More stories

Beperkt door budget? Dat kost conversies

In het tijdperk van machine learning, artificial intelligence en slimme algoritmes lijkt het er af en toe op dat je met een simpele druk op de knop een perfecte, geautomatiseerde campagne kunt voeren. Maar helaas is dat (nog) niet aan de orde. Veel accounts hebben de basis nog niet op orde en laten zich beperken door budget. Zonde, want juist hier ligt juist de winst.

Conversie

‘Omdat Coolblue en Bol.com het ook doen’

Verbazingwekkend, de helaas nog veel voorkomende uitspraak: “We willen het zo, want bij Coolblue hebben ze dat ook”. Dit doet sterk denken aan vroeger, als je iets verkeerd had gedaan en je ouders zeiden: “Als je vriendje in de sloot springt, spring jij er dan achteraan?” Waarom kopiëren we elkaar?

Conversie

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty

Nieuw platform met wenslijstjes voor online aankopen

Marktplaats OO Shopping heeft een nieuw platform Hatsa gelanceerd. Een prikbord met wenslijstjes voor online aankopen.

Conversie

Zo schrijf je copy die daadwerkelijk converteert

Als je jezelf ooit vragen hebt gesteld zoals, hoe lang moet mijn copy zijn, of wat moet mijn kop zeggen of hoe structureer ik al deze dingen? Dan ken je de frustratie die hoort bij het schrijven van converterende copy. En als je ooit het gevoel hebt gehad vast te zitten, zijn er waarschijnlijk veel dingen die je eerder hebt geprobeerd. Je zei “Ik ga Googlen naar copywriting-formules” en “Oh, ik ga een paar sjablonen downloaden” of “Ik ga hier gewoon even zitten huilen.”  Het is heel makkelijk om al deze dingen te doen en nog steeds het gevoel te hebben dat absoluut geen idee hebt waar je moet beginnen. En je bent niet de enige.

Conversie

Waarom hebben mijn CRO-inspanningen zo weinig effect?

Kennis van cognitive biases en de werking hier van is van cruciaal belang om succesvol je bedrijfsgroei te maximaliseren. Niet alleen om het gedrag van je klant te doorgronden, maar vooral ook om te begrijpen in welke valkuilen je zelf als bedrijf kunt stappen. Vier aandachtspunten.

Conversie

Zo voorspelt Google Firebase het gedrag van app-gebruikers

Inzicht krijgen in de acties van jouw app bezoekers? Dan gebruik je waarschijnlijk Google Analytics. Daarnaast is het ook mogelijk om het gedrag van sommige gebruikers te voorspellen. Met Firebase Predictions (onderdeel van Google Firebase) is het onder andere mogelijk om in te zien welke gebruikers jouw app mogelijk zullen verwijderen of naar een betaalde versie upgraden, nog vóór ze dit daadwerkelijk hebben gedaan. Handig, zeker als je die kennis gebruikt voor het continu verbeteren van je app om bezoekers geïnteresseerd te houden.

Analytics

Hoe bouw je een 360-graden-klantbeeld?

Iedereen wil het en slechts 10 procent heeft het: het 360-graden-klantbeeld. Alleen met uitgebreide individuele klantprofielen kun je schaalbaar een-op-een communiceren met je doelgroep. Hoe maak je de business case en welke stappen moet je doorlopen om je klant echt te leren kennen?

Customer Engagement

Hoe KLM data-driven de impact van e-mail vergroot

KLM stuurt naar haar Nederlandse klanten miljoenen e-mails per week. Met zo’n bereik en enorme hoeveelheid data een uitgelezen kans om te onderzoeken hoe deze e-mails nog relevanter kunnen zijn en nog meer impact kunnen maken.

E-mailmarketing

Zo maak je de kwaliteit van B2B-leads inzichtelijk

Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.

Conversie

Zo creëert CliniClowns 440 procent meer donaties

Wat als het aantal donaties voor een goed doel inzakt? De CliniClowns kregen te maken met teruglopende steun, maar kregen het voor elkaar om dat proces om te draaien. Zo deden ze dat.

Customer Engagement
Premium

Creëer een gepersonaliseerde retailervaring met data science

Hoe kan een statische winkel doorgroeien naar een retailomgeving waar de consument met slimme displays en spiegels een verrassende en gepersonaliseerde winkelervaring aangeboden krijgt? Met de ontwikkeling van data science en machine learning kan de fysieke winkel de klant een beleving bieden die online niet mogelijk is.

Artificial Intelligence

Pinterest ruilt Buyable Pins voor Product Pins

Pinterest neemt afscheid van zijn Buyable Pins, waarmee bezoekers van de site rechtstreeks afgebeelde producten bij retailers konden bestellen. Daarvoor in de plaats komen Product Pins. Het belangrijkste verschil is dat de prijzen dynamisch variëren, afhankelijk van wat elders wordt aangeboden, en gebruikers ook informatie krijgen over de beschikbaarheid van de producten.

Conversie

Personalisatie: vijf redenen waarom het niet goed lukt

We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?

Marketing automation

Zo vorm je een hypothese voor je optimalisatieprogramma

Het uitvoeren van een optimalisatieprogramma valt of staat bij het vormen van hypotheses. Door je hypothese steeds op dezelfde manier te vormen, ontstaat overlap tussen de verschillende onderzoeken die je uitvoert. Deze overlap zorgt niet alleen voor een hoger rendement van jouw programma maar ook voor de waarborging van kennis binnen je organisatie. Maar hoe vorm je een hypothese? 

Conversie