More stories

Bouw een Digital Experience Platform (DXP) met deze tips van Theresa Regli

Duizenden software-vendoren en platformen claimen de sleutel te zijn tot toekomstig marketingsucces. Waar het voorheen draaide om massacommunicatie met een one-size-fits-all marketinguiting is het tegenwoordig hyper gepersonaliseerd. Moderne marketing en het marketingtechnologie-landschap zijn een complexe puzzel geworden. Hoe zorg je voor synergie in jouw martech stack? Door je eigen Digital Experience Platform (DXP) te ontwikkelen. Industry expert Theresa Regli deelt haar visie hierop in deze whitepaper.

Contentmarketing

Wat is het belang van reads (quality views) in influencer content?

Jarenlang waren views (impressies) en bereik de belangrijkste metrics voor het meten van de impact van content. Sinds 2016 heeft er een verschuiving plaatsgevonden. Adverteerders zoeken naar betere metrics om het succes van branded content te herkennen en vergelijken. 

Influencer marketing

Deze vier platformen groeien snel. Waarom worden ze hier nog niet veel gebruikt?

Instagram, YouTube, LinkedIn en Facebook zijn niet alleen populair onder gebruikers, ook adverteerders zijn er dol op. Naast die vier zijn nog een aantal andere social platformen sterk aan het groeien. Platformen zoals Reddit, Medium, Quora en TikTok zijn super interessant om nu mee te gaan testen.

Social

Zo ziet de digitale transformatie van Voetbal International eruit

Voetbal International bestaat al meer dan vijftig jaar, maar heftige veranderingen waren er in het verleden nauwelijks. Hoofdredacteur Pieter Zwart vertelt over de toegevoegde waarde van het door hem geïntroduceerde VI PRO, hoe het de bedrijfscultuur van Voetbal International veranderde en het magazine toekomstbestendig maakte.

Strategy

Je contentmarketing-strategie optimaliseren? Gebruik deze expert tips

Contentmarketing kost 62% minder dan traditionele marketing en genereert drie keer zoveel leads blijkt uit onderzoek van Demand Metric. Kwalitatieve content kan dus een enorm verschil maken in de online vindbaarheid en thought leadership van je bedrijf. Maar hoe creëer je goede content? Dit eBook biedt handvatten en veertien contentmarketing-experts delen hun visie op dit vraagstuk en geven tips om je contentmarketing-strategie te optimaliseren.

Contentmarketing

3 manieren om de waarde van een blogpost te bepalen

Alleen al in Nederland worden meer dan 300.000 nieuwe blogposts per maand geschreven. Als consument volgen wij bloggers en influencers voor inspiratie op bijna elk gebied. Van mode, reizen tot foodblogs en technologie. Men gebruikt blogs om kennis te delen, reviews van producten te doen en het vertellen van inspirerende verhalen. Maar hoe meet je waarde van al die content?

Contentmarketing

iMediate integreert platforms en content marketing

Content marketingbureau iMediate richt zich naast retail nu ook op de zakelijke markt. Hiervoor wordt een nieuw onderdeel voor B2B content marketing opgericht, waarin de platforms ChannelConnect en Entertainment Business worden geïntegreerd.

B2B Digital

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing

Is contentmarketing de weg naar marktleiderschap?

Wat contentmarketing is, dat is wel bekend. Maar het waarom, dat ligt moeilijker. Het zou wel eens dé weg naar marktleiderschap kunnen zijn.

Contentmarketing

Hunkemöller: ‘Nul buzz around the brand’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij Hunkemöller de eerste stapjes zet met podcasting.

Contentmarketing

Inbound marketing brengt nieuwe klanten. 14 experts vertellen hoe

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

Online marketing

LinkedIn doet update: dit is er nieuw

De ontwikkelingen op LinkedIn gaan razendsnel en sinds januari zijn er alweer een aantal interessante features uitgerold. Zo krijg je na een connectieverzoek nu ook direct een mogelijkheid de bedrijfspagina van die persoon te volgen. Zie jij het aantal volgers al stijgen? Dit zijn de laatste LinkedIn updates.

Social

5 redenen waarom podcasts een geweldig platform zijn

De podcast bestaat al ruim vijftien jaar, nu schieten ze als paddestoelen uit de grond. Waarom is een podcast nou bij uitstek een geweldig platform?

Publishing

Albert Heijn start podcast over herkomst voedsel

Albert Heijn is een podcastserie gestart onder de noemer Op ons bord. Daarin laat retailer horen waar ons eten precies vandaan komt en wat we in de toekomst kunnen verwachten op het gebied van de productie van eten.

Contentmarketing

Een goede contentstrategie kent een content clean-up

Voor content geldt het principe ‘less is more’. Oftewel, tijd om de bezem door je content te halen, en een flink aantal van je pagina’s te verwijderen.

Contentmarketing