ACM wil meer transparantie bij online beoordelingen
Toezichthouder ACM wil meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren van online beoordelingen.
Toezichthouder ACM wil meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren van online beoordelingen.
Wanneer je regelmatig A/B-test zal je merken dat het moeilijk is om succesvolle A/B-tests op te zetten op basis van data- en expertise-gebaseerde hypotheses. Daarom is het belangrijk om niet alleen te focussen op méér A/B-testen uit te voeren, maar op het verhogen van het percentage succesvolle hypotheses.
Het bedrijf achter winkelplatform Sjoprz heeft 1,1 miljoen euro opgehaald bij particuliere investeerders, onder wie Just Jongeleen, Rard Rijcken en Evelijn Zikken.
Hoe kun je goed inschatten welke mogelijkheden je hebt bij het opzetten van A/B-tests? Hoe beïnvloed je de kans dat aanpassingen binnen afzienbare tijd van betekenis worden? Wanneer kun je de overstap maken naar A/B-tests die harde in plaats van zachte conversies met significantie kunnen meten? Je leest het hieronder.
Hoe onderscheiden hoogpresterende conversieteams zich van de algemene experimenteerder? Uit een grootschalig eigen benchmarkonderzoek blijkt dat gedragsverschillen meer invloed hebben op het aantal succesvolle tests dan de grootte van de organisatie.
Emerce heeft dit jaar twee internationale top keynotes geboekt voor de Emerce Conversion workshops: Angie Schottmuller en Craig Sullivan. Zij zullen op 14 april, de dag na Emerce Conversion, nog verder de diepte in gaan tijdens de Conversion Workshops.
TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.
Roompot Vakanties staat aan de vooravond van de lancering van een eigen progressive web app, onderzoekt de mogelijkheden van on-site personalisatie en is bezig met het verbeteren van de mobiele conversie. “We proberen het de gast zo makkelijk mogelijk te maken,” zegt e-commerce manager Wesley Koolen.
Wat doe je als het een jaar duurt voordat je A/B-test significant is? Als je zo weinig verkeer hebt dat testen nutteloos lijkt? Juist. Gewoon blijven optimaliseren! Elke website is geschikt voor conversie-optimalisatie. Ook als je weinig traffic hebt, zijn er optimalisatiekansen.
Sprekers van onder meer Google, Rockboost, Effective Experiments, Optimal Visit, EyeOpen en Kaartje2Go zijn aanwezig op Emerce Conversion, op donderdag 13 april in Amsterdam.
Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.
Enige tijd geleden kondigde Google Optimize 360 aan. Een ontzettend bruikbare, professionele A/B-testtool, vergeleken met het voorgaande en beperkte Google Content Experiments. De tool zal steeds verder uitgerold worden en de verwachting is dat Optimize 360 een sterke concurrent wordt van de twee ‘heersers’ in de Nederlandse markt: Optimizely en VWO. Betekent dit nu dat je straks direct moet overstappen naar de testtool van deze datagigant? Absoluut niet. Wij zetten onze ervaringen met Optimize 360, Visual Website Optimizer en Optimizely (X) voor je op een rij.
Geen e-mailcampagne wordt vandaag de dag verzonden zonder dat er sprake is van enige mate van segmentatie en maatwerk in de boodschap. Toch worden diezelfde principes nog niet vaak op de website van het bedrijf of merk benut.
Zogenoemde follow-up emails die worden verstuurd een uur nadat klanten hun winkelkarretje hebben verlaten kennen hoge conversies, zegt onderzoeksbureau SaleCycle. Tot wel 6 procent. Een half uur eerder versturen levert aanzienlijk minder respons op. Een dag later sturen ook. Uiteraard is het wel een kunst om pakkende teksten te schrijven. Deze infographic vertelt hoe.
Wat je kunt leren van de growth hacking-methode van Uber, Dropbox en Airbnb om de conversion rate optimization (CRO) te optimaliseren, hoor je tijdens Emerce Conversion van Hans Scheffer, CEO van Hello Print, tijdens de ronde tafel discussie: Hoe haal je het maximale uit je groei team?