More stories

CRO-checklist voor mobiel: begin met deze vijf stappen

Wie goed luisterde tijdens Conversions@Google in Dublin, hoorde meer dan alleen een lofzang over alle nieuwe, coole snufjes waarmee CRO voor mobiel naar een hoger niveau te tillen valt. Er was ook een tegengeluid: zorg nu eerst dat je de basis op orde hebt. Je kunt namelijk optimaliseren tot je een ons weegt, maar als je platform niet goed toegankelijk is voor alle mobiele devices, heeft dat geen zin.

Conversie

eBay stelt nieuwe API’s ter beschikking

Veilinghuis eBay biedt ontwikkelaars nu ook toegang tot zijn Search application programming interface (API), waardoor applicaties kunnen worden gerealiseerd die gebruik maken van de computervisietechnologie van het platform. Via de camera van de smartphone worden automatisch voorwerpen herkend.

Conversie

Hawaiian Airlines: videoadvertenties realiseren conversie

Video wordt door de meeste marketeers gebruikt voor merkbekendheid, oftewel de upper funnel. Search wordt ingezet voor een directe reactie in de lower funnel. Maar zou je ook video kunnen inzetten om consumenten tot conversie te bewegen? Die vraag heeft luchtvaartmaatschappij Hawaiian Airlines beantwoord.

Conversie

Oriqo: ‘Met nicheshops kunnen we versneld Europa veroveren’

Waar veel spelers ervoor kiezen om losse domeinen samen te voegen tot één webshop, staat Oriqo juist op het punt om 45 nicheshops te lanceren. De Utrechtse specialist in ophangsystemen is van mening dat de afwezigheid van afleiding zorgt voor succes. “Bovendien bereiken we hiermee een andere doelgroep, waardoor we sneller groeien,” aldus algemeen directeur John Esmeijer.

Cross Border

Conversiewaarde toekennen met het data-driven attributiemodel

Om de invloed van verschillende contactpunten in een klantreis te bepalen, is het data-driven attributiemodel binnen Google Analytics een interessante mogelijkheid. In dit artikel wordt uitgelegd hoe dit model waarde toekent, aan de hand van een praktijkvoorbeeld.

Analytics

Verzendkosten vaak spelbreker bij online afrekenen

De helft van de Nederlanders geeft aan regelmatig online aankopen achter te laten bij webwinkel. Maar niet bij alle producten is de drop-out rate even hoog, zo blijkt uit onderzoek van SAP.

Conversie

De 10 belangrijkste features van de nieuwe Google Ads-omgeving

Sinds kort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de oude interface, is het wat hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat je direct met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.

Online advertising

SEO: 9 factoren die de waarde van een link bepalen

Al geruime tijd benadrukken zoekmachines het belang van duurzaamheid en kwaliteit als het gaat om externe verwijzingen of links. Links verdienen in plaats van kunstmatig genereren. Liever één kwalitatieve vermelding dan tien laagwaardige- of zelfs spamachtige links. En natuurlijk: niet manipuleren, over-optimaliseren of betalen als het gaat om, de besmette woorden, ‘link building’. Maar waar letten we in de praktijk nu eigenlijk op als het gaat om de waarde van een link?

Search

Landingspagina’s maken en optimaliseren zonder CMS of webbureau

Voel jij je bij het maken van landingspagina’s ook beperkt door de (on)mogelijkheden van het CMS of ben je daarvoor afhankelijk van bijvoorbeeld een IT-afdeling of extern webbureau? Het kan gelukkig ook anders. Er zijn handige tools beschikbaar voor een snelle en flexibele ontwikkeling en optimalisatie van landingspagina’s. Maar welke is daarvoor het meest geschikt?

Conversie

CRO-checklist voor mobiel: begin bij de basis

Wie goed luisterde tijdens Conversions@Google in Dublin, hoorde meer dan alleen een lofzang op alle nieuwe, coole snufjes waarmee CRO voor mobiel naar een hoger niveau te tillen valt. Er was ook een tegengeluid: zorg nu eerst dat je de basis op orde hebt. Je kunt namelijk optimaliseren tot je een ons weegt, maar als je platform niet goed toegankelijk is voor alle mobiele devices, heeft dat weinig zin.

Conversie

De DENHAM app: salesactie leidt tot zes keer meer conversie

Van de tijd die we op onze smartphone zitten besteden we 85 procent aan apps, dus stellen we zeer hoge eisen aan snelheid en gebruiksgemak.  DENHAM de Jeanmaker uit Amsterdam deed het. Het fashionmerk wist niet alleen heel veel fans te verleiden om de app te downloaden, maar gaf met een exclusieve sales-actie ook de omzet een boost.

Conversie

‘Twee derde van de vakanties online geboekt’

Vorig jaar werd twee derde van de zomervakantieboekingen online gedaan. Ruim een op de tien vakanties werd persoonlijk bij een reisbureau of reisagent geboekt. Dit heeft het CBS becijferd.

Conversie

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Personalisatie: de basics leveren al veel op

Voor organisaties die commerce en content op elkaar willen laten aansluiten, is personalisatie een van de grootste uitdagingen. Je wilt dat je content is afgestemd op de leeftijd, locatie en voorkeuren van de bezoeker, liefst realtime. Van always-on naar always-relevant. Maar hoe doe je dat als er geen Amazon op de gevel staat?

Contentmarketing
Premium

Gumption neemt NewBird over

De Vlaamse bedrijvengroep Gumption heeft NewBird uit Utrecht overgenomen. Dat wordt samengevoegd met zijn Belgische tegenhanger tot het nieuwe label Liftov.

Digital Agencies