het bepalen van wat de toegevoegde waarde is van je mobile inzet. Is er een ultieme oplossing? Of zit er niets anders op dan de diverse systemen aan elkaar knopen?

Attributie

Daisycon laat publishers extra belonen

Adverteerders op het affiliatenetwerk van Daisycon kunnen selecte sitebeheerders, of: publishers, automatisch extra beloningen gaan geven.

Attributie

Nieuw: aansturen op data driven conversions in Google Adwords

Al sinds 2003 hebben we het volop over het magische onderwerp ‘conversie-attributie’. Elke online marketeer begrijpt dat het niet juist is om alle conversies toe te kennen aan de laatste interactie die een gebruiker met een van je campagnes heeft gehad. Toch vinden de meesten van ons het lastig om de stap naar een ander attributiemodel te maken. Wat daarin niet meehelpt, is het feit dat veel systemen nog niet de mogelijkheid bieden om op geattribueerde conversiewaarden aan te sturen. Tot afgelopen week, waarin Google Adwords niet alleen heeft aangekondigd het data driven attributiemodel aan de bestaande attributiemodellen toe te voegen, maar ook heeft gekondigd dat het aan het einde van deze maand mogelijk is om af te wijken van het last click attributiemodel en je ‘conversies’ kolom te vullen op basis van een ander attributiemodel. ‘No big deal?’ Ik denk van wel.

Online advertising

Nieuw: gebruikersspecifieke data in Analytics User Explorer rapporten

Onderstaand vind je drie toepassingen om met geavanceerde segmenten het maximale uit je Analytics data te halen. Het is nu mogelijk om het gedrag op individueel gebruikersniveau in te zien. Hoe zet je de rapporten effectief in?

Analytics

Facebook Atlas case: de toegevoegde waarde van mobile advertising

De noodzaak om te investeren in mobile wordt elk jaar groter. Terwijl de ad spend voor desktop langzamerhand stagneert, zien we de mobile ad spend elk jaar weer verdubbelen. De mobiele conversies blijven echter achter en tegelijkertijd blijft het doormeten van cross-device traffic een uitdaging. Om de toegevoegde waarde van mobile advertising wel inzichtelijk te krijgen, is Storm Digital samen met KLM op zoek gegaan naar antwoorden.

Mobile

Ontdubbelen op Affiliate, doen of niet?

Het is een vraag waar vrijwel elke online marketeer een keer mee te maken krijgt, is ontdubbeling van affiliate marketing op andere online kanalen verstandig om te doen of juist niet?

Attributie

Doubleclick: wat is het en hoe zet je het effectief in?

De afgelopen tijd gonst het rondom DoubleClick. De afkortingen DCM, DBM, Studio en DS vliegen adverteerders en marketeers om de oren. Maar wanneer gebruik je DoubleClick? En waarom zou je dit moeten gebruiken? In deze blogpost leg ik uit wat de verschillende onderdelen van DoubleClick voor jou kunnen betekenen. En belangrijker nog: welk voordeel kun je ermee behalen?

Online marketing

Marketing automation; wat levert het op?

Wat is de ROI van je marketinginspanningen? Dat is een vraag waar marketeers veel mee bezig zijn. Gelukkig zijn er in online marketing veel zaken heel goed meetbaar en kun je heel makkelijk een ROI berekenen. Denk aan Google Adwords, Facebook advertising of affiliate marketing. Bij een investering in marketing automation blijkt dat toch wat lastiger. In dit blog ga ik dieper in op de vraag wat marketing automation oplevert en hoe je dat inzichtelijk kunt maken als je ermee start.

Marketing automation

Mobiele coupon slaat brug tussen online reclame en offline verkoop

Hoe groot het effect van een online campagne is op de offline verkopen is vaak niet helemaal duidelijk. De mobiele coupon slaat nu een brug tussen die twee werelden. Met welke ingrediënten houdt de marketeer rekening?

Online marketing

Ontdek de ROI van je branding budgetten

Mediabudgetten verschuiven naar online: beter meetbaar en daardoor efficiënter in te zetten. Maar toch blijft het bij branding vaak nog onduidelijk wat het precies toevoegt aan het geheel. Oude attributiemodellen kijken alleen naar kliks en websiteverkeer en geven daarom een incompleet beeld. Met o.a. DoubleClick is het nu mogelijk om ook attributie toe te kennen aan impressies, waarmee je ook branding de juiste waarde kunt geven.

Attributie