More stories

Experttips voor effectieve contentmarketing en contentmanagement

Dit rapport is geschreven namens Sitecore door analisten van het onafhankelijke onderzoeksbureau MARKESS by exægis. Het rapport kijkt naar kritische succesfactoren voor effectieve contentcreatie en -beheer, geïnspireerd op best practices die door de markt zijn geïdentificeerd. Het rapport is gebaseerd op feedback van leidinggevenden op C-niveau die werken voor bedrijven of baanbrekende merken op dit gebied, en op vooruitziende analyses van het onderzoeksprogramma ‘Customer Experience & Digital Strategies’ door MARKESS by exægis.

B2B Digital

Dit zijn de veertien contentmarketingtrends van 2020

Op het gebied van contentmarketing gaat in 2020 weer veel veranderen, maar zonder welke zaken kan jij echt niet volgend jaar? Een gidstocht langs de veertien belangrijkste contentmarketingtrends voor 2020.

Contentmarketing

Nieuwe GDPR wijziging: wat zijn de gevolgen voor je bedrijf?

Sinds GDPR van kracht werd, is het opvallend rustig gebleven rondom de regelgeving. Tot nu. Het Europese Gerechtshof heeft onlangs uitspraak gedaan in een rechtszaak met grote gevolgen.

Contentmarketing

In de kern is contentmarketing heel eenvoudig

Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is.

Contentmarketing

Mediabureaus: Nepnieuws is goed voor echte media

Het consumentenvertrouwen in bedrijven staat op een all-time low. Net als het vertrouwen in sociale media. Maar ondanks fake news claims is het vertrouwen in nieuwsmedia stijgende.

Media

Is je contentmanagementsysteem (CMS) wel veilig?

De beveiliging van websites is altijd belangrijk, maar we zien toch vaak dat bedrijven concessies doen. Als gevolg slagen veel bedrijven er niet in om hun website up-to-date en optimaal beschermd te houden.

CMS

Vijf contentregels waar je klant blij van wordt

Het is online niet meer genoeg om alleen een geweldig product of merk te hebben. Je moet je klant veroveren en dat doe je met deze gouden contentregels.

Contentmarketing

24/7 toegang tot gegevens in Mijn Amsterdam

Mijn Amsterdam is sinds maandag live. De site is het persoonlijke digitale portaal waar alle Amsterdammers 24/7 hun persoonlijke gegevens en gemeentelijke producten en diensten kunnen inzien.

Contentmarketing

Online Marketing: De kracht van visuele content

Onderzoek toont aan dat mensen acht seconden de focus hebben voor het beoordelen van content of deze interessant genoeg is om verder te lezen.

Contentmarketing

Campagnepanel #173 (ABN AMRO): ‘Hele dunne lijn’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer gaan twee koppels influencers op reis met digitale tools van ABN AMRO, zonder bankpas.

Contentmarketing

Investeerder koopt contentmarketingbureau MPG

Bedrijvenbouwer Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. Het bureau was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep.

Contentmarketing

Zo haal je meer uit je mediabudget

Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je […]

Media

VanMoof op Emerce Performance

Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.

Marketing

11 redenen waarom je contentmarketingaanpak (nog) niet succesvol is

Vanuit onderzoek van het Content Marketing Institute (CMI) weten we dat slechts 38 procent van de professionals een contentmarketingstrategie vastlegt en daardoor mede succesvol is. De overige 62 procent waagt zich er niet aan. Beter is het wel te doen, en net zo succesvol te zijn net als die andere 38 procent. 

Contentmarketing

Zo bouw je een succesvol merk in een digitale tijd

Het bouwen van een merk kost tijd, geld en energie. Er zijn zoveel verschillende expertises, mogelijkheden en ontwikkelingen. Welke focus breng je aan? Waar investeer je tijd en geld in? Succesvolle merken waar ik voor heb gewerkt en volg, hebben een aantal of alle onderstaande elementen geïmplementeerd. Ben jij marketeer of ondernemer? Dan helpt dit artikel met het maken van de juiste keuzes in je brand building avontuur.

Strategy