More stories

24/7 toegang tot gegevens in Mijn Amsterdam

Mijn Amsterdam is sinds maandag live. De site is het persoonlijke digitale portaal waar alle Amsterdammers 24/7 hun persoonlijke gegevens en gemeentelijke producten en diensten kunnen inzien.

Contentmarketing

Online Marketing: De kracht van visuele content

Onderzoek toont aan dat mensen acht seconden de focus hebben voor het beoordelen van content of deze interessant genoeg is om verder te lezen.

Contentmarketing

Campagnepanel #173 (ABN AMRO): ‘Hele dunne lijn’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer gaan twee koppels influencers op reis met digitale tools van ABN AMRO, zonder bankpas.

Contentmarketing

Investeerder koopt contentmarketingbureau MPG

Bedrijvenbouwer Globitas neemt samen met het management contentmarketingbureau MPG. over. Het bureau was onderdeel van het inmiddels failliete Roto Smeets Groep.

Contentmarketing

Zo haal je meer uit je mediabudget

Adverteerders zijn druk bezig met het verzamelen van eigen data, bijvoorbeeld via een app of loyaliteitsprogramma. Met data kun je […]

Media

VanMoof op Emerce Performance

Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.

Marketing

11 redenen waarom je contentmarketingaanpak (nog) niet succesvol is

Vanuit onderzoek van het Content Marketing Institute (CMI) weten we dat slechts 38 procent van de professionals een contentmarketingstrategie vastlegt en daardoor mede succesvol is. De overige 62 procent waagt zich er niet aan. Beter is het wel te doen, en net zo succesvol te zijn net als die andere 38 procent. 

Contentmarketing

Zo bouw je een succesvol merk in een digitale tijd

Het bouwen van een merk kost tijd, geld en energie. Er zijn zoveel verschillende expertises, mogelijkheden en ontwikkelingen. Welke focus breng je aan? Waar investeer je tijd en geld in? Succesvolle merken waar ik voor heb gewerkt en volg, hebben een aantal of alle onderstaande elementen geïmplementeerd. Ben jij marketeer of ondernemer? Dan helpt dit artikel met het maken van de juiste keuzes in je brand building avontuur.

Strategy

Instagram en Pinterest favoriet voor wooninspiratie

Instagram en Pinterest zijn in Nederland veruit de populairste online platformen om wooninspiratie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dat blijkt uit het Home Deco Trendrapport van Adfactor.

Contentmarketing

Je contentmarketing-processen optimaliseren? Gebruik een DAM-systeem

Inmiddels is de toegevoegde waarde van een Digital Asset Management (DAM) oplossing duidelijk. Het ondersteunt marketingorganisaties bij het opslaan, ordenen en terugvinden van hun digital assets. Dit is wel zo handig in het tijdperk waar het bieden van een consistente ervaring een absolute must is. Daarnaast beloof de toekomst van DAM nog veel goeds.

Contentmarketing

Willemijn Vader: ‘Storymarketing is marketing gebaseerd op het verhaal’

Je hebt e-mailmarketing, influencer marketing, contentmarketing.. Daar komt nu storymarketing bij. Expert Willemijn Vader legt uit:“Storymarketing is eigenlijk een verzameling van dat alles. Het is marketing bedrijven op basis van de elementen uit het verhaal.” Zij gelooft niet in de silo’s van de verschillende marketing disciplines. “De potentiële klant krijgt een boodschap van een afzender en ziet niet het verschil in disciplines binnen de organisatie. Waar het om gaat is dat je als bedrijf nadenkt over hoe je die persoon in beweging brengt om jouw product of dienst te kopen.” 

Online marketing

De 6 takeaways van Facebook Accelerate 4.0

Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.

Online advertising

Het belang van een goede contentmarketingstrategie

Een masterplan. Dat is strategie. Dat staat op Wikipedia. En dat weten de meeste professionals wel. Maar als het op contentmarketingstrategie aankomt, wordt men ineens twijfelachtig. Euh ja, een contentmarketingstrategie wat is dát ook alweer precies? En waarom heb ik dat nodig?

Contentmarketing

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

We zijn wel dagelijks bezig met allerlei vormen van content. Iedereen. Voor de lol, voor de marketing of omdat we de content zelf verkopen. Dan krijg je automatisch te maken met een aantal rechten en rechtsgebieden. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, biedt een bundeltje gekapte bomen uitkomst: het boek #contentrecht. Nu is contentrecht geen officieel rechtsgebied, maar in mijn boek behandel ik tal van rechtsgebieden waarmee je als producent of consument van content te maken kunt krijgen. In een serie van drie artikelen behandel ik de meest voorkomende kwesties waarmee jij te maken kunt krijgen. Dit is deel één en het gaat over het auteursrecht.

Contentmarketing

De voordelen van het combineren van je DAM- en PIM-systeem

Als je bij wilt blijven met e-retailers zoals Amazon is het belangrijk om een goede balans te creëren tussen productinformatie en marketingcontent. Het streven is “product content as a service” waarbij productinformatie en de gebruikte marketingmaterialen op elkaar zijn afgestemd. In deze whitepaper deelt industry expert Theresa Regli haar visie op het combineren van je DAM- en PIM-systeem.

Contentmarketing