More stories

Conversie-optimalisatie bij Telfort: ‘Ga ook de straat op’

Bij conversie-optimalisatie wordt vaak alleen gedacht aan webanalyses en A/B-testing. Maar ga vooral ook geregeld de straat op. Telfort levert dat in ieder geval heel veel inzichten op, zo vertelt Neeltje de Windt, Manager E-commerce & Online, op Conversion 2017.

Conversie

Beslist.nl: ‘Google Shopping weg, verdubbeling bezoek en omzet’

Prijsvergelijker Beslist.nl verwacht dat zijn bezoekersaantallen en omzet omhoog spuiten zodra Google Shopping, gedwongen door de Europese overheid, verplicht zijn dominante marktpositie opgeeft.

Conversie

Payment Request API: goed nieuws voor mobiele conversie

Complexe check-outprocessen zijn een conversiekiller op mobiel. De nieuwe Payment Request API kan dit probleem oplossen. Deze browser API biedt een aanzienlijk betere gebruikerservaring bij online betalingen, vooral op mobiele devices.

Conversie

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Campagnes

CRO Manager Travix: ‘Je moet het brein van de klant begrijpen’

Conversie-optimalisatie zou niet langer de verantwoordelijkheid moeten zijn van een persoon of team. Het is een werkwijze die bedrijven steeds vaker verweven door de gehele productontwikkeling. Dat stelt Benjamin Groenewoud, CRO Manager bij Travix – het bedrijf achter onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl. Op Conversion 2017 vertelde hij over zijn ervaringen daarmee.

Conversie

Het geheim van een goede landingspagina

Hoe maak je een goede landingspagina? Onderstaand geef ik een aantal praktische tips en voorbeelden die je kunt gebruiken om de eerste indruk die een bezoeker op je site of landingspagina heeft een goede opvolging te geven.

Conversie

Personalisering in de praktijk: professionalisering is nog ver te zoeken

In een steeds drukkere wereld waar consumenten continu worden overspoeld met online content is het voor webshops belangrijker dan ooit te investeren in relevantie omdat dit vele malen krachtiger is dan bereik. Maar de professionalisering is vaak nog ver te zoeken.

Customer Experience

Conversion: focus niet op eigen pijnpunt, vind menselijke inzichten

Bedrijven laten zich tijdens hun conversie-optimalisatie opvallend vaak leiden door de eigen pijnpunten en verliezen daardoor uit het oog waar klanten zich aan storen. Dat valt Hazjier Pourkhalkhali van Optimizely geregeld op.

Conversie

Tweakers vergelijkt nu ook energie

Technologiesite Tweakers heeft een energievergelijker aan zijn Pricewatch aanbod toegevoegd. Net als bij producten kunnen gebruikers een uitgebreide reeks filters toepassen.

Conversie

17 miljoen dollar voor AB Tasty

AB Tasty, naar eigen zeggen Europees marktleider in A/B testen, heeft 17 miljoen dollar ingezameld, grotendeels van Korelya Capital en Partech Ventures, met deelname van de vorige investeerders Xange Private Equity en Omnes Capital.

Conversie

Mobiele betaalervaring kan veel beter

De conversie op mobiele apparaten kan aanzienlijk worden verbeterd door de betaalervaring onder de loep te nemen. Nieuwe technologieën kunnen de koudwatervrees van consumenten voor mobiel kopen wegnemen maar dan moet de financiële sector wel bereid zijn in de ontwikkeling hiervan te investeren.

Conversie

Dynamische content op websites: vijf bezwaren (en oplossingen)

Personalisatie gaat in outbound marketing al heel ver, maar op de website zelf wordt het nog niet op grote schaal toegepast. Dat terwijl je door datapunten te combineren de klant ook online veel specifieker kunt benaderen.

Conversie

ACM wil meer transparantie bij online beoordelingen

Toezichthouder ACM wil meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren van online beoordelingen.

Conversie

Succesvollere A/B-tests met emotion analytics

Wanneer je regelmatig A/B-test zal je merken dat het moeilijk is om succesvolle A/B-tests op te zetten op basis van data- en expertise-gebaseerde hypotheses. Daarom is het belangrijk om niet alleen te focussen op méér A/B-testen uit te voeren, maar op het verhogen van het percentage succesvolle hypotheses.

Conversie

Supermarktvergelijker Sjoprz haalt 1,1 miljoen euro op

Het bedrijf achter winkelplatform Sjoprz heeft 1,1 miljoen euro opgehaald bij particuliere investeerders, onder wie Just Jongeleen, Rard Rijcken en Evelijn Zikken.

Conversie