Nieuw platform met wenslijstjes voor online aankopen
Marktplaats OO Shopping heeft een nieuw platform Hatsa gelanceerd. Een prikbord met wenslijstjes voor online aankopen.
Marktplaats OO Shopping heeft een nieuw platform Hatsa gelanceerd. Een prikbord met wenslijstjes voor online aankopen.
Als je jezelf ooit vragen hebt gesteld zoals, hoe lang moet mijn copy zijn, of wat moet mijn kop zeggen of hoe structureer ik al deze dingen? Dan ken je de frustratie die hoort bij het schrijven van converterende copy. En als je ooit het gevoel hebt gehad vast te zitten, zijn er waarschijnlijk veel dingen die je eerder hebt geprobeerd. Je zei “Ik ga Googlen naar copywriting-formules” en “Oh, ik ga een paar sjablonen downloaden” of “Ik ga hier gewoon even zitten huilen.” Het is heel makkelijk om al deze dingen te doen en nog steeds het gevoel te hebben dat absoluut geen idee hebt waar je moet beginnen. En je bent niet de enige.
Kennis van cognitive biases en de werking hier van is van cruciaal belang om succesvol je bedrijfsgroei te maximaliseren. Niet alleen om het gedrag van je klant te doorgronden, maar vooral ook om te begrijpen in welke valkuilen je zelf als bedrijf kunt stappen. Vier aandachtspunten.
Inzicht krijgen in de acties van jouw app bezoekers? Dan gebruik je waarschijnlijk Google Analytics. Daarnaast is het ook mogelijk om het gedrag van sommige gebruikers te voorspellen. Met Firebase Predictions (onderdeel van Google Firebase) is het onder andere mogelijk om in te zien welke gebruikers jouw app mogelijk zullen verwijderen of naar een betaalde versie upgraden, nog vóór ze dit daadwerkelijk hebben gedaan. Handig, zeker als je die kennis gebruikt voor het continu verbeteren van je app om bezoekers geïnteresseerd te houden.
Iedereen wil het en slechts 10 procent heeft het: het 360-graden-klantbeeld. Alleen met uitgebreide individuele klantprofielen kun je schaalbaar een-op-een communiceren met je doelgroep. Hoe maak je de business case en welke stappen moet je doorlopen om je klant echt te leren kennen?
KLM stuurt naar haar Nederlandse klanten miljoenen e-mails per week. Met zo’n bereik en enorme hoeveelheid data een uitgelezen kans om te onderzoeken hoe deze e-mails nog relevanter kunnen zijn en nog meer impact kunnen maken.
Wat is de kwaliteit van leads? Hebben de leads omzet opgeleverd? Wat is de gemiddelde offertewaarde? Er zijn voldoende mogelijkheden om deze vragen te beantwoorden en zo de kwaliteit van je leads inzichtelijk te maken.
Wat als het aantal donaties voor een goed doel inzakt? De CliniClowns kregen te maken met teruglopende steun, maar kregen het voor elkaar om dat proces om te draaien. Zo deden ze dat.
Hoe kan een statische winkel doorgroeien naar een retailomgeving waar de consument met slimme displays en spiegels een verrassende en gepersonaliseerde winkelervaring aangeboden krijgt? Met de ontwikkeling van data science en machine learning kan de fysieke winkel de klant een beleving bieden die online niet mogelijk is.
Pinterest neemt afscheid van zijn Buyable Pins, waarmee bezoekers van de site rechtstreeks afgebeelde producten bij retailers konden bestellen. Daarvoor in de plaats komen Product Pins. Het belangrijkste verschil is dat de prijzen dynamisch variëren, afhankelijk van wat elders wordt aangeboden, en gebruikers ook informatie krijgen over de beschikbaarheid van de producten.
We kunnen het gedrag van klanten online in kaart brengen en daar inzichten aan ontlenen om personalisatie toe te passen. Maar de scheidslijn tussen slimme campagnes en irritante of zelfs enge content is dun. Hoe blijf je aan de goede kant?
Het uitvoeren van een optimalisatieprogramma valt of staat bij het vormen van hypotheses. Door je hypothese steeds op dezelfde manier te vormen, ontstaat overlap tussen de verschillende onderzoeken die je uitvoert. Deze overlap zorgt niet alleen voor een hoger rendement van jouw programma maar ook voor de waarborging van kennis binnen je organisatie. Maar hoe vorm je een hypothese?
Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”
Net als je huis heeft een website af en toe een voorjaarsschoonmaak nodig. De vakantie is vaak het moment van het jaar om eens de zolder in te duiken, en alles grondig uit te pluizen. Van fotoboeken tot kleren en kinderspeelgoed: alles wat we niet meer gebruiken kan weg. Of toch niet helemaal?
Ook in tijden van datagestuurde websites is menselijke emotie nog altijd van groot belang. Maar hoe wek je online eigenlijk empathie op? Deze tips helpen je conversie emotioneel vooruit.