More stories

AfterPay wil Europa veroveren

AfterPay, het Nederlandse bedrijf dat achteraf betalen mogelijk maakt, wil onder andere uitbreiden naar het buitenland. Onder de vleugels van het Duitse moederbedrijf Arvato wordt onder andere gewerkt aan de verovering van een aantal Europese landen, vertelt Floor Tuinstra tijdens eFashion 2017.

Payment

Zestien genomineerden voor DDMA Dutch CRO Awards 2017

DDMA heeft de genomineerden voor de DDMA Dutch CRO Awards bekendgemaakt. Uit tientallen inzendingen zijn in totaal zestien cases genomineerd in vier categorieën: Ads Testing, Mobile, Conversion Test en Personalisation. De DDMA Dutch CRO Awards worden dit jaar voor het eerst uitgereikt, op 21 september in Edel in Amsterdam.

Marketing

2dehands.be: adverteren met slimme chatstickers

Tweedehands items in chats delen als linkende animatie. Volgens Belgische marktplaats 2dehands.be een manier om haar platform aantrekkelijker te maken. En jongeren aan zich te binden.

Conversie

Lead scoring, hoe pluk je de rijpe appels?

Wanneer je een succesvolle inbound marketingstrategie voor je website hanteert, ga je al snel merken dat het aantal bezoekers van de website toeneemt. Daarnaast zullen geïnteresseerde bezoekers ook hun contactgegevens achterlaten. Vaak is het onmogelijk voor sales om al deze prospects op te volgen en zijn de meeste prospects nog geen ‘hot leads’ waardoor sales regelmatig een ‘nee’ te horen krijgt. Met het oog op één van de voordelen van Marketing Automation, namelijk de betere samenwerking tussen marketing en sales, is marketing in staat gesteld om alleen de ‘rijpe appels’ aan te leveren aan sales, die deze vervolgens succesvol kunnen ‘plukken’.

Conversie
Premium

AutoScout24: 80 procent van bezoekersverkeer via mobiel

AutoScout24, de grootste online portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland, zegt dat nu 80 procent van hun online verkeer via mobiel komt.

E-commerce
Premium

‘Zestien procent e-commerce uit affiliatemarketing’

Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.

Affiliate marketing

Nieuwe investering voor inRiver

Het Zweedse technologiebedrijf inRiver, internationaal toeleverancier aan e-commercebedrijven, haalt in een nieuwe investeringsronde 10,5 miljoen euro groeigeld op.

PIM

Usabilla opent drie internationale kantoren

Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.

Marketing
Premium

‘Marktplaats wordt hyperpersoonlijk platform’

Over een paar jaar moet Marktplaats een hyperpersoonlijk platform zijn voor zowel gebruikers als adverteerders. Head of Product Jeroen Jonker Roelants geeft uitleg tijdens E-Commerce Live! 2017.

E-commerce
Premium

Baidu integreert e-commerce van JD.com

Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.

E-commerce

‘Slechte mobiele sites in Nederland zorgen voor uitblijven conversie’

Blijven klanten zich maar oriënteren op mobiel en converteren ze vervolgens op desktop? Het is maar hoe je het bekijkt. ‘Dit is iets wat we onszelf hebben aangepraat’, zegt Jurjen Jongejan van ISM eCompany op E-Commerce Live!. ‘We maken gewoon hele slechte sites.’

Mobile
Premium

eBay lanceert ‘Shazam’ voor producten

Zoals Shazam liedjes op de radio herkent, zo zal een nog te verschijnen app van eBay foto’s van producten kunnen herkennen. Voor zover die tenminste bij het online veilinghuis te vinden zijn.

E-commerce

Waarom Marktplaats benchmarkdata deelt met adverteerders

Adverteerders moeten steeds strakker sturen op de budgetten en ROI. Door onze data inzichtelijk te maken denkt en helpt Marktplaats mee bij de optimalisatie van campagnes.

Analytics

Thinking, Fast and Slow: je beslist sneller dan je denkt

We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat de vraag naar informatie groeit en het voor organisaties steeds belangrijker is om consumenten én professionele inkopers van de juiste content te voorzien. Maar welke informatie is juist? En waar ga je het verschil maken met de concurrentie?

Conversie

Fadoa Schurer (Embot.ai): ‘Met een slimme bot verkoop je meer’

Uitgebreid onderzoek door de Universiteit van Oxford en Yale onder 260 kunstmatige intelligentie specialisten voorspelt dat een online verkoper in de toekomst beter, sneller en goedkoper zal zijn dan een retailverkoper in een winkel. Die online verkoper zal een bot zijn. Embot.ai specialiseert zich in Nederlandstalige slimme chatbots in de e-commerce. Çhatbots zijn in staat om een vrije conversatie met je aan te gaan, aldus CCO Fadoa Schurer bij Top Names.

Conversie