More stories

Conversieoptimalisatie voor B2B: dit zijn de uitdagingen

Continue digitalisering binnen organisaties zorgt ervoor dat Conversion Rate Optimization (CRO) van steeds groter belang is. Voor veel B2C of e-commerce organisaties is dat niets  nieuws: zij optimaliseren hun websites al jaren nauwgezet op basis van data. Dit komt binnen B2B ook steeds meer op gang, al staat het nog wel in de kinderschoenen. Op zich is dat niet heel gek, gezien conversie optimalisatie in B2B meer haken en ogen kent dan binnen B2C. Een andere aanpak is nodig.

Hoewel het proces voor B2C platforms goed ontwikkeld is, kun je deze moeilijk als blueprint op een B2B organisatie toepassen. Niet alleen omdat de customer journey vaak veel ingewikkelder is dan die van de gemiddelde webshop, maar ook vanwege het praktische probleem dat er veel minder traffic over B2B websites gaat. Gelukkig valt hiermee te werken.

Conversie

Conversie-attributie is meer dan alleen kanalen meten

Conversie-attributie geeft inzicht in welke kanalen ervoor zorgen dat bezoekers van je website uiteindelijk converteren en waar het inzetten van je marketingbudget dus het meeste effect zal hebben. Maar waarom zouden we conversie-attributie alleen toepassen op kanalen als er nog zoveel meer mogelijkheden zijn?

Conversie

Zoekwoordenonderzoek met Google Trends: 7 tips

Aan de basis van goede SEO-content ligt altijd een zoekwoordenonderzoek. We schreven er al eerder over. Een tool die veel mensen over het hoofd zien voor hun zoekwoordenonderzoek is Google Trends. SEO-expert Nick Churick van SEO-bedrijf Ahrefs deelt in dit artikel zijn 7 handigste tips om de beste zoekwoorden te vinden via Google Trends.

Search

GoBear: vriendelijke beer helpt met personal finance

Voor ons is het vergelijken van verzekeringen een heel gewoon concept, maar in Zuidoost-Azië lag die markt nog wijd open. GoBear, een joint-venture van Aegon en Walvis Participaties, sprong vier jaar geleden in dat gat. Met succes: dit jaar zullen meer dan 30 miljoen consumenten uit zeven landen gebruikmaken van de ‘personal finance’ metazoekmachine. 

Cross Border

‘Online productbeoordelingen: geloofwaardiger als schrijver meer betaald krijgt’

Bedrijven bieden consumenten steeds vaker geld om online productbeoordelingen te schrijven. Gewoonlijk gaat het dan om lage bedragen, maar volgens onderzoeker Christilene du Plessis van Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM), doet dat meer kwaad dan goed. Voor betrouwbare beoordelingen moet de beloning juist omhoog.

Conversie

Vijftien procent meer conversie met gamified check-out

Als je bezoekers niet meer enthousiast worden van kortingsacties in ruil voor hun e-mailadres, dan kan het interessant zijn om eens naar gamification te kijken. Door op de check-out pagina een spelelement toe te voegen verhoog je de conversie en de gemiddelde orderwaarde, stelt het Belgische bedrijf Luckycycle.

Conversie

En wie is je klant dan wel? Hoe segmentatie beter kan

Waarom zie ik op veel sites of nieuwsbrieven nog teksten als ‘speciaal voor u geselecteerd’ of ‘ook interessant voor u’ terwijl ik die producten nog nooit gezocht, gekocht of gebruikt heb? Ik klik het bericht weg of gooi ze direct mijn prullenbak in en ga over tot de orde van de dag. Ik besteed geen aandacht en tijd aan irrelevante informatie en ben daarin niet de enige.

Analytics

17 expert-tips om je conversie te verhogen

Adverteren is kostbaar. Dus voor je die euro’s in een AdWords- of Facebookcampagne steekt, wil je misschien eerst onderzoeken of je niet meer bestaande bezoekers kunt omtoveren tot klant. 17 tips voor een betere conversie.

Conversie

Amazon Prime heeft 100 miljoen abonnees

Amazon Prime heeft wereldwijd ruim 100 miljoen leden, zo heeft Amazon gisteren zelf bekend gemaakt. Het is voor het eerst dat Amazon zelf dit soort gegevens naar buiten brengt.

Conversie

Conversieoptimalisatie: de Bayesian vs Frequentist-methode

Het blijft belangrijk je impact statistisch te testen. Momenteel zijn er twee stromingen van de statistiek die hiervoor voornamelijk gebruikt worden: Frequentist en Bayesian​. Wat zijn de eigenschappen van deze twee stromingen binnen de teststatistiek? Bayesian lijkt beter geschikt voor conversieoptimalisatie vanwege de heldere communicatie, het gebruiksgemak en de flexibiliteit van deze methode. 

Conversie

Waarom bij A/B-testen significantie zonder power zinloos is

Hoe vaak komt het voor dat je bij het runnen van een A/B-test na enkele koopcycli weer geen significant resultaat hebt gevonden? Dat is ook niet genoeg. Significantie is namelijk lang niet alles wat meespeelt in een A/B-test. Significantie zonder power is zinloos.

Conversie

Retailers zien omzetstijging door image recognition

Image recognition, innovatie koppelen aan authenticiteit en het mobiele kanaal vormen komend jaar de trends voor de retail. Tijdens NRF, de grootste retailbeurs ter wereld, luisterde Michiel Ebeling naar de koplopers in deze markt. Wat dacht je van een traditioneel Levi’s jack, powered by Google? 

Customer Experience

Individuele targeting: laat je data voor je werken

De meeste bedrijven maken gebruik van de bekende plug ‘n’ play analytics tools die op de markt zijn. Maar als iedereen met dezelfde tool werkt, kom je niet tot vernieuwende inzichten over je doelgroep die zijn toegespitst op je eigen bedrijf. Wie dus verder wil komen met data, zal zelf een model moeten bouwen.

Analytics

Booking: geen vliegtickets, wel transfers en particuliere accommodaties

Booking.com is voorzichtig aan het testen of klanten interesse hebben in vluchten maar ontbeert naar eigen zeggen de expertise om daar echt mee aan de slag te gaan. In plaats daarvan zijn de pijlen gericht op de services die klanten nodig hebben zodra ze op de reisbestemming zijn gearriveerd én op een aanbod dat kan concurreren met Airbnb. Een update.

Conversie

ABN: gouden toekomst voor stemgestuurd winkelen

ABN Amro gelooft heilig in stemgestuurd winkelen, dus met behulp van spraakhulpjes als Siri en Alexa. Dat stelt het economisch […]

Conversie