More stories

Instagram en Pinterest favoriet voor wooninspiratie

Instagram en Pinterest zijn in Nederland veruit de populairste online platformen om wooninspiratie op te doen voor meubels en woonaccessoires. Dat blijkt uit het Home Deco Trendrapport van Adfactor.

Contentmarketing

Je contentmarketing-processen optimaliseren? Gebruik een DAM-systeem

Inmiddels is de toegevoegde waarde van een Digital Asset Management (DAM) oplossing duidelijk. Het ondersteunt marketingorganisaties bij het opslaan, ordenen en terugvinden van hun digital assets. Dit is wel zo handig in het tijdperk waar het bieden van een consistente ervaring een absolute must is. Daarnaast beloof de toekomst van DAM nog veel goeds.

Contentmarketing

Willemijn Vader: ‘Storymarketing is marketing gebaseerd op het verhaal’

Je hebt e-mailmarketing, influencer marketing, contentmarketing.. Daar komt nu storymarketing bij. Expert Willemijn Vader legt uit:“Storymarketing is eigenlijk een verzameling van dat alles. Het is marketing bedrijven op basis van de elementen uit het verhaal.” Zij gelooft niet in de silo’s van de verschillende marketing disciplines. “De potentiële klant krijgt een boodschap van een afzender en ziet niet het verschil in disciplines binnen de organisatie. Waar het om gaat is dat je als bedrijf nadenkt over hoe je die persoon in beweging brengt om jouw product of dienst te kopen.” 

Online marketing

De 6 takeaways van Facebook Accelerate 4.0

Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.

Online advertising

Het belang van een goede contentmarketingstrategie

Een masterplan. Dat is strategie. Dat staat op Wikipedia. En dat weten de meeste professionals wel. Maar als het op contentmarketingstrategie aankomt, wordt men ineens twijfelachtig. Euh ja, een contentmarketingstrategie wat is dát ook alweer precies? En waarom heb ik dat nodig?

Contentmarketing

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

We zijn wel dagelijks bezig met allerlei vormen van content. Iedereen. Voor de lol, voor de marketing of omdat we de content zelf verkopen. Dan krijg je automatisch te maken met een aantal rechten en rechtsgebieden. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, biedt een bundeltje gekapte bomen uitkomst: het boek #contentrecht. Nu is contentrecht geen officieel rechtsgebied, maar in mijn boek behandel ik tal van rechtsgebieden waarmee je als producent of consument van content te maken kunt krijgen. In een serie van drie artikelen behandel ik de meest voorkomende kwesties waarmee jij te maken kunt krijgen. Dit is deel één en het gaat over het auteursrecht.

Contentmarketing

De voordelen van het combineren van je DAM- en PIM-systeem

Als je bij wilt blijven met e-retailers zoals Amazon is het belangrijk om een goede balans te creëren tussen productinformatie en marketingcontent. Het streven is “product content as a service” waarbij productinformatie en de gebruikte marketingmaterialen op elkaar zijn afgestemd. In deze whitepaper deelt industry expert Theresa Regli haar visie op het combineren van je DAM- en PIM-systeem.

Contentmarketing

Bouw een Digital Experience Platform (DXP) met deze tips van Theresa Regli

Duizenden software-vendoren en platformen claimen de sleutel te zijn tot toekomstig marketingsucces. Waar het voorheen draaide om massacommunicatie met een one-size-fits-all marketinguiting is het tegenwoordig hyper gepersonaliseerd. Moderne marketing en het marketingtechnologie-landschap zijn een complexe puzzel geworden. Hoe zorg je voor synergie in jouw martech stack? Door je eigen Digital Experience Platform (DXP) te ontwikkelen. Industry expert Theresa Regli deelt haar visie hierop in deze whitepaper.

Contentmarketing

Wat is het belang van reads (quality views) in influencer content?

Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken. 

Influencer marketing

Deze vier platformen groeien snel. Waarom worden ze hier nog niet veel gebruikt?

Instagram, YouTube, LinkedIn en Facebook zijn niet alleen populair onder gebruikers, ook adverteerders zijn er dol op. Naast die vier zijn nog een aantal andere social platformen sterk aan het groeien. Platformen zoals Reddit, Medium, Quora en TikTok zijn super interessant om nu mee te gaan testen.

Social

Zo ziet de digitale transformatie van Voetbal International eruit

Voetbal International bestaat al meer dan vijftig jaar, maar heftige veranderingen waren er in het verleden nauwelijks. Hoofdredacteur Pieter Zwart vertelt over de toegevoegde waarde van het door hem geïntroduceerde VI PRO, hoe het de bedrijfscultuur van Voetbal International veranderde en het magazine toekomstbestendig maakte.

Strategy

Je contentmarketing-strategie optimaliseren? Gebruik deze expert tips

Contentmarketing kost 62% minder dan traditionele marketing en genereert drie keer zoveel leads blijkt uit onderzoek van Demand Metric. Kwalitatieve content kan dus een enorm verschil maken in de online vindbaarheid en thought leadership van je bedrijf. Maar hoe creëer je goede content? Dit eBook biedt handvatten en veertien contentmarketing-experts delen hun visie op dit vraagstuk en geven tips om je contentmarketing-strategie te optimaliseren.

Contentmarketing

3 manieren om de waarde van een blogpost te bepalen

Alleen al in Nederland worden meer dan 300.000 nieuwe blogposts per maand geschreven. Als consument volgen wij bloggers en influencers voor inspiratie op bijna elk gebied. Van mode, reizen tot foodblogs en technologie. Men gebruikt blogs om kennis te delen, reviews van producten te doen en het vertellen van inspirerende verhalen. Maar hoe meet je waarde van al die content?

Contentmarketing

iMediate integreert platforms en content marketing

Content marketingbureau iMediate richt zich naast retail nu ook op de zakelijke markt. Hiervoor wordt een nieuw onderdeel voor B2B content marketing opgericht, waarin de platforms ChannelConnect en Entertainment Business worden geïntegreerd.

B2B Digital

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing