More stories

Het belang van online beoordelingen (infographic)

Online besprekingen, van diensten en producten, zijn belangrijker dan je denkt. Volgens deze infographic van Invesp leest negentig procent van de consumenten beoordelingen online en 88 procent vindt ze even minstens even belangrijk als aanbevelingen van vrienden. Een webwinkel zonder beoordelingen loopt theoretisch heel wat omzet mis.

Conversie

Wanneer heeft A/B-testen zin en wat zijn de alternatieven?

Er zijn vele vormen waarop een A/B-test uitgevoerd kan worden. Slechts variatie op een enkel element van de pagina (bijvoorbeeld de kleur van een knop), maar ook variatie in de volledige opmaak van een pagina. Wanneer kun je nu het beste welke vorm toepassen en wanneer is het resultaat betrouwbaar en dus duurzaam?

Conversie

Retail apps converteren beter dan desktop websites

Mobiele apps genereren bijna 50 procent van de mobiele transacties, voor grote e-commercespelers die de gebruikerservaring van de app een prioriteit hebben gemaakt. Apps zien veel hogere conversierates dan mobiele browsers of zelfs desktop.

Conversie

27 fouten om te voorkomen tijdens A/B-testen (1/3)

Na veel enthousiasme en een gevoel van vooruitgang door A/B testen volgt vaak de grote deceptie. In het beste geval waren er een aantal testen met 5 tot 30 procent verbetering, maar ondanks dat beweegt de conversielijn in Google Analytics niet echt omhoog. Met deze 8 valkuilen van A/B-testen kun je kijken of je organisatie conversie optimalisatie wel op de juiste manier benadert.

Conversie

Google krijgt eindelijk een koopknop

Google heeft een experimentele koopknop aangekondigd waarmee voorlopig alleen Amerikanen aankopen kunnen doen binnen mobiele advertenties. Daarvoor wordt hun bestaande bank- of creditcard bij Google gebruikt, voor zover ze die hebben.

Conversie

iOS en Android ongeveer gelijk met e-commerce conversie

Apples iOS en Googles Android naderen elkaar steeds meer als het gaat om e-commerce conversie. Dat blijkt uit onderzoek van Moovweb op basis van 355 miljoen mobiele bezoeken aan e-commercesites.

Conversie

Onderzoek: online mandje dient andere functie voor shoppers

Verlaten boodschappenmandjes, een doorn in het oog van iedere online retailer. Volgens het Amerikaanse bureau Listrak wordt maar liefst 74 procent van de online salestransacties afgebroken. Waarom? Het mandje dient een andere functie voor online shoppers.

Conversie

Meer budget voor optimalisatie

Amerikaanse etailers gaan meer geld uitgeven aan optimalisatie, en dan met name A/B-testen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Optimizely.

Conversie

Waarom je de looptijd van je A/B-test moét weten

Vroeger hielden we nog geen rekening met de looptijd van onze A/B-testen. We bedachten een test, maakten een nieuwe variant aan en zetten de test live. Af en toe bekeken we de resultaten en als onze tool aangaf dat deze significant waren, pauzeerden we de test en verwerkten we de resultaten. Zonde van je tijd, maar hoe moet het dan wel?

Conversie

De anatomie van de landingspagina (infographic)

Voor het converteren van bezoekers naar klanten is een ding essentieel: de landingspagina. Hoe meer je er van hebt, hoe beter. Volgens HubSpot levert een uitbreiding van tien tot vijftien landingspagina’s 55 procent meer conversie op. Maar met een landingspagina alleen ben je er nog niet. Een goede kop is belangrijk, net als een invulformulier en aantrekkelijke visuals. En vergeet het resultaat niet te testen. Alles over de anatomie van een ladingspagina.

Web-design

Netprofiler: ‘maak de customer journey inzichtelijk’

Netprofiler helpt met het in kaart brengen van de customer journey in vier stappen. Online Marketing Consultant Wouter Muns vertelt: “In elke fase zet je remarketing in om de bezoeker naar de volgende fase te helpen.”

Customer Experience

Hotjar: heatmaps, recordings en funnels tegen scherpe prijs

Hotjar is een startup dat een conversie toolbox biedt dat qua functionaliteiten vergelijkbaar is met SurveyMonkey, Crazy Egg en ClickTale en al voor 29 dollar beschikbaar is. “Daarvoor krijg je ongelimiteerd aantal gebruikers, websites en snapshots van data”, vertelt CEO David Darmanin van Hotjar.

Conversie

Adobe: ‘het gaat niet om single view of customer’

Jamie Brighton van Adobe vertelt over hun personalisatiesoftware, Adobe Target: “Bij personaliseren gaat het om de controle over je klantendata en die real time gebruiken. Alleen zo kun je een relevante en interactieve beleving bieden op alle digitale touchpoints.”

Conversie

Zo doen persona’s ook voor content marketing hun werk

Binnen de conversie-optimalisatie, gebruikersonderzoek en ook leadgeneratie is het een bekend fenomeen: de persona’s. De definities die de doelgroep beschrijven. Demografische kenmerken, misschien zelfs een naam, omschrijving van het karakter en ook het onlinegedrag dat wordt vertoond, gevat in een profiel. Deze persona’s zijn echter ook van grote waarde in de content marketing.

Contentmarketing

Nieuwe aanstellingen maken top Iceleads compleet

Start-up Iceleads stelt met Tony Hewett een zwaargewicht aan als CCO. Het net nieuw gefinancierde bedrijf haalde ook een operationeel en technisch directeur binnen en maakt daarmee de leiding compleet.

Conversie