Boeren en tuinders lanceren eigen verhalenplatform
Landbouworganisatie LTO start BoerenBuren, naar eigen zeggen ‘dé Facebook- en Instagramcommunity van de boer voor de burger’.
Landbouworganisatie LTO start BoerenBuren, naar eigen zeggen ‘dé Facebook- en Instagramcommunity van de boer voor de burger’.
De Rotterdamse startup Channext heeft via informele investeerders 250.000 euro opgehaald voor zijn software-as-a-service platform waarbij content wordt gedeeld tussen leveranciers en wederverkopers. Daar is volgens het bedrijf in Europa grote vraag naar.
Hoewel een grote meerderheid van de Nederlandse b2b-marketeers vindt dat contentmarketing werkt voor zijn of haar organisatie, hanteert ruim 70 procent geen rendementsdoelstellingen. Ook zegt 41 procent niet over een contentstrategie te beschikken, terwijl ze die wel van cruciaal belang te vinden voor het welslagen van contentmarketing. Dat blijkt uit onderzoek van &content, het contentmarketingbureau van MT MediaGroep onder 304 b2b-marketeers in Nederlandse organisaties.
De afgelopen jaren is er een gestage verschuiving geweest naar een heel andere webervaring, aangedreven door headless, IoT-apparaten, slimme luidsprekers en meer. Consumenten zijn niet alleen meer op zoek naar informatie en communiceren met merken vanaf hun desktops of laptops. Deze nieuwe manier van digitaal verbruik vereist dat merken een geheel andere set technologieën gebruiken om consumenten digitale ervaringen te bieden. Deze whitepaper beschrijf de verschuiving van het traditionele website ervaringen naar moderne digitale klantervaringen.
De Nederlandse scale-up Contentoo heeft 250.000 euro opgehaald bij angel investors. Verreweg het grootste deel hiervan komt van Ten Cate Investeringsmaatschappij, een investeringsfonds van de familie Ten Cate.
Of je nou een magazine maakt, een merkverhaal communiceert of een video-serie bedenkt; als niemand het ziet, hoort of begrijpt, kun je het net zo goed niet doen. Maar hoe maak je nou effectieve content? In dit artikel: vijf gouden lessen, afgekeken van de media.
Contentmarketing staat samen met social media bovenaan de 2020 activiteitenlijst van Nederlandse marketeers volgens recent onderzoek.
Iedereen die wel eens branded content heeft gecreëerd, gebruikt of gecommuniceerd begrijpt de noodzaak van merkrichtlijnen.
Dit rapport is geschreven namens Sitecore door analisten van het onafhankelijke onderzoeksbureau MARKESS by exægis. Het rapport kijkt naar kritische succesfactoren voor effectieve contentcreatie en -beheer, geïnspireerd op best practices die door de markt zijn geïdentificeerd. Het rapport is gebaseerd op feedback van leidinggevenden op C-niveau die werken voor bedrijven of baanbrekende merken op dit gebied, en op vooruitziende analyses van het onderzoeksprogramma ‘Customer Experience & Digital Strategies’ door MARKESS by exægis.
Op het gebied van contentmarketing gaat in 2020 weer veel veranderen, maar zonder welke zaken kan jij echt niet volgend jaar? Een gidstocht langs de veertien belangrijkste contentmarketingtrends voor 2020.
Sinds GDPR van kracht werd, is het opvallend rustig gebleven rondom de regelgeving. Tot nu. Het Europese Gerechtshof heeft onlangs uitspraak gedaan in een rechtszaak met grote gevolgen.
Hele boeken zijn volgeschreven over contentmarketing, veelal aan de hand van complexe theoretische modellen. Wat daardoor een beetje ondersneeuwt, is dat contentmarketing in de kern heel eenvoudig is.
Het consumentenvertrouwen in bedrijven staat op een all-time low. Net als het vertrouwen in sociale media. Maar ondanks fake news claims is het vertrouwen in nieuwsmedia stijgende.
De beveiliging van websites is altijd belangrijk, maar we zien toch vaak dat bedrijven concessies doen. Als gevolg slagen veel bedrijven er niet in om hun website up-to-date en optimaal beschermd te houden.
Het is online niet meer genoeg om alleen een geweldig product of merk te hebben. Je moet je klant veroveren en dat doe je met deze gouden contentregels.