Contentmarketingaanpak in huis optuigen of (deels) uitbesteden
In een poll op LinkedIn vroeg ik recent naar hét dilemma waar elke marketingprofessional of -ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.
In een poll op LinkedIn vroeg ik recent naar hét dilemma waar elke marketingprofessional of -ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.
Evenementen mogen sinds 1 juli weer. Wel nog met beperkingen: de ruimte is leidend in plaats van het aantal bezoekers. De basisregels zoals 1,5 meter moeten in acht genomen worden. Of daarmee alle geplande webinars alsnog worden omgezet in fysieke evenementen moet nog blijken, want die hebben hun nut intussen wel bewezen. In deze infographic wordt uitgelegd welke tactiek het beste gevolgd kan worden: in sommige gevallen kun je met een podcast ook je doel bereiken.
Voor veel organisaties is rebranding een behoorlijke uitdaging. Rebranding is een belangrijke stap voor organisaties die relevant willen blijven in hun markt, zich willen onderscheiden van de concurrent of de ontwikkeling van hun producten willen ondersteunen. Alhoewel een rebranding voor elke organisatie anders is en er dus niet één methode bestaat die voor iedereen werkt. Deze handleiding biedt handvatten en praktische tips voor een rebranding traject.
Facebook Nederland wil (lokale) mkb bedrijven ondersteunen in moeilijke tijden. Het voortbestaan van deze kleinere bedrijven is cruciaal voor de werkgelegenheid en onze economie, meent het sociale netwerk.
De inzet van een template managementplatform leidt na verloop van tijd tot een aanzienlijke productiviteitsverbetering voor eindgebruikers, je brandmanagement-team en IT-team. Dit blijkt uit het onderzoek ”The Total Economic Impact of Templafy” uitgevoerd door Forrester Consulting in opdracht van Templafy. Hoe overtuig je jouw management van de toegevoegde waarde van een template management systeem? Deze whitepaper biedt handvatten.
Dat content cruciaal is om je merk te laten groeien is bij het merendeel van marketeers en eigenaren bekend.
E-commerce is soms een kwestie van veel zenden. Maar wat gebeurt er als je de klant zelf de content laat maken voor advertenties en e-mail campagnes?
Als contentmarketeer of copywriter ben je altijd op zoek naar nieuwe onderwerpen om over te schrijven.
De resultaten zijn bedroevend. Na honderd dagen bloggen en meer dan 100.000 woorden typen, een groei van 380 naar nog […]
De coronacrisis vraagt veel aanpassingsvermogen, ook bij contentmarketeers. 21 marketeers delen hun tips en inspiratie voor de juiste content in deze bizarre tijd.
Landbouworganisatie LTO start BoerenBuren, naar eigen zeggen ‘dé Facebook- en Instagramcommunity van de boer voor de burger’.
De Rotterdamse startup Channext heeft via informele investeerders 250.000 euro opgehaald voor zijn software-as-a-service platform waarbij content wordt gedeeld tussen leveranciers en wederverkopers. Daar is volgens het bedrijf in Europa grote vraag naar.
Hoewel een grote meerderheid van de Nederlandse b2b-marketeers vindt dat contentmarketing werkt voor zijn of haar organisatie, hanteert ruim 70 procent geen rendementsdoelstellingen. Ook zegt 41 procent niet over een contentstrategie te beschikken, terwijl ze die wel van cruciaal belang te vinden voor het welslagen van contentmarketing. Dat blijkt uit onderzoek van &content, het contentmarketingbureau van MT MediaGroep onder 304 b2b-marketeers in Nederlandse organisaties.
De afgelopen jaren is er een gestage verschuiving geweest naar een heel andere webervaring, aangedreven door headless, IoT-apparaten, slimme luidsprekers en meer. Consumenten zijn niet alleen meer op zoek naar informatie en communiceren met merken vanaf hun desktops of laptops. Deze nieuwe manier van digitaal verbruik vereist dat merken een geheel andere set technologieën gebruiken om consumenten digitale ervaringen te bieden. Deze whitepaper beschrijf de verschuiving van het traditionele website ervaringen naar moderne digitale klantervaringen.
De Nederlandse scale-up Contentoo heeft 250.000 euro opgehaald bij angel investors. Verreweg het grootste deel hiervan komt van Ten Cate Investeringsmaatschappij, een investeringsfonds van de familie Ten Cate.