More stories

Testtools getest: Optimize 360, VWO en Optimizely

Enige tijd geleden kondigde Google Optimize 360 aan. Een ontzettend bruikbare, professionele A/B-testtool, vergeleken met het voorgaande en beperkte Google Content Experiments. De tool zal steeds verder uitgerold worden en de verwachting is dat Optimize 360 een sterke concurrent wordt van de twee ‘heersers’ in de Nederlandse markt: Optimizely en VWO. Betekent dit nu dat je straks direct moet overstappen naar de testtool van deze datagigant? Absoluut niet. Wij zetten onze ervaringen met Optimize 360, Visual Website Optimizer en Optimizely (X) voor je op een rij.

Conversie

On-site personalisatie kan veel beter

Geen e-mailcampagne wordt vandaag de dag verzonden zonder dat er sprake is van enige mate van segmentatie en maatwerk in de boodschap. Toch worden diezelfde principes nog niet vaak op de website van het bedrijf of merk benut.

Conversie

Infographic: Zo schrijf je een herinneringsmail

Zogenoemde follow-up emails die worden verstuurd een uur nadat klanten hun winkelkarretje hebben verlaten kennen hoge conversies, zegt onderzoeksbureau SaleCycle. Tot wel 6 procent. Een half uur eerder versturen levert aanzienlijk minder respons op. Een dag later sturen ook. Uiteraard is het wel een kunst om pakkende teksten te schrijven. Deze infographic vertelt hoe.

Conversie

Growth hacking centraal op Emerce Conversion

Wat je kunt leren van de growth hacking-methode van Uber, Dropbox en Airbnb om de conversion rate optimization (CRO) te optimaliseren, hoor je tijdens Emerce Conversion van Hans Scheffer, CEO van Hello Print, tijdens de ronde tafel discussie: Hoe haal je het maximale uit je groei team?

Conversie

Optimale merkbeleving en meer conversies? Focus op brand-optimalisatie

In mijn rol als conversie-optimalisatieconsultant houd ik me bezig met het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van websites, wat uiteindelijk ook voor meer conversie zorgt. En ik merk dat het vakgebied verandert. In dit blog wil ik laten zien wat de optimale combinatie is tussen performance enerzijds, branding anderzijds en hoe deze combinatie zorgt voor betere resultaten.

Conversie

Gepersonaliseerde video: welke tools zijn er?

Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.

Conversie

Bidroom opent de aanval op Booking.com

De Nederlandse start-up Bidroom wil hotelboekingen wegkapen van Booking.com en andere grote online reisagenten. Wie bij deze OTA’s een hotel heeft geboekt, krijgt van Bidroom een lagere prijs, vertelt CEO en medeoprichter Michael Ros.

Travel

Browser meer gebruikt voor serieuze aankopen

Voor de meeste activiteiten op hun smartphone gebruiken Nederlanders het liefst een app. Denk aan e-mail, social media, bankieren en het bestellen van eten. Serieuzere aankopen worden bij voorkeur echter via een browser gedaan. Zo gebruikt slechts 5 procent een app voor het boeken van een reis.

Conversie

Oaky: tevredener gasten en hogere omzet voor hotels

TripAdvisor, Yelp of Zoover: online-beoordelingen zijn er te over. In de hotelmarkt is reputatie meer dan ooit doorslaggevend. Oaky haakt in op hogere verwachtingen door al tijdens het verblijf feedback van gasten te verzamelen. “Ruim voordat zij inchecken zetten we effectieve upselltechnieken in”, zegt Erik Tengen, medeoprichter van Oaky.

Travel

Waarom bewust onderzoek niet goed werkt

Traditionele onderzoeken zoals enquêtes en interviews hebben een groot nadeel: de ondervraagden zullen sociaal-wenselijke antwoorden geven of hun best doen om de onderzoeker te pleasen. De resultaten van deze bewuste onderzoeken zijn dus niet betrouwbaar. Neuromarketing lost dit probleem op.

Customer Experience

Tijdsmeting: van winkelmand tot deurmat in Europa

Deze infographic van Visual Meta GmbH geeft aan hoe lang het duurt voordat Europeanen een online bestelling afronden. De meeste aankopen vinden plaats binnen 24 uur, maar de perfecte jurk kiezen vergt toch wat meer tijd. Het langste doet men over meubelstukken en er wordt het minst nagedacht over de aanschaf van zonnebrillen en speelgoed. ‘

Conversie

Hoe sales en marketing samen meer conversie realiseren

Sales en marketing zijn het meest effectief wanneer ze goed op elkaar zijn afgestemd, maar liggen helaas vaak nog niet op één lijn. Daarom geven we je een aantal handige tips die de conversie van je leads drastisch kan verbeteren.

B2B Digital

Data-interpretatie: de meest gemaakte fouten

Hoe behoeden we onszelf ervoor geen verkeerde conclusies uit data te trekken? Fluctuaties van resultaten zouden eigenlijk altijd vanuit langetermijnoogpunt bekeken moeten worden. Check met dit artikel of jij als datagladiator van de Romeinse keizer een ‘thumbs up’ of ‘thumbs down’ zou krijgen. Wat zijn de meest gemaakte fouten als het gaat over de interpretatie van data? 

Analytics

Amazon Dash nu ook virtueel

Amazon heeft het zogenoemde Dash-concept nu ook virtueel toegepast. Dash-knoppen zijn fysieke knoppen waarmee Amazon klanten herhalingsaankopen kunnen doen, bijvoorbeeld van waspoeder.

Conversie

Rodger Buyvoets (Crobox): ‘zo beïnvloeden wij koopgedrag’

‘Dit product is de bestseller van de week’. Of: ‘van deze kamer zijn er nog slechts twee beschikbaar’. Iedereen die wel eens online koopt of boekt herkent deze mededelingen. Het zijn berichten die het koopgedrag van klanten proberen te beïnvloeden. Het Amsterdamse bedrijf Crobox is gespecialiseerd in het beïnvloeden van dat koopgedrag.

Conversie