5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com
Veel bedrijven twijfelen of ze wel of niet willen verkopen op Bol.com? Twijfel jij ook? Lees dan dit artikel eens en wellicht verandert je mening. 5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com.
Veel bedrijven twijfelen of ze wel of niet willen verkopen op Bol.com? Twijfel jij ook? Lees dan dit artikel eens en wellicht verandert je mening. 5 redenen om te starten met verkopen op Bol.com.
Als mobile commerce zijn potentie waar wil maken dan moet de gebruikerservaring sterk worden verbeterd. Er zit nog te veel frictie in het aankoopproces. Welke verbeterpunten zijn er?
Sinds 2016 zijn customer data platforms (CDP) terug te vinden in de hype cycle van Gartner. Je zou zeggen dat er al genoeg systemen zijn die kunnen fungeren als data hubs en klantprofielen beheren. Welk gat wordt dan gevuld door CDP’s?
Gemiddeld is 35 procent van de contactgegevens van bedrijven in databases niet up-to-date. Daarnaast zal door de invoering van de GDPR het aantal contactpersonen in CRM databases alleen maar verder afnemen. Always Hello is een platform waarmee organisaties de contactgegevens, de communicatievoorkeuren en opt ins van hun klanten automatisch verwerken. Maarten Bal werkte bij diverse IT dienstverleners (Dell, Bull) voordat hij Always Hello in het leven riep.
Ook affiliatemarketing heeft dit jaar kunnen profiteren van online koopjesdag Black Friday. Het veruit grootste marketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, zag zijn omzet fors toenemen.
Wat zijn de laatste lessen op het gebied van A/B-testen, conversieoptimalisatie en webanalyse? Onder meer Ronny Kohavi van Microsoft en Els Aerts van AG Consult deelden hun ervaringen tijdens Conversion Hotel. Dit zijn de vijf belangrijkste bevindingen.
Zeven jaar geleden kwamen de eerste schaalbare oplossingen voor a/b-testen op de markt. Inmiddels heeft elk groot bedrijf een proces geïmplementeerd voor continue optimalisatie. De komende zeven jaar zal dit verder groeien in kwantiteit en kwaliteit, terwijl verandert wat en hoe we optimaliseren. Vier kernpunten:
Moeten we standaard Google’s nieuwe ‘Optimize ad rotation’ gebruiken en A/B-testen laten varen? Ja. Waarschijnlijk dacht je dat deze testen de manier zijn om de beste advertenties te ontdekken en te tonen, SEA-icoon Martin Röttgerding gooit dat beeld overhoop.
ACM wil consumenten bewust maken van de risico’s van impulsaankopen via sociale media. De toezichthouder start daarom vandaag met de campagne ‘Bestel niet zomaar iets via social media. Check eerst wie er achter zit.’
Zo, die kopt er even lekker in. Toch is het niet ondenkbaar dat Google bekende prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl, Vergelijk.nl en al die andere (prijs)vergelijkingssites het leven nog wat zuurder gaat maken.
Hogere click-through-rates (CTR) bij je Androidgebruikers dan op iOS; Hoe kan dat? Na onderzoek blijkt er een significant verschil te zijn tussen de engagement cijfers van Android en die van iOS-gebruikers.
Digitale toegankelijkheid helpt mensen met een handicap of een beperking om gemakkelijk de weg te vinden op het internet. Net zoals openbare voorzieningen toegankelijk zijn voor iedereen, zou dat ook op het web zo moeten zijn. Welke webrichtlijnen zijn er en waar moet een designer nog meer rekening mee houden?
B2B-bloggers, maar ook B2C of juist hobbybloggers willen allemaal weten hoe ze de conversie kunnen verhogen. Vaak zijn ze al gestart met het periodiek bloggen en zijn ze lekker op dreef met nieuwe blogs, herschrijven van oude blogs, reacties beantwoorden en social media community management. Maar dan volgt het kantelpunt: wat kan er nog meer met het blog?
Kijkshop heeft de Kijk Bij Mij-app waarmee consumenten andere consumenten met live video kunnen adviseren over hun aankoop vandaag officieel gelanceerd.
Consumenten die een reis willen boeken zijn nog steeds gevoelig voor de prijs en een goede deal, maar de belangrijkste keuzefactor zijn de beleving en de activiteiten die ondernomen kunnen worden op de bestemming. Dit blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.