More stories

Checklist: Versnel de ROI op merkinvesteringen

Alle medewerkers zijn cruciaal voor het succes van de branding van je bedrijf. Of het nu gaat om het verzenden van e-mails, het presenteren van verkooppraatjes, netwerken op een evenement of het ontwerpen van social media assets. Het is essentieel dat interne teams zijn afgestemd op de merkidentiteit en over de tools beschikken die ze nodig hebben om on-brand te blijven. Deze checklist focust op de drie belangrijkste basisprincipes voor het verhogen van de ROI op merkinvesteringen.

Contentmarketing

Contentmarketing metrics: de ene kpi is de andere niet

Als data-gedreven marketeer heb je natuurlijk behoefte aan de juiste metrics om te checken of je je doelstellingen wel haalt. Dat vraagt om metrics die relevant en doelmatig zijn. Metrics, kortom, die aansluiten bij wat je met je contentmarketinginspanningen wilt bereiken. Om je te helpen de juiste metrics te bepalen, gaan we in dit artikel de contentmarketing metrics technisch ontleden.

Contentmarketing

Voorbeelden van user generated content die je als merk kunt inzetten

Hoe zorg je ervoor dat je als merk van deze tijden profiteert? Hoe houd je contact met je thuiszittende community? Een goede user generated content strategie biedt een uitkomst.

Contentmarketing

Hub, hero, en hygiëne voor de ideale contentmix

Het 3H-model van Google is een mooie methode om een afwisselende contentmarketingstrategie voor je webshop te maken.

Contentmarketing

Kickstart je B2B content marketingstrategie met deze vier stappen

Content-ideeën verzamelen voor Business to Business (B2B) websites valt vaak niet mee. Hoe kickstart je je campagne wél op de juiste manier?

Contentmarketing

Contentmarketingaanpak in huis optuigen of (deels) uitbesteden

In een poll op LinkedIn vroeg ik recent naar hét dilemma waar elke marketingprofessional of -ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.

Contentmarketing

Infographic: webinars versus podcasts

Evenementen mogen sinds 1 juli weer. Wel nog met beperkingen: de ruimte is leidend in plaats van het aantal bezoekers. De basisregels zoals 1,5 meter moeten in acht genomen worden. Of daarmee alle geplande webinars alsnog worden omgezet in fysieke evenementen moet nog blijken, want die hebben hun nut intussen wel bewezen. In deze infographic wordt uitgelegd welke tactiek het beste gevolgd kan worden: in sommige gevallen kun je met een podcast ook je doel bereiken.

Contentmarketing

Een stapsgewijze checklist voor soepele merktransities

Voor veel organisaties is rebranding een behoorlijke uitdaging. Rebranding is een belangrijke stap voor organisaties die relevant willen blijven in hun markt, zich willen onderscheiden van de concurrent of de ontwikkeling van hun producten willen ondersteunen. Alhoewel een rebranding voor elke organisatie anders is en er dus niet één methode bestaat die voor iedereen werkt. Deze handleiding biedt handvatten en praktische tips voor een rebranding traject.

Contentmarketing

Facebook Nederland gaat mkb ondersteunen met eigen tools

Facebook Nederland wil (lokale) mkb bedrijven ondersteunen in moeilijke tijden. Het voortbestaan van deze kleinere bedrijven is cruciaal voor de werkgelegenheid en onze economie, meent het sociale netwerk.

Contentmarketing

Maak de businesscase voor template management

De inzet van een template managementplatform leidt na verloop van tijd tot een aanzienlijke productiviteitsverbetering voor eindgebruikers, je brandmanagement-team en IT-team. Dit blijkt uit het onderzoek ”The Total Economic Impact of Templafy” uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Templafy. Hoe overtuig je jouw management van de toegevoegde waarde van een template management systeem? Deze whitepaper biedt handvatten.

Contentmarketing

Zo bouw je content voor elke fase in de customer journey

Dat content cruciaal is om je merk te laten groeien is bij het merendeel van marketeers en eigenaren bekend.

Contentmarketing

Dagelijks de meest actuele en authentieke content uit het hart van je community

E-commerce is soms een kwestie van veel zenden. Maar wat gebeurt er als je de klant zelf de content laat maken voor advertenties en e-mail campagnes?

Contentmarketing

Supersnel blogonderwerpen verzinnen met deze gratis tools

Als contentmarketeer of copywriter ben je altijd op zoek naar nieuwe onderwerpen om over te schrijven.

Contentmarketing

Honderd blogs in honderd dagen: de zin en onzin van klakkeloos bloggen

De resultaten zijn bedroevend. Na honderd dagen bloggen en meer dan 100.000 woorden typen, een groei van 380 naar nog […]

Marketing

Wat is de impact van de coronacrisis op contentmarketing? Zo gaan contentmarketeers ermee om

De coronacrisis vraagt veel aanpassingsvermogen, ook bij contentmarketeers. 21 marketeers delen hun tips en inspiratie voor de juiste content in deze bizarre tijd.

Contentmarketing