More stories

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Personalisatie: de basics leveren al veel op

Voor organisaties die commerce en content op elkaar willen laten aansluiten, is personalisatie een van de grootste uitdagingen. Je wilt dat je content is afgestemd op de leeftijd, locatie en voorkeuren van de bezoeker, liefst realtime. Van always-on naar always-relevant. Maar hoe doe je dat als er geen Amazon op de gevel staat?

Contentmarketing
Premium

Gumption neemt NewBird over

De Vlaamse bedrijvengroep Gumption heeft NewBird uit Utrecht overgenomen. Dat wordt samengevoegd met zijn Belgische tegenhanger tot het nieuwe label Liftov.

Digital Agencies

‘Dagaanbiedingsites niet altijd goedkoop’

Deals op dagaanbiedingsites zijn soms niet zo lucratief als ze lijken. Daarnaast zijn ze vaak langer geldig dan die ene dag. Tot die conclusie komt de Consumentenbond na een steekproef.

Conversie

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing

Website redesignen? Dit zijn de 5 learnings van HotelSpecials

2017 was het jaar dat gebruikers voor het eerst vaker via hun smartphone dan een desktop computer online gingen. Dit fenomeen zag HotelSpecials in de cijfers terug. Dit zijn de learnings van de website-redesign van het bedrijf, dat één van de mobielvriendelijkste reissites maakte. “Het herbouwen van een site moet met het ontwikkelen van een brandingstrategie beginnen.”

Web-design

E-mailmarketing: Usability en eyetracking moeten klant helpen

E-mail als marketingkanaal heeft zich de laatste jaren in een hoog tempo ontwikkeld. Er lijkt geen stop te komen op de vele veranderingen en mogelijkheden. Vaak wordt er door (e-mail) marketeers stilgestaan bij de “quick-wins” en de “algemene resultaten”, maar hoe wil een ontvanger nou écht een e-mail lezen?

Jeroen Brink is Manager Online Sales bij Sanoma en zal tijdens de DDMA Email Summit op 21 juni uitgebreid spreken over usability onderzoek in e-mail. Een methodiek die nog weinig wordt toegepast, maar steeds belangrijker wordt.

E-mailmarketing

De Jong Intra: slimmer concurreren in travel met een DMP

De reisbranche is zeer concurrerend en de strijd om de aandacht van de online consument is fel. De Jong Intra Vakanties kiest er daarom voor om met behulp van een datamanagementplatform (DMP) veel gerichter te targeten dan voorheen. Hierdoor wordt het marketingbudget effectiever besteed en zijn de acquisitiekosten per boeking lager.

Conversie

Voortaan producten kopen in Instagram Stories

Gebruikers van Instagram kunnen voortaan aankopen doen binnen het onderdeel Stories. Adidas, Aritzia en Louis Vuitton zijn de eerste merken waarmee Instagram samenwerkt.

Conversie

Opt-in voor privacy voor de ideale customer journey

Personalisatie van content in meerdere kanalen gebeurt gelukkig steeds vaker. Ondanks dat de AVG in de basis om iets anders gaat, is de markt zich ineens veel bewuster geworden van hoe belangrijk het is om 1st en 3rd party cookies te mogen plaatsen van je websitebezoeker.

Conversie

Showpad koopt Amerikaanse branchegenoot voor 50 miljoen dollar

Het Gentse softwarebedrijf Showpad betaalt niet minder dan 50 miljoen dollar voor de overname van een Amerikaanse branchegenoot Learncore. Om de overname te financieren haalt het bedrijf 33 miljoen dollar op.

Conversie

Haal meer conversie uit je website met Hotjar

Leer te werken met Hotjar voor meer conversies. Met deze online tool krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers. Je ziet hoe ze door je site navigeren, wat ze doen en vooral ook… waar ze afhaken, zodat jij alle obstakels doelgericht kunt verwijderen.

Marketing

C&A-case: hoe je massamedia gepersonaliseerd kunt inzetten

De mediastrategie van C&A is erop gericht om klanten naar de winkel te krijgen, waar nog altijd de meeste omzet wordt gerealiseerd. Door outdoor advertising en digitale mobile campagnes slim te combineren met locatiedata is er onder andere een uplift in sales gerealiseerd van 13 procent in een selectie van winkels.

Conversie

Juiste boodschap op het juiste moment dankzij DMP

Hoe benut je alle informatie van je klant om hem in elke fase van de customer met een relevante boodschap te bereiken? Etiketten- en labelprinterleverancier Zolemba maakt beter gebruik van de beschikbare data. Het resultaat is een stijging in de conversie van 28 procent.

Conversie

Adworld Experience: veel nieuwe adwords-technieken om te proberen

Adworld Experience, het event voor SEA- en CRO-specialisten verenigt elk jaar veel internationale sprekers en deelnemers uit diverse landen. Dit jaar met twee opvallende sprekers: Andrew Lolk en Liam Wade. Leer alles over opschalen van adwords voor e-commerce.

Search