More stories

Wat kan je bij welk volume effectief A/B-testen?

Hoe kun je goed inschatten welke mogelijkheden je hebt bij het opzetten van A/B-tests? Hoe beïnvloed je de kans dat aanpassingen binnen afzienbare tijd van betekenis worden? Wanneer kun je de overstap maken naar A/B-tests die harde in plaats van zachte conversies met significantie kunnen meten? Je leest het hieronder.

Conversie

Drie essentiële mindsets van hoogpresterende conversieteams

Hoe onderscheiden hoogpresterende conversieteams zich van de algemene experimenteerder? Uit een grootschalig eigen benchmarkonderzoek blijkt dat gedragsverschillen meer invloed hebben op het aantal succesvolle tests dan de grootte van de organisatie.

Conversie

Emerce Conversion: The Power of Proof (video)

Emerce heeft dit jaar twee internationale top keynotes geboekt voor de Emerce Conversion workshops: Angie Schottmuller en Craig Sullivan. Zij zullen op 14 april, de dag na Emerce Conversion, nog verder de diepte in gaan tijdens de Conversion Workshops.

Conversie

Omzet TMG Digital groeit tot 35 miljoen euro

TMG Digital zag de omzet in 2016 met 6,4 procent groeien tot 35 miljoen euro. De uitgever gaat in 2017 meer investeren in e-commerce, de tak die nu al verantwoordelijk is voor de meeste omzet.

Conversie

Roompot Vakanties lanceert progressive web app

Roompot Vakanties staat aan de vooravond van de lancering van een eigen progressive web app, onderzoekt de mogelijkheden van on-site personalisatie en is bezig met het verbeteren van de mobiele conversie. “We proberen het de gast zo makkelijk mogelijk te maken,” zegt e-commerce manager Wesley Koolen.

Travel

Conversie-optimalisatie: kansen voor websites met weinig traffic

Wat doe je als het een jaar duurt voordat je A/B-test significant is? Als je zo weinig verkeer hebt dat testen nutteloos lijkt? Juist. Gewoon blijven optimaliseren! Elke website is geschikt voor conversie-optimalisatie. Ook als je weinig traffic hebt, zijn er optimalisatiekansen.

Conversie

Google, bol.com, Rockboost en Optimal Visit op Emerce Conversion

Sprekers van onder meer Google, Rockboost, Effective Experiments, Optimal Visit, EyeOpen en Kaartje2Go zijn aanwezig op Emerce Conversion, op donderdag 13 april in Amsterdam.

Conversie

Meer rendement uit je A/B-testen

Menig bedrijf stoeit met het rendement van zijn conversie-optimalisatieprogramma. Vaak worden er niet genoeg ‘winnaars’ gevonden, waardoor de ROI onder druk komt te staan. Vier manieren om dit te veranderen.

Conversie

Testtools getest: Optimize 360, VWO en Optimizely

Enige tijd geleden kondigde Google Optimize 360 aan. Een ontzettend bruikbare, professionele A/B-testtool, vergeleken met het voorgaande en beperkte Google Content Experiments. De tool zal steeds verder uitgerold worden en de verwachting is dat Optimize 360 een sterke concurrent wordt van de twee ‘heersers’ in de Nederlandse markt: Optimizely en VWO. Betekent dit nu dat je straks direct moet overstappen naar de testtool van deze datagigant? Absoluut niet. Wij zetten onze ervaringen met Optimize 360, Visual Website Optimizer en Optimizely (X) voor je op een rij.

Conversie

On-site personalisatie kan veel beter

Geen e-mailcampagne wordt vandaag de dag verzonden zonder dat er sprake is van enige mate van segmentatie en maatwerk in de boodschap. Toch worden diezelfde principes nog niet vaak op de website van het bedrijf of merk benut.

Conversie

Infographic: Zo schrijf je een herinneringsmail

Zogenoemde follow-up emails die worden verstuurd een uur nadat klanten hun winkelkarretje hebben verlaten kennen hoge conversies, zegt onderzoeksbureau SaleCycle. Tot wel 6 procent. Een half uur eerder versturen levert aanzienlijk minder respons op. Een dag later sturen ook. Uiteraard is het wel een kunst om pakkende teksten te schrijven. Deze infographic vertelt hoe.

Conversie

Growth hacking centraal op Emerce Conversion

Wat je kunt leren van de growth hacking-methode van Uber, Dropbox en Airbnb om de conversion rate optimization (CRO) te optimaliseren, hoor je tijdens Emerce Conversion van Hans Scheffer, CEO van Hello Print, tijdens de ronde tafel discussie: Hoe haal je het maximale uit je groei team?

Conversie

Optimale merkbeleving en meer conversies? Focus op brand-optimalisatie

In mijn rol als conversie-optimalisatieconsultant houd ik me bezig met het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van websites, wat uiteindelijk ook voor meer conversie zorgt. En ik merk dat het vakgebied verandert. In dit blog wil ik laten zien wat de optimale combinatie is tussen performance enerzijds, branding anderzijds en hoe deze combinatie zorgt voor betere resultaten.

Conversie

Gepersonaliseerde video: welke tools zijn er?

Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.

Conversie

Bidroom opent de aanval op Booking.com

De Nederlandse start-up Bidroom wil hotelboekingen wegkapen van Booking.com en andere grote online reisagenten. Wie bij deze OTA’s een hotel heeft geboekt, krijgt van Bidroom een lagere prijs, vertelt CEO en medeoprichter Michael Ros.

Travel