More stories

Browserproblemen oplossen in 9 stappen

Weet jij welke browsers jouw websitebezoekers gebruiken? Weet jij in welke browsers jouw website slecht presteert? Maar nog belangrijker: weet jij WAAROM jouw website slecht presteert in deze browsers? Na het lezen van dit artikel weet je precies hoe je op basis van je data uit Google Analytics kunt bepalen welke browsers, browserversies en browserformaten problemen opleveren. Daarnaast laat ik je zien hoe je met een browsertest erachter komt wat problemen veroorzaakt. Ben je klaar om jouw website flink onder de loep te nemen? Lees dan verder. 

Conversie

Drie tips om je artikelen op het juiste prijsniveau te houden

Als omnichannel- of online retailer neem je ieder jaar tegen wil en dank afscheid van overtollige, uitlopende artikelen via een finale uitverkoop, een outlet of in het ergste geval een opkoper. Artikelen die aan het einde van hun levenscyclus zitten of die simpelweg een te lage rotatie hebben, leggen immers beslag op kostbare ruimte in het distributiecentrum en brengen steeds minder op. Tijd voor doordacht dynamisch prijzen.

Strategy

Commission sharing: nieuwe samenwerkingen leiden tot conversie

Consumenten willen gratis interessante content lezen. Adverteerders willen op hun beurt inzicht in wie hun producten koopt. En tegelijkertijd zoeken content publishers naar nieuwe manieren om hun bezoekers te bedienen en hierbij geld te verdienen, zodat zij journalistiek gratis aan kunnen blijven bieden. Dit alles ligt ten grondslag aan het commission sharing-concept.

Online marketing

Mediabudget inrichten: sturen op marginale ROI versus totale ROI

Veel marketingafdelingen sturen hun media- en marketingcampagnes op basis van ROI. Maar waarom is het beter om met marginale ROI te werken? 

Conversie

De zeven valkuilen van de CRO-flow

De populariteit van Conversion Rate Optimization wordt steeds groter binnen organisaties. Waar we voorheen nog bezig waren met de bekende Cialdini’s lukraak inzetten, zijn we nu klaar voor next generation insights op het gebied van CRO. En om dat te kunnen realiseren moeten we goed begrijpen hoe we een proces hiervoor zo goed mogelijk kunnen inrichten en vooral weten welke valkuilen we moeten vermijden.

Conversie

3 Facebook Messengerstrategieën om direct mee aan de slag te gaan

Eén van de nieuwe marketingkanalen met veel potentie voor elke Facebook- of CRM-marketeer is Messenger. Waarom? Behalve de meer dan 2 miljard gebruikers, zijn er use cases die zich al duidelijk hebben bewezen in de praktijk.

Facebook Advertising

Zo structureer je shoppingcampagnes op basis van koopintentie

Voor adverteerders in de retail sector is het belang van adverteren in Shopping bekend. Shopping is groter dan tekstadvertenties en groeit onverstoorbaar door. Maar het opzetten van een goede Shopping campagne kan een uitdaging zijn. Dit is een 4 stappenplan om een goede Shopping campagne in te richten.

Customer Experience

Google AdWords: Nieuwe functionaliteit leidt tot hogere match

De mogelijkheden van Google AdWords voor targeting zijn verder uitgebreid. In navolging van een aantal andere partijen in de markt biedt nu ook Google de mogelijkheid aan marketeers om consumenten te targeten op basis van hun telefoonnummer of adres. Gevolg: een hogere matchratio en daarmee uiteindelijk meer relevantie voor de consument.

Online advertising

Zo belangrijk voor je conversie: thumbnails

Als je wilt dat je video’s bekeken worden, dan moeten ze opvallen. Vaak beslissen bezoekers wat ze gaan kijken op basis van thumbnails. Youtube selecteert bijvoorbeeld automatisch drie thumbnails waaruit gekozen kan worden, maar je kunt ook zelfgemaakte thumbnails uploaden. Welke mogelijkheden biedt dat en wat zijn de verschillende soorten effectieve thumbnails.

Contentmarketing

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail

Neuromarketing: willen mannen harde of zachte cadeaus?

Veel mensen denken altijd dat ze controle over zichzelf hebben en goed weten hoe het reilt en zeilt in hun brein, maar is dit wel echt zo? Sinds de opkomst van nieuwe technologie vragen we ons steeds vakeraf, of wat we denken wel echt is wat we ook doen. Accessoirewinkel Trendhim weet dankzij de breinscanner welke cadeaus mannen écht willen.

Marketing

Multi Touch Attributie zorgt voor hogere conversie

Bij het opstellen van een mediabudget en het toewijzen van dit budget aan verschillende kanalen, is het belangrijk om te weten wat elk kanaal bijdraagt aan conversies. Tijd voor Multi Touch Attributie!

Conversie

5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com

Veel bedrijven twijfelen of ze wel of niet willen verkopen op Bol.com? Twijfel jij ook? Lees dan dit artikel eens en wellicht verandert je mening. 5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com.

E-commerce platforms

Hoe verbeter je de gebruikerservaring op mobiel?

Als mobile commerce zijn potentie waar wil maken dan moet de gebruikerservaring sterk worden verbeterd. Er zit nog te veel frictie in het aankoopproces. Welke verbeterpunten zijn er?

Mobile

Customer Data Platforms: wat kun je ermee?

Sinds 2016 zijn customer data platforms (CDP) terug te vinden in de hype cycle van Gartner. Je zou zeggen dat er al genoeg systemen zijn die kunnen fungeren als data hubs en klantprofielen beheren. Welk gat wordt dan gevuld door CDP’s?

Analytics