More stories

50 miljoen dollar voor BuzzFeed

De Amerikaanse site voor het delen van content BuzzFeed krijgt 50 miljoen dollar van durfkapitalist Andreessen Horowitz. Daarmee wil het de internationale markt op.

Contentmarketing

Taboola gaat vol in native advertising

Advertentieplatform Taboola neemt supply-side platform (SSP) Perfect Market om geprogrammeerde native advertenties aan te kunnen bieden. Gezamenlijk wordt een nieuwe dienst Taboola-X opgetuigd.

Contentmarketing

Handige content marketing tools

Ondanks hogere budgetten worstelen met name B2B marketeers met content marketing, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute. Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Hulp nodig? Het WordStream blog verzamelde een dezer dagen 32 handige tools voor content marketing. Een deel ervan is nog gratis ook.

Contentmarketing

Infographic: de menselijke factor bij content marketing

Content marketing is zo simpel nog niet. Bijna een kwart van de content marketeers heeft moeite om een publiek te bereiken. En meer dan de helft stemt de content niet af op profielen, met een laag engagement als resultaat. Dat is niet verstandig, want negentig procent van de consumenten vindt geoptimaliseerde content relevant.

Contentmarketing

De Telegraaf op Abri’s en Mupi’s in Haarlem

Buitenexploitant JCDecaux plaatst gedurende twee weken dagelijks de voorpagina van De Telegraaf in zijn Abri’s en Mupi’s in Haarlem.

Contentmarketing

Native ad labelling: werk in uitvoering

Marketeers, uitgevers, content marketing bureaus en regelgevers zoeken nog steeds naar een manier om de belangen van adverteerders en consumenten in evenwicht te krijgen als het gaat om native advertenties. In navolging van toezichthouder FTC, die zich gaat verdiepen in native advertising, springt ook het Interactive Advertising Bureau (IAB) in de bres voor regulering.

Contentmarketing

Worden adverteerders uitgevers?

Alsof dagbladen en tijdschriften uitgevers al niet genoeg uitdagingen hebben, neemt het aantal concurrenten bijna dagelijks toe. Daarbij gaat het niet alleen om nieuwsverzamelaars als The Huffington Post. Ook de adverteerder ontwikkelt zich langzaam maar zeker tot uitgever. Zo lanceerde de New York Public Library onlangs een iPad app met een magazine-achtige uitstraling.

Contentmarketing

Marketeers worstelen met content marketing

Ondanks hogere budgetten worstelen B2B marketeers met content marketing. Volgens een nieuwe studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute is meer dan de helft van de respondenten ‘ietwat tevreden’ over content marketing, maar enthousiast klinkt het niet.

B2B online

Infographic: hoe bereik je de Millennials?

De Millennials, geboren in de jaren tachtig en negentig, worden binnenkort de belangrijkste koopkrachtige generatie. En ze zijn digitaler dan de generaties voor hen. Om niet te zeggen: hyperconnected. Hoe verleid je een Millennial? Wees in elk geval visueel.

Contentmarketing

Brits bedrijf bouwt data-adviseur

Het Britse bedrijf Echobox heeft eindelijk zijn geavanceerde analyticsplatform onthuld, dat adviseert op welke tijdstippen sitebeheerders artikelen kunnen delen op sociale media. Redactioneel advies volgt op de lange termijn.

Analytics

Noor van Geloven (StrawberryFrog, Halal) naar MediaMonks Films

MediaMonks Films heeft Noor van Geloven aangesteld als Executive Film Producer. Van Geloven werkte eerder voor onder andere KesselsKramer, 100% Halal en StrawberryFrog, waar zij filmprojecten leidde voor klanten zoals Emirates Airlines, Diageo en Bavaria.

Contentmarketing

Twitter start dashboard voor organische tweets

Twitter biedt adverteerders voortaan meer inzicht in het bereik van hun organische tweets, met andere woorden: ook hun reguliere marketingberichten, niet alleen advertenties.

Analytics

Infographic: waarom gaat je site niet viraal?

Je stopt vreselijk veel energie in je content in de overtuiging dat iedereen ervan onder de indruk zal zijn, en toch gebeurt er niks. Waar kan dat aan liggen? Een van de redenen kan gebrek aan emotie. Content moet nieuwsgierig maken, je aan het lachen kunnen brengen, of je doen verbazen. Kijk wel uit, want negatieve content werkt averechts.

Contentmarketing

Innovatiesubsidie voor journalistieke projecten

Acht ideeën voor journalistieke vernieuwing ontvangen persinnovatie-subsidie. Dat heeft het bestuur van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek besloten. In totaal wordt 392.871 euro uitgekeerd met een gemiddeld subsidiebedrag van bijna 50.000 per project.

Contentmarketing

Social sessions: 10 tips om engagement te verhogen

Als je een online marketing strategie schrijft, is het belangrijk dat je ook nadenkt over hoe je de gebruikers betrokken kunt houden. De interactie tussen de gebruiker en de maker hangt af van verschillende elementen zoals gebruikersvriendelijkheid, pakkende content en de juiste visuals. Onderzoek met deze tien tips hoe je engagement kunt verhogen.

Contentmarketing