More stories

YoungMinded maakt van Kopen.nl nieuwe vergelijkingssite

YoungMinded heeft voor 47.000 euro de domeinnaam Kopen.nl overgenomen van de curatoren van Macintosh. Het bedrijf achter GSMacties.nl, een vergelijkingssite voor mobiele telefoons en abonnementen, wil met de naam een herkenbaar merk creëren.

Conversie

Awin neemt strategisch belang in Tailify

Het Europese affiliatemarketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, neemt een strategisch belang in
het influencermarketingplatform Tailify uit Londen.

Influencer marketing

Zo vind je de knelpunten op je website

Je kunt nog zo goed hebben nagedacht over je online middelen, er is vrijwel altijd wel iets waar de gebruiker tegen een obstakel of weerstand aanloopt. Soms is dat echt een bug, maar het kan hem bijvoorbeeld ook in irritatie of een gebrek aan vertrouwen zitten vanwege iets in de communicatie of het design. Het probleem is dat je zelf vaak snel blind wordt voor dit soort knelpunten, dus hoe vind je ze?

Conversie

Conversie-optimalisatie bij Telfort: ‘Ga ook de straat op’

Bij conversie-optimalisatie wordt vaak alleen gedacht aan webanalyses en A/B-testing. Maar ga vooral ook geregeld de straat op. Telfort levert dat in ieder geval heel veel inzichten op, zo vertelt Neeltje de Windt, Manager E-commerce & Online, op Conversion 2017.

Conversie

Beslist.nl: ‘Google Shopping weg, verdubbeling bezoek en omzet’

Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.

Conversie

Payment Request API: goed nieuws voor mobiele conversie

Complexe check-outprocessen zijn een conversiekiller op mobiel. De nieuwe Payment Request API kan dit probleem oplossen. Deze browser API biedt een aanzienlijk betere gebruikerservaring bij online betalingen, vooral op mobiele devices.

Conversie

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Campagnes

CRO Manager Travix: ‘Je moet het brein van de klant begrijpen’

Conversie-optimalisatie zou niet langer de verantwoordelijkheid moeten zijn van een persoon of team. Het is een werkwijze die bedrijven steeds vaker verweven door de gehele productontwikkeling. Dat stelt Benjamin Groenewoud, CRO Manager bij Travix – het bedrijf achter onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl. Op Conversion 2017 vertelde hij over zijn ervaringen daarmee.

Conversie

Het geheim van een goede landingspagina

Hoe maak je een goede landingspagina? Onderstaand geef ik een aantal praktische tips en voorbeelden die je kunt gebruiken om de eerste indruk die een bezoeker op je site of landingspagina heeft een goede opvolging te geven.

Conversie

Personalisering in de praktijk: professionalisering is nog ver te zoeken

In een steeds drukkere wereld waar consumenten continu worden overspoeld met online content is het voor webshops belangrijker dan ooit te investeren in relevantie omdat dit vele malen krachtiger is dan bereik. Maar de professionalisering is vaak nog ver te zoeken.

Customer Experience

Conversion: focus niet op eigen pijnpunt, vind menselijke inzichten

Bedrijven laten zich tijdens hun conversie-optimalisatie opvallend vaak leiden door de eigen pijnpunten en verliezen daardoor uit het oog waar klanten zich aan storen. Dat valt Hazjier Pourkhalkhali van Optimizely geregeld op.

Conversie

Tweakers vergelijkt nu ook energie

Technologiesite Tweakers heeft een energievergelijker aan zijn Pricewatch aanbod toegevoegd. Net als bij producten kunnen gebruikers een uitgebreide reeks filters toepassen.

Conversie

17 miljoen dollar voor AB Tasty

AB Tasty, naar eigen zeggen Europees marktleider in A/B testen, heeft 17 miljoen dollar ingezameld, grotendeels van Korelya Capital en Partech Ventures, met deelname van de vorige investeerders Xange Private Equity en Omnes Capital.

Conversie

Mobiele betaalervaring kan veel beter

De conversie op mobiele apparaten kan aanzienlijk worden verbeterd door de betaalervaring onder de loep te nemen. Nieuwe technologieën kunnen de koudwatervrees van consumenten voor mobiel kopen wegnemen maar dan moet de financiële sector wel bereid zijn in de ontwikkeling hiervan te investeren.

Conversie

Dynamische content op websites: vijf bezwaren (en oplossingen)

Personalisatie gaat in outbound marketing al heel ver, maar op de website zelf wordt het nog niet op grote schaal toegepast. Dat terwijl je door datapunten te combineren de klant ook online veel specifieker kunt benaderen.

Conversie