More stories

Raamwerk voor een klantcommunity: het Community Canvas

Dat het hebben van een actieve klantcommunity belangrijk is weten velen wel. Maar hoe je zo’n community succesvol opbouwt is nog een uitdaging. Een adviesbedrijf heeft een gratis Community Canvas beschikbaar gemaakt dat doet denken aan de raamwerken voor service design en het Business Model Canvas.

Community Management

Online media laten hoop liggen met sluiten reactieformulier

Online media verwijderen stuk voor stuk het reactieformulier onder de artikelen. Terwijl ze de lezers betrokken proberen te houden, zeggen ze vanwege het ‘getrol’ niet anders te kunnen. Daarmee laten de bedrijven echter heel wat liggen, blijkt uit cijfers die The Financial Times onlangs deelde.

Customer Engagement

Wilderness: curated storytelling voor de entertainmentsector

“Iedereen op social is een merk. We plaatsen dingen die mensen leuk vinden, delen of op reageren. Maar veel home entertainment bedrijven doen dat niet. Ze zeggen: de film is uit en ga dat zien”, vertelt Jamie Maple van Wilderness. “Maar de basis van social is juist interactie en verhalen vertellen.”

Entertainment

Lokaal en digitaal: de ambities van de Persgroep voor indebuurt.nl

Kat Willem is vermist en op de foto met Elsa en Olaf van Frozen – zomaar twee artikelen die de bezoekers van indebuurt.nl bezighouden. Het hyperlokale platform van de Persgroep wordt het komende jaar uitgerold naar tientallen Nederlandse steden.

Contentmarketing

YouTube lanceert YouTube Community; wat zijn de kansen voor bedrijven?

Om de betrokkenheid van de consument te versterken lanceert YouTube nu haar sociale platform YouTube Community. Wat biedt dit voor kansen voor bedrijven?

Video

Case: Hoe krijgt gemeente Rotterdam de bewoners in beweging?

Een ‘social presence’ opbouwen is inmiddels een must voor gemeenten. Rotterdam Binnenstad is met ruim 26 duizend volgers de grootste in zijn soort. Maar hoe bereik je dit? Wat is het doel van zo’n pagina? En wat zijn de resultaten tot nu toe?

Dialogue Marketing

De blinde vlek van marketing: community management

Weten dat het belangrijk is doet iedereen wel, maar bij minder dan twintig procent wordt het ook in praktijk gebracht: customer lifecycle marketing. Of in gewone woorden: de focus op de bouw van een relatie met klanten. Het ontbrekende ingrediënt? Community management.

Customer Engagement