More stories

Wehkamp verbetert productinformatie

Wehkamp is gestart met de implementatie van inRiver Product Information Management (PIM) om zijn productinformatie te verbeteren.

PIM

Onderzoek: grote generatieverschillen in contentvoorkeur

Content is king. Maar alleen als het voldoet aan de eisen van de lezer natuurlijk. En die verschillen sterk per generatie. Zo duiken babyboomers vooral ’s ochtends in voor hen interessante content, hebben millennials een voorkeur voor de weekenden en gaan Gen X’ers vooral voor onderwerpen als lifestyle, financieel en reizen.

Contentmarketing

Nieuwe bureau We Are Free Agents voor videostrategie

Patrick Alders en Jochem de Jong beginnen 1 oktober het bureau We Are Free Agents. Beiden zeggen de strategie aan te willen scherpen voor organisaties die videocontent als product overwegen.

Contentmarketing

Eerst app voor erotiekketen Christine le Duc

Erotiekketen Christine le Duc heeft haar nieuwe app zowel voor Android als iOS goedgekeurd weten te krijgen. Met name Apple is nogal streng als het om erotiek gaat. De app prikkelt de fantasie op een ‘vrouwvriendelijke manier’.

Contentmarketing

Investering van 35 miljoen dollar in ScribbleLive

De maker van contentmarketingsoftware ScribbleLive heeft in een nieuwe investeringsronde 35 miljoen dollar venture capital opgehaald.

Contentmarketing

Waarom een webshop niet meer zonder content marketing kan

Content marketing biedt enorme kansen aan webshops om geïnteresseerde bezoekers aan te trekken, tegen kosten die aanzienlijk lager liggen dan traditionele vormen van adverteren. Het mooie daarbij voor webshops is dat die doorgaans goed in staat zijn om de ROI van hun content marketing te berekenen. Wil je weten hoe je vandaag nog kunt beginnen met content marketing voor je webshop? Dit artikel legt het uit in 6 duidelijke stappen.

Contentmarketing

Van buyer personas naar content. Hoe doe je dat?

Organisaties die willen aansluiten op het online zoekgedrag van hun prospects en klanten stellen vaak buyer personas op. Immers, hoe beter een organisatie haar content weet af te stemmen op het zoekgedrag van prospects en klanten des te meer weten zij je te waarderen. En hier wringt ook onmiddellijk de schoen, want hoe doe je dat: content afstemmen op je buyer personas?

Contentmarketing

Wehkamp op zoek naar nieuw vlogtalent

Wehkamp gaat op zoek naar nieuw vlogtalent in een online reality-serie Wehkamp’s Next Style Vlogger. In een reeks van zes afleveringen wordt via een afvalrace het nieuwe vlogtalent van Nederland gekozen.

Contentmarketing

25 B2B content marketing statistieken (infographic)

91 procent van de B2B marketeers zijn tegenwoordig aangewezen op online marketing om klanten te informeren. En vaak met succes. Bedrijven met een eigen blog krijgen 67 procent meer leads dan bedrijven zonder, volgens een recente studie van HubSpot. Content marketing levert een zes keer hogere webconversie op. Marketeers zeggen dat online content een betere investering is dan het inkopen van advertenties. Het grootste deel publiceert een paar keer per maand. Zestien procent doet dat zelfs dagelijks.

B2B Digital

Time Inc met dochterbedrijf voor contentmarketing

Uitgeverij Time Inc zet een eigen dochterbedrijf op voor content marketing, onder de noemer The Foundry. Vanuit Brooklyn zal die merken helpen bij het ontwikkelen van content.

Contentmarketing

Bol.com op Facebook Conference

bol.com staat stevig in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media en bereikte eerder dit jaar op Facebook de grens van 500.000 fans. Het kloppende hart van alle marketingcommunicatie is de webblog van bol.com. Op de Facebook Conference vertelt Dario Bartolomeo hoe dit middel wordt ingezet.

Contentmarketing

ING en content marketing: ‘Nieuws is nooit commercieel’

Arjen Boukema van ING vertelt over de samenwerking met Sanoma op het gebied van content: “Ons doel is dat zakelijke klanten kiezen voor ING. Dat is een kwestie van imago en vertrouwen, niet direct te meten. Je kan wel meten of je content levert die interessant is voor die klant.”

Contentmarketing

Energize doet contentstrategie Heineken Nederland

Heineken Nederland heeft reclamebureau Energize gevraagd de strategische contentplannen op te tuigen voor het Holland Heineken House en Vrienden van Amstel LIVE!

Contentmarketing

Onderzoek: de videoconsumptie van de jeugd

De videoconsumptie van jongeren wordt bepaald door hun grote hoeveelheid vrije tijd, hun zoektocht naar een identiteit en hun sociale gedrag. Dit blijkt uit het Engelse onderzoek ‘The truth about youth’ dat is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Platypus in opdracht van Thinkbox. SPOT heeft de resultaten samengevat.

Contentmarketing

Vertrouwen in influencers is groot: zo zetten bedrijven ze in

Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.

Campagnes