More stories

Design Thinking: de nieuwe bedrijfsmentaliteit als sleutel tot innovatie

General Electric (GE) is nu nog één van ’s werelds grootste bouwers van industriële producten. In 2020 wil GE een top tien softwarebedrijf zijn. Die ontwikkeling zegt een hoop over de rol van designers.

Service Design

The Cloakroom wil adviseren per chat

Het Nederlandse bedrijf The Cloakroom wil in de toekomst een belangrijk deel van het klantencontact via de chat afwerken. Dat vertelde medeoprichter Asbjørn Jørgensen vanochtend op Emerce eFashion in Amsterdam.

Customer Experience

‘Banken, wees voorzichtig met bots’

Banken moet terughoudend zijn met het inzetten van bots omdat ze nog geen goede klantervaring kunnen bieden. Stelt marktonderzoeker Forrester over de inzet van bots als nieuw betaalkanaal.

Customer Experience

‘Na e-commerce en apps komen nu de chat en bots’

Na e-commerce en de mobiele apps komt nu de tijd van de chat en bots, aldus Jeroen van Glabbeek van CM. Hij onderzocht de trend op een rondreis in de VS. Deze nieuwe kanalen kunnen apps en websites gaan vervangen voor klantcontact.

Customer Service

Chat UI: waarom we er allemaal van gaan houden

Een kleine toekomstvoorspelling: alle formulieren kunnen de prullenbak in. Het doorlopen van 13 stappen op een website of in een app is straks verleden tijd. Je begint met typen en je vraag wordt via de chat UI voor je afgehandeld. De chat UI is nu nog smal, maar straks heel flexibel. Het wordt een aggregator voor al het contact tussen de consument en het bedrijf. Men zal steeds minder bellen en meer chatten. Men voert meerdere chats tegelijkertijd, via verschillende kanalen. De gesprekken zullen steekwoordsgewijs worden gevoerd, steeds sneller en efficiënter. De chat UI gaat e-mail, telefoon, post en andere notificaties bundelen. Het wordt een single point of information. Er is nog wel side-info, maar die komt in de chat samen. Het wordt als het ware een timeline van alle contacten die plaatsvinden tussen jou en een bedrijf.

Customer Service

Interview Harry Horn (Scala): ‘Met technologie klanten beter bedienen’

7 Ditches TV in gesprek met Harry Horn van Scala tijdens het Ricoh Open in Rosmalen. Wat doet Scala precies en wat is de visie van Scale op de toekomst van werken en de rol van data en technologie daarin?

Customer Service

Kwart ziekenhuizen heeft patiëntenportal

Een kwart van de ziekenhuizen in Nederland beschikt over een online portal met informatie voor en over patiënten, blijkt uit onderzoek van e-healthkenniscentrum Nictiz.

Health

Alle webwinkels in Virtual Reality? Een virtueel web lijkt nog ver weg

Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor Virtual Reality (VR). Dat betekent dus dat de gewone website en webwinkel onderdeel kunnen worden van een driedimensionale wereld. Die aankondiging werd eind vorig jaar gedaan. Het klinkt veelbelovend, maar toch is het nog maar de vraag of we er massaal onze websites voor geschikt maken en straks kunnen spreken van een heus VR-web.

Customer Experience

Online game moet energieverbruik indammen

Het Rotterdamse EnergyZero is een online game gestart die gebruikers ertoe moet aanzetten om verstandiger met energie om te gaan.

Customer Experience

Drie interface-elementen die Instagram Stories beter doet dan Snapchat Stories

Het is bijna pijnlijk om toe te geven. Instagram heeft de Stories-functie van Snapchat schaamteloos gekopieerd. En toch doet Instagram Stories nu al een paar dingen beter.

Customer Experience

Hoe effectief zijn pushberichten en hoe vergroot je het resultaat?

Voor veel uitgevers van apps is het versturen van pushberichten de manier om voor engagement en retentie te zorgen. Er is echter relatief weinig bekend over de effectiviteit en werking per industrie. Enkele cijfers onder elkaar en advies over hoe je de effectiviteit kunt verhogen.

Customer Experience

Wanneer brengen horeca en retail on-the-go bestellen naar Nederland?

Starbucks, Taco Bell, Pizza Hut en Domino’s. Allemaal bedrijven die laten zien dan een mobiele strategie en de mogelijkheid om ‘on-the-go’ te bestellen voor groei zorgen. Hoe lang duurt het nog voordat dit ook in Nederland aanslaat?

Mobile

Mobiele zoekfunctie e-commerce voldoet te vaak niet

Bijna geen van de zoekfuncties in webwinkels is afgestemd op hoe consumenten die in praktijk willen gebruiken. Daarmee laten winkeliers conversie en dus omzet liggen.

Conversie

Workshop: Aan de slag met bots

De technologiewereld is helemaal in de ban van slimme algoritmes. Oftewel bots die praten met de consument en met elkaar, van helpdesk tot ingewikkelde bestellingen en boekingen. Maar hoe begin je zelf aan zo’n bot? Workshop zet het voor je op een rij.

Customer Engagement

MyOrder met betaalapp voor veerdiensten en watertaxi’s

MyOrder brengt samen met vervoersdienst Riveer een app uit waarmee forenzen, toeristen en passanten makkelijk mobiel tickets kunnen kopen.

Payment