More stories

Van buyer personas naar content. Hoe doe je dat?

Organisaties die willen aansluiten op het online zoekgedrag van hun prospects en klanten stellen vaak buyer personas op. Immers, hoe beter een organisatie haar content weet af te stemmen op het zoekgedrag van prospects en klanten des te meer weten zij je te waarderen. En hier wringt ook onmiddellijk de schoen, want hoe doe je dat: content afstemmen op je buyer personas?

Contentmarketing

Wehkamp op zoek naar nieuw vlogtalent

Wehkamp gaat op zoek naar nieuw vlogtalent in een online reality-serie Wehkamp’s Next Style Vlogger. In een reeks van zes afleveringen wordt via een afvalrace het nieuwe vlogtalent van Nederland gekozen.

Contentmarketing

25 B2B content marketing statistieken (infographic)

91 procent van de B2B marketeers zijn tegenwoordig aangewezen op online marketing om klanten te informeren. En vaak met succes. Bedrijven met een eigen blog krijgen 67 procent meer leads dan bedrijven zonder, volgens een recente studie van HubSpot. Content marketing levert een zes keer hogere webconversie op. Marketeers zeggen dat online content een betere investering is dan het inkopen van advertenties. Het grootste deel publiceert een paar keer per maand. Zestien procent doet dat zelfs dagelijks.

B2B Digital

Time Inc met dochterbedrijf voor contentmarketing

Uitgeverij Time Inc zet een eigen dochterbedrijf op voor content marketing, onder de noemer The Foundry. Vanuit Brooklyn zal die merken helpen bij het ontwikkelen van content.

Contentmarketing

Bol.com op Facebook Conference

bol.com staat stevig in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media en bereikte eerder dit jaar op Facebook de grens van 500.000 fans. Het kloppende hart van alle marketingcommunicatie is de webblog van bol.com. Op de Facebook Conference vertelt Dario Bartolomeo hoe dit middel wordt ingezet.

Contentmarketing

ING en content marketing: ‘Nieuws is nooit commercieel’

Arjen Boukema van ING vertelt over de samenwerking met Sanoma op het gebied van content: “Ons doel is dat zakelijke klanten kiezen voor ING. Dat is een kwestie van imago en vertrouwen, niet direct te meten. Je kan wel meten of je content levert die interessant is voor die klant.”

Contentmarketing

Energize doet contentstrategie Heineken Nederland

Heineken Nederland heeft reclamebureau Energize gevraagd de strategische contentplannen op te tuigen voor het Holland Heineken House en Vrienden van Amstel LIVE!

Contentmarketing

Onderzoek: de videoconsumptie van de jeugd

De videoconsumptie van jongeren wordt bepaald door hun grote hoeveelheid vrije tijd, hun zoektocht naar een identiteit en hun sociale gedrag. Dit blijkt uit het Engelse onderzoek ‘The truth about youth’ dat is uitgevoerd door het onderzoeksbureau Platypus in opdracht van Thinkbox. SPOT heeft de resultaten samengevat.

Contentmarketing

Vertrouwen in influencers is groot: zo zetten bedrijven ze in

Tassenbedrijf Kipling startte afgelopen maand een campagne waarin influencers een belangrijke rol spelen. Opmerkelijk is dat het bedrijf haar eigen naam nauwelijks verbindt aan de campagne. Pas nadat de invloedrijke namen je hebben ‘verleid’ om een bezoekje te brengen aan de website wordt duidelijk wie er achter de campagne zit. Het vertrouwen dat bedrijven in influencers hebben is kennelijk groot.

Campagnes

De juiste videoformaten voor sociale media (infographic)

Video wordt steeds belangrijker, met name voor sociale netwerken. Maar die hebben bepaalde restricties waar je als content leverancier rekening moet houden. Het Italiaanse Communic Animation, zelf werkzaam in de videoproductie, heeft alles op een rij gezet. Bij Facebook mag je video’s van 45 minuten plaatsen, vooropgesteld dat het bestand niet groter wordt dan 1,75 GB. Bij YouTube mag je tot elf uur gaan.

Contentmarketing

De beste tijd om te bloggen (infographic)

Timing is cruciaal bij het bloggen. Er kleven voor- en nadelen bij de plaatsing van berichten overdag en in de avond. Plaats je een bericht in het begin van de dag, dan wordt hij doorgaans beter gelezen, maar heb je wel concurrentie van tal van andere publicaties. In de avond valt een bericht meer op, maar heb je minder lezers. Het verkeer van een blog piekt doorgaans rond 11 uur ’s ochtends, waarbij maandag de drukste dag is.

Contentmarketing

Meer aandacht met visuele verhalen (infographic)

Visuele presentaties lijken de weg naar sociale media te hebben gevonden: die moeten in de eerste acht seconden je aandacht trekken. Oftewel: zeg het met plaatjes. Volgens deze infographic vergroot je met plaatjes en illustraties op sociale media je engagement al gauw met 180 procent. Artikelen met beeld leveren 94 procent meer impressies op.

Contentmarketing

‘Modeblog verdrongen door Instagram’

Modeblog netwerk Creatorsofdesire.com gaat stoppen met traditionele modeblogs. Dat laat oprichter Anouk Bos weten. Outfits worden niet meer op de blogs, maar op Instagram bekeken en gedeeld. De consument surft niet meer naar een modeblog.

Contentmarketing

Burgers’ Zoo begint ‘vlogger-campagne’

Burgers’ Zoo gaat twee vloggers selecteren en opleiden zodat zij wekelijks een videojournaal over de dierentuin op YouTube kunnen zetten. Het park wil zijn naamsbekendheid onder jongeren vergroten.

Contentmarketing

Instant Articles, streaming: wat is de koers van Facebook?

Facebook? Dat is een sociaal netwerk waar je volgers met statusupdates op de hoogte houdt van dat wat er binnen het bedrijf of de sector speelt. Een platform dat onderdeel is van je contentstrategie. Toch? Facebook ontwikkelt zich van social medium, tot contentdistributeur en internationaal mediabedrijf.

Contentmarketing