More stories

Waarom hebben we juist in deze tijd verhalen nodig?

 Juist in deze tijd van verandering zijn verhalen daarom belangrijker dan ooit. Ze zorgen voor sociale cohesie en zijn er om elkaar te vermaken en te begrijpen.

Contentmarketing
Premium

Episerver betaalt honderden miljoenen voor Optimizely

“De grootste transformatie van ons bedrijf”, zegt directeur Alex Atzberger van Episerver over wat Optimizely voor zijn bedrijf gaat betekenen.

Venture

Geen nieuws? Deze zes vormen van content vinden journalisten wel relevant

Veel organisaties willen PR inzetten, omdat ze willen uitgroeien tot een autoriteit in hun markt. Vaak lopen ze tegen het volgende probleem aan: er zou niet genoeg nieuwswaardige content in huis zijn. Geen probleen: deze zes vormen van content vinden journalisten relevant – en zorgen ervoor dat jouw organisatie bekender wordt via PR.

Marketing

Tien top SEO-tools voor elke copywriter

Copywriters en bloggers moeten er voor zorgen dat hun geschreven werk prettig leest en grammaticaal correct is. Daarnaast moet de content ook voldoen aan zoekmachine-optimalisatie (SEO) richtlijnen.

Contentmarketing

B2B Trendrapport: focus vrij abrupt naar een bijna volledige online klantbeleving

Veel B2B-marketeers proberen via gratis content hun kennisniveau hoog te houden, maar dat leidt er niet toe dat de noodzakelijke digitale vaardigheden goed zijn ontwikkeld. Verder vraagt de huidige tijd dat B2B-marketeers ook analytisch sterk zijn, veel kennis hebben van hun eigen organisatie en dat ze vaak het oliemannetje tussen de afdelingen zijn. Maar volgens het vandaag verschenen B2B Marketing Trendrapport 2020 maakt de coronacrisis het alleen maar lastiger om alle benodigde skills te ontwikkelen.

Contentmarketing

Hoe weet je of je organisatie klaar is voor Employee Advocacy?

Contentmarketing is een inmiddels niet meer weg te denken manier om vanuit de pullgedachte prospects te verleiden om in contact te komen met je merk.

Contentmarketing

Benchmark: De belangrijkste marketingtactieken in e-commerce

Het jaarlijkse trendrapport van dotdigital kijkt naar de tactieken die e-commerce merken zouden moeten toepassen om belangrijke marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Verspreid over drie continenten en twaalf landen, hebben zij honderd merken gescoord op basis van criteria variërend van best practices voor e-mail tot omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Elk merk werd willekeurig geselecteerd en objectief gescoord, afhankelijk van hun toepassing van deze tactieken.

Contentmarketing

Janneke Plaisier (LessonUp): ‘Lessen maken, delen en vinden’

De Nederlandse leraar geeft wekelijks aan meer klassen les dan docenten in de ons omringende landen. Naast voor de klas staan vormen ouders een steeds grotere druk. “Daarnaast moet je ook nog leerlingen motiveren en inspireren. Dat laatste valt vaak buiten de boot en juist daarom was je ooit leraar geworden”, aldus Janneke Plaisier, medeoprichter van LessonUp. Het platform probeert leraren de helpende hand te bieden bij het maken, delen en vinden van lessen.

Contentmarketing

Checklist: Versnel de ROI op merkinvesteringen

Alle medewerkers zijn cruciaal voor het succes van de branding van je bedrijf. Of het nu gaat om het verzenden van e-mails, het presenteren van verkooppraatjes, netwerken op een evenement of het ontwerpen van social media assets. Het is essentieel dat interne teams zijn afgestemd op de merkidentiteit en over de tools beschikken die ze nodig hebben om on-brand te blijven. Deze checklist focust op de drie belangrijkste basisprincipes voor het verhogen van de ROI op merkinvesteringen.

Contentmarketing

Contentmarketing metrics: de ene kpi is de andere niet

Als data-gedreven marketeer heb je natuurlijk behoefte aan de juiste metrics om te checken of je je doelstellingen wel haalt. Dat vraagt om metrics die relevant en doelmatig zijn. Metrics, kortom, die aansluiten bij wat je met je contentmarketinginspanningen wilt bereiken. Om je te helpen de juiste metrics te bepalen, gaan we in dit artikel de contentmarketing metrics technisch ontleden.

Contentmarketing

Voorbeelden van user generated content die je als merk kunt inzetten

Hoe zorg je ervoor dat je als merk van deze tijden profiteert? Hoe houd je contact met je thuiszittende community? Een goede user generated content strategie biedt een uitkomst.

Contentmarketing

Hub, hero, en hygiëne voor de ideale contentmix

Het 3H-model van Google is een mooie methode om een afwisselende contentmarketingstrategie voor je webshop te maken.

Contentmarketing

Kickstart je B2B content marketingstrategie met deze vier stappen

Content-ideeën verzamelen voor Business to Business (B2B) websites valt vaak niet mee. Hoe kickstart je je campagne wél op de juiste manier?

Contentmarketing

Contentmarketingaanpak in huis optuigen of (deels) uitbesteden

In een poll op LinkedIn vroeg ik recent naar hét dilemma waar elke marketingprofessional of -ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

Contentmarketing
Premium

Infographic: webinars versus podcasts

Evenementen mogen sinds 1 juli weer. Wel nog met beperkingen: de ruimte is leidend in plaats van het aantal bezoekers. De basisregels zoals 1,5 meter moeten in acht genomen worden. Of daarmee alle geplande webinars alsnog worden omgezet in fysieke evenementen moet nog blijken, want die hebben hun nut intussen wel bewezen. In deze infographic wordt uitgelegd welke tactiek het beste gevolgd kan worden: in sommige gevallen kun je met een podcast ook je doel bereiken.

Contentmarketing