More stories

Content Marketing: harde lessen uit de praktijk

Content marketing bracht de redding van Mediaweb. Leer van deze 12 harde praktijklessen. Hopelijk met minder bloed, zweet en tranen.

Contentmarketing

Claim je autoriteit met Google Authorship

Google weet al veel door alle websites die het indexeert. De zoekmachine wil natuurlijk meer weten. Met Google Authorship is er een manier gevonden om meer informatie te bieden alvorens de zoeker naar een website klikt. Auteurs en uitgevers profiteren ook: zij kunnen zich beter profileren en zo de zichtbaarheid van hun content verhogen.

Contentmarketing

Bloggen op LinkedIn, niet voor dummies

Contentmarketing wordt voor bedrijven en merken met de dag belangrijker. LinkedIn speelt hierop in door de introductie van de longpost. Wat is het? En wat kun je ermee?

Contentmarketing

Flipboard koopt Zite

Het Amerikaanse Flipboard heeft voor een onbekend bedrag de app Zite van CNN overgenomen. CNN en Flipboard gaan gezamenlijk content ontwikkelen en advertenties verkopen.

Contentmarketing

Deelbare content creëren: de vijf gouden regels van BuzzFeed

BuzzFeed is uitgegroeid tot lichtend voorbeeld als het gaat om het maken van deelbare content. Hiermee heeft het bedrijf een enorm publiek opgebouwd, en ook een dikke punt uit de online advertentietaart naar zich toe getrokken. Maar, hoe creëren zij die artikelen en advertenties die mensen zo graag willen delen? De 5 gouden regels.

Contentmarketing

Content creatie: zelf doen of uitbesteden?

Content marketing is arbeidsintensief en het is een proces, niet een project. Je moet het dus voor onbepaalde tijd kunnen volhouden. Voor veel organisaties dringt zich daardoor de vraag op of ze de content creatie zelf kunnen doen of het beter kunnen uitbesteden. Dit artikel zet de verschillende overwegingen op een rij.

Contentmarketing

Q-music wil fans losweken van Facebook

Met een verleidelijke combinatie van social media en radio probeert Q-music zijn fanbase over te halen niet enkel op Facebook maar ook op de eigen site fan te worden.

Contentmarketing

Infographic: B2B Content Marketing. Benchmarks, budgets, trends

E-mail nieuwsbrieven zijn nog steeds goed voor interactie met klanten. Dat geldt helemaal voor de B2B branche. Volgens het Content Marketing Institute staan nieuwsbrieven met 80 procent boven blogs. Iets beter nog scoren verhalen op de website van het bedrijf, maar sociale media staan met 87 procent helemaal bovenaan. Sterk in opkomst zijn…infographics.

B2B online

Vijf spelregels om content optimaal in te zetten

De consument van vandaag is in controle over wat hij ziet en leest. Voorbeelden hiervan zijn de opkomst van software om online reclames te blokkeren en reclamevrije televisie tegen betaling. Steeds meer bedrijven gooien daarom hun marketingtactiek om en richten al hun pijlen op content marketing.

Contentmarketing

Professionele content marketing vereist omslag in het denken

In de VS heeft L’Oreal naast hun geijkte product en brand pagina’s een platform opgezet waarbij content king is. Op de website Makeup.com kun je tips lezen en dat daar toevallig af en toe een L’Oreal product aan te pas komt is voor de lezer bijzaak. Het is makkelijker verteerbaar dan een push uiting.

Contentmarketing
1 28 29 30