More stories

Gebruik van zoekmachine Film.nl ruim verdubbeld

Mede geholpend door thuiszitters die vertier op televisie zoeken, is het gebruik van zoekmachine Film.nl meer dan verdubbeld van veertigduizend naar honderdduizend gebruikers afgelopen maand.

Campagnes

bol.com opent leesclub voor kinderen

bol.com opent een online lees- en boekenclub voor kinderen tot ongeveer tien jaar. Iedere dag lezen bekende Nederlanders per video verhalen voor, maar kinderen kunnen in de speciale hoek ook e-boeken en luisterboeken nuttigen.

E-commerce

Fightclub tekent Bolton Adhesives

Het digitale marketingbureau Fightclub uit Breda gaat de online en offline campagnes voeren voor Bolton Adhesives, het bedrijf achter merken als Bison, UHU en Griffon.

Campagnes

Bol.com begint campagne met partnerverkopers

Bol.com houdt tot eind mei een reclamecampagne die zich louter richt op verkooppartners die het handelsplatform voor hun eigen onderneming gebruiken.

Campagnes

Decembermaand blijft riskant voor Nederlands e-commerce

December staat te boek als de grootste, belangrijkste maand voor e-commerce in Nederland. Het is echter ook de periode waarin reputaties sneuvelen, vertrouwen verloren gaat en klaaglijnen vollopen. Webwinkeliers moeten campagnes voeren om de consument in toom te houden.

Campagnes

KLM combineert salescampagnes met duurzame boodschap

Tijdens de afgelopen KLM Werelddeal Weken zijn passagiers actief gewezen op de mogelijkheid om hun aandeel in de CO2-uitstoot van de vlucht te compenseren.

Travel

Waarom Out of Home (OOH) op dit moment vergelijkbaar is met het internet van vroeger

Het billboard is in veel opzichten de originele reclamevorm en werd zelfs al gebruikt in de Romeinse tijd. Out of Home is niet nieuw, maar wel dé trend.

Programmatic

MeMo2 lanceert crossmediaal bereiksplatform

“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.

Marketing

KWF selecteert Energize als activatiebureau

KWF Kankerbestrijding heeft Energize geselecteerd als digitaal en activatiebureau. Momenteel wordt gewerkt aan een tweetal campagnes die deze wintermaanden te zien zullen zijn.

Campagnes

Zo haal je meer uit je mediabudget

Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je […]

Media

Pathé Thuis op campagne met Talpa

Online bioscoop Pathé Thuis begint dit najaar een campagne op het netwerk van Talpa. De aanbieder wil zich duidelijker profileren in Nederland. “We passen niet op de hoop met Disney+ en Netflix”, zegt directeur Thomas van de Weerd.

Marketing

Campagnesite KLM: ‘Doos van Pandora’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij KLM augmented reality inzet om onbekende bestemmingen te promoten.

Campagnes

Deepfake Beckham spreekt negen talen

Deepfake-technologie heeft in de strijd tegen nepnieuws een negatief imago gekregen. Nu is er David Beckham die zich dankzij deepfake in negen talen uitspreekt tegen malaria. 

Campagnes

Zalando start offensief op beautymarkt

Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.

Campagnes

Snoop Dogg en Klarna: ‘Campagne sluit niet aan’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne die met Snoop Dogg qua stijl nogal knettert.

Campagnes