Zo structureer je je contentmarketing aanpak
Contentmarketing staat samen met social media bovenaan de 2020 activiteitenlijst van Nederlandse marketeers volgens recent onderzoek.
Contentmarketing staat samen met social media bovenaan de 2020 activiteitenlijst van Nederlandse marketeers volgens recent onderzoek.
Iedereen die wel eens branded content heeft gecreëerd, gebruikt of gecommuniceerd begrijpt de noodzaak van merkrichtlijnen.
Dit rapport is geschreven namens Sitecore door analisten van het onafhankelijke onderzoeksbureau MARKESS by exægis. Het rapport kijkt naar kritische succesfactoren voor effectieve contentcreatie en -beheer, geïnspireerd op best practices die door de markt zijn geïdentificeerd. Het rapport is gebaseerd op feedback van leidinggevenden op C-niveau die werken voor bedrijven of baanbrekende merken op dit gebied, en op vooruitziende analyses van het onderzoeksprogramma ‘Customer Experience & Digital Strategies’ door MARKESS by exægis.
Op het gebied van contentmarketing gaat in 2020 weer veel veranderen, maar zonder welke zaken kan jij echt niet volgend jaar? Een gidstocht langs de veertien belangrijkste contentmarketingtrends voor 2020.
Sinds GDPR van kracht werd, is het opvallend rustig gebleven rondom de regelgeving. Tot nu. Het Europese Gerechtshof heeft onlangs uitspraak gedaan in een rechtszaak met grote gevolgen.
Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is.
Het consumentenvertrouwen in bedrijven staat op een all-time low. Net als het vertrouwen in sociale media. Maar ondanks fake news claims is het vertrouwen in nieuwsmedia stijgende.
De beveiliging van websites is altijd belangrijk, maar we zien toch vaak dat bedrijven concessies doen. Als gevolg slagen veel bedrijven er niet in om hun website up-to-date en optimaal beschermd te houden.
Het is online niet meer genoeg om alleen een geweldig product of merk te hebben. Je moet je klant veroveren en dat doe je met deze gouden contentregels.
Mijn Amsterdam is sinds maandag live. De site is het persoonlijke digitale portaal waar alle Amsterdammers 24/7 hun persoonlijke gegevens en gemeentelijke producten en diensten kunnen inzien.
Onderzoek toont aan dat mensen acht seconden de focus hebben voor het beoordelen van content of deze interessant genoeg is om verder te lezen.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer gaan twee koppels influencers op reis met digitale tools van ABN AMRO, zonder bankpas.
Bedrijvenbouwer Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. Het bureau was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep.
Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je […]
Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.