More stories

Emerce Conversion: ‘Evalueren attributiemodellen wordt steeds belangrijker’

Michel Bodaan neemt je op Emerce Conversion mee in de ontwikkeling van de mediastrategie van PostNL door de jaren heen. Hij doet dat samen met Sander Blokker van Addurance. Bodaan is online media manager bij PostNL en verantwoordelijk voor de displaystrategie en advertentie-inkoop.

Conversie

Heb je al CRO met scrum gecombineerd?

We spelen steeds slimmer, sneller en makkelijker in op wensen en behoeften van klanten. De focus ligt op zowel ‘het snel live zetten van’ als het ‘continu optimaliseren’ van (nieuwe) producten, diensten en digitale kanalen. De combinatie van Scrum en CRO kan wel eens een winnende zijn.

Agile

Snapvertisement past goed in social mediastrategie

Het inzetten van Snapchat als advertentiemedium wordt nog weinig gedaan. Deze vorm van marketing, ook wel Ephemeral Marketing – content die na maximaal 24 uur weer verdwijnt – is een nieuw en grijs gebied. Toch kun je in korte tijd, met weinig budget en een creatieve uiting veel mensen bereiken, bewijst Carnavalsland

Social

Heeft linkbuilding nog wel zin?

Tot een paar jaar geleden was het dé manier om je site hoger in Google te krijgen, maar tegenwoordig lijkt de aandacht volledig verschoven naar ‘hoogwaardige content’. Is het actief verzamelen van backlinks dan helemaal niet meer belangrijk in 2018?

Search

Zijn vrouwen kwaadaardig? Over de mindere kanten van algoritmes

Veel van onze vooroordelen zijn onbewust en daarom veelal onzichtbaar. En ze blijven onzichtbaar totdat we algoritmes maken, deze vullen met een hoop testdata en de uitkomsten bestuderen. Tijdens SXSW werd pijnlijk duidelijk wat algoritmes niet altijd politiek correct zijn.

SxSW

Pinterest breidt advertentieprogramma uit

Pinterest heeft zijn Shopping Ads-programma flink uitgebreid. Niet alleen is het aantal deelnemende retailers gegroeid tot enkele honderden, het programma is dinsdag ook uitgerold naar Australië, Brazilië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het VK.

Conversie

Zo voorkom je een Google penalty bij de inzet van pop-ups

Wat voor effect hebben pop-ups op de indexatie in zoekmachines? Webshops hebben tal van afwegingen om pop-ups in te zetten, zoals de officiële richtlijnen van Google, de timing en de impact op de interactiestatistieken. Toch dien je niet lichtzinnig te denken over de inzet ervan; voor je het weet straft Google je af. 

Customer Engagement

Acht vragen over de inzet van shoppable video

Online video wordt vooral als marketingtool ingezet. Je kunt er echter ook een intuïtief verkoopkanaal van maken. Hoe vorm je daar een strategie voor? En aan welke eisen moet de content voldoen? Workshop helpt je op weg.

Video

Vier tips voor een zuiverdere A/B-testpopulatie

A/B-testen en bezoekersaantallen zijn een uitdagend probleem. De aantallen zijn vaak namelijk maar net hoog genoeg om significante verschillen te vinden. Lees daarom hoe je met een zuiverdere vergelijking meer kans hebt om winnaars te vinden.

Conversie

Datagedreven de concurrentie verslaan op bol.com en Amazon

Marketplaces zoals Amazon, bol.com en Alibaba groeien als kool en bieden kansen op het gebied van traffic en brand exposure. Het omzetaandeel van merken die hun product via deze kanalen verkopen, stijgt in rap tempo. Maar hoe blijf je de concurrentie voor? Alleen met de juiste datagedreven optimalisaties word je succesvol op marketplaces.

E-commerce platforms

‘Met persuasion en profiling gaat conversie door het dak’

Wie de basis van vindbaarheid en gebruiksvriendelijkheid op orde heeft, richt zich op persuasion. Nieuwste toevoeging: profiling. Door content vloeibaar te maken kunnen marketeers echt aan hun conversie sleutelen, vertelt Martin van Kranenburg – onder meer docent voor Emerce Opleidingen.

Conversie

Voegen prijsvergelijkingen op je hotelwebsite echt waarde toe?

Denk je erover na om een prijsvergelijking op je hotelwebsite te plaatsen? Daar hangt een aantal onverwachte do’s en don’ts aan vast.

Conversie

Zo verander je een salesafwijzing in een verkoop

Niemand vind het leuk om afgewezen te worden. Maar in de verkoop krijg je dagelijks met afwijzingen te maken. Slecht voor je zelfvertrouwen en als je er niet mee om kunt gaan, slecht voor je business. Maar een ‘nee’ nu is misschien een ‘ja’ over drie maanden. Geef dus niet te snel op. Met deze drie tips ga je met jouw sales de komende maanden weer knallen.

Customer Loyalty

‘Meer sitesnelheid en conversie door pre-rendering op basis van klikpaden’

Hoe snel Nederlandse sites gemiddeld ook zijn, bedrijven zoeken naar technieken om de laadtijd nog wat verder omlaag te brengen. Aan de rij mogelijkheden is een nieuwe optie toegevoegd. Door pagina’s te ‘pre-renderen’ met behulp van de klikpaden uit Google Analytics brengt marketingbureau Fingerspitz de laadtijd tot een kwart omlaag.

Analytics

Peter van Schaik (Uitvaart.nl): ‘Naast 65 sites, nu ook zelf uitvaartondernemer’

Peter van Schaik is het schoolvoorbeeld van iemand die inzoomt op een niche. In zijn geval de uitvaart. Zes jaar geleden had hij 15 websites over uitvaarten, inmiddels zijn het er 65. “Ik heb één site voor terminale zorg, één site voor uitvaarten die het milieu zo min mogelijk belasten en twee offerte sites: 1 quick and dirty en de ander heel zorgvuldig en uitgebreid. Daarnaast heb ik een heleboel lokale uitvaartsites.” Naast zijn websites is Van Schaik inmiddels zelf ook actief als uitvaartondernemer onder de naam Amstel Uitvaarten. Tegen Top Names: “Dat ben ik 8 november begonnen en dat wordt snel groot. Terwijl ik niet eens wat bijzonders doe: ik ben gewoon eerlijk. Dat is het belangrijkste.”

Online marketing