Adfactor start apart kantoor voor influencer marketing
Native advertising specialist Adfactor start een nieuw onafhankelijk merk HelloSparkle. Dat bureau wil merken koppelen aan de expertise en autoriteit van influencers.
Native advertising specialist Adfactor start een nieuw onafhankelijk merk HelloSparkle. Dat bureau wil merken koppelen aan de expertise en autoriteit van influencers.
In deze tijd van infobesitas zijn mensen extreem bedreven in het razendsnel scannen van een webpagina op zaken die voor hem of haar van belang zijn. Dit gedrag heeft grote consequenties voor hoe je een goede homepage inricht. Daarbij speelt het schrijven van de juiste teksten een grote rol. In dit artikel geef ik je 5 handige tips voor het schrijven van pakkende teksten voor je homepage.
Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.
Wehkamp is gestart met de implementatie van inRiver Product Information Management (PIM) om zijn productinformatie te verbeteren.
Content is king. Maar alleen als het voldoet aan de eisen van de lezer natuurlijk. En die verschillen sterk per generatie. Zo duiken babyboomers vooral ’s ochtends in voor hen interessante content, hebben millennials een voorkeur voor de weekenden en gaan Gen X’ers vooral voor onderwerpen als lifestyle, financieel en reizen.
Patrick Alders en Jochem de Jong beginnen 1 oktober het bureau We Are Free Agents. Beiden zeggen de strategie aan te willen scherpen voor organisaties die videocontent als product overwegen.
Erotiekketen Christine le Duc heeft haar nieuwe app zowel voor Android als iOS goedgekeurd weten te krijgen. Met name Apple is nogal streng als het om erotiek gaat. De app prikkelt de fantasie op een ‘vrouwvriendelijke manier’.
De maker van contentmarketingsoftware ScribbleLive heeft in een nieuwe investeringsronde 35 miljoen dollar venture capital opgehaald.
Content marketing biedt enorme kansen aan webshops om geïnteresseerde bezoekers aan te trekken, tegen kosten die aanzienlijk lager liggen dan traditionele vormen van adverteren. Het mooie daarbij voor webshops is dat die doorgaans goed in staat zijn om de ROI van hun content marketing te berekenen. Wil je weten hoe je vandaag nog kunt beginnen met content marketing voor je webshop? Dit artikel legt het uit in 6 duidelijke stappen.
Organisaties die willen aansluiten op het online zoekgedrag van hun prospects en klanten stellen vaak buyer personas op. Immers, hoe beter een organisatie haar content weet af te stemmen op het zoekgedrag van prospects en klanten des te meer weten zij je te waarderen. En hier wringt ook onmiddellijk de schoen, want hoe doe je dat: content afstemmen op je buyer personas?
Wehkamp gaat op zoek naar nieuw vlogtalent in een online reality-serie Wehkamp’s Next Style Vlogger. In een reeks van zes afleveringen wordt via een afvalrace het nieuwe vlogtalent van Nederland gekozen.
91 procent van de B2B marketeers zijn tegenwoordig aangewezen op online marketing om klanten te informeren. En vaak met succes. Bedrijven met een eigen blog krijgen 67 procent meer leads dan bedrijven zonder, volgens een recente studie van HubSpot. Content marketing levert een zes keer hogere webconversie op. Marketeers zeggen dat online content een betere investering is dan het inkopen van advertenties. Het grootste deel publiceert een paar keer per maand. Zestien procent doet dat zelfs dagelijks.
Uitgeverij Time Inc zet een eigen dochterbedrijf op voor content marketing, onder de noemer The Foundry. Vanuit Brooklyn zal die merken helpen bij het ontwikkelen van content.
bol.com staat stevig in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media en bereikte eerder dit jaar op Facebook de grens van 500.000 fans. Het kloppende hart van alle marketingcommunicatie is de webblog van bol.com. Op de Facebook Conference vertelt Dario Bartolomeo hoe dit middel wordt ingezet.
Arjen Boukema van ING vertelt over de samenwerking met Sanoma op het gebied van content: “Ons doel is dat zakelijke klanten kiezen voor ING. Dat is een kwestie van imago en vertrouwen, niet direct te meten. Je kan wel meten of je content levert die interessant is voor die klant.”