More stories

Joris Broekmans Directeur Customer Experience Koninklijke Auping

Koninklijke Auping stelt Joris Broekmans (1977) aan als Directeur Customer Experience. Broekmans wordt binnen Auping onder andere verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de strategie – nationaal en internationaal – op het gebied van digital, e-commerce, CRM en (store)format.

Customer Experience

App Starbucks ondersteunt spraakopdrachten

“Ok Starbucks, mag ik een grande chai latte met warme skinny geklopte amandelmelk?” Vanaf nu kunnen koffieklanten hun gesproken orders doorgeven aan de iOS-app van Starbucks.

Search

Ticketscript: ‘Snellere Europese groei met Eventbrite’

Directeur Frans Jonker van Ticketscript wordt bij Eventbrite baas Europa. “Deze hele deal is gericht op schaalvergroting en groeiversnelling. We gaan verder expanderen in Europa.”

Entertainment

Eventbrite koopt Ticketscript

Ticketing- en eventtechnologieplatform Eventbrite koopt Ticketscript uit Amsterdam. Dat bezorgt de Amerikanen de nummer drie positie op de Europese markt als ticketplatform.

Entertainment

Personalized commerce: hét buzzwoord op NRF’s Big Show

Het is eigenlijk niks nieuws. Je klant kennen. Je klant op een persoonlijke manier tegemoet treden. Je klant met excellente service bedienen. Je klant benaderen en rekening houden waar een klant zich bevindt. Personalisatie is een van de belangrijkste trends van 2017. Het is het buzzword dat ik overal hoorde op NRF’s Big Show in New York. 

Customer Experience

Utrecht ontwikkelt ‘oefenwebsite’

Gemeente Utrecht biedt een digitale oefenomgeving aan voor mensen die moeite hebben met websites van de overheid. De virtuele assistent Steffie legt digitale en administratieve stappen uit.

Customer Experience

‘Wifi in het vliegtuig steeds gewoner en sneller’

Steeds meer vliegtuigen zijn uitgerust met wifi. Hadden passagiers vorig jaar nog 36 procent kans op internet aan boord, nu is dat 39 procent.

Travel

Meerwaarde bots nog gering

Een chatbot ontwikkelen of toch niet? In iedere industrie vragen bedrijven zich af of zo’n bot de klantbeleving verbetert. Dat is niet anders onder financiële bedrijven. Maar waarschuwt Forrester: doe het niet. Het risico is te groot. Tegelijkertijd maakt één van de grootste Amerikaanse banken bekend er heel eigenwijs toch al in te geloven.

Customer Experience

Scoupy introduceert digitale spaarkaart voor A-merken

Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.

Customer Engagement

Belang zachte landing wordt onderschat

De perfecte route uitstippelen maar nooit aankomen op de bestemming – dat is wat er aan de hand is bij veel mediacampagnes. De boodschap is aansprekend en mooi verpakt, maar na de verleiding om te klikken komt bij de consument de teleurstelling, omdat de landingspagina niet aan zijn verwachtingen voldoet.

Conversie

Gelooft eerdere koploper Rabobank nog in chatbots?

De chatbot is bezig aan zijn volgende leven. Want hoewel de recente hype anders doet vermoeden, integreerden bedrijven al tien jaar geleden hun eerste bots met allerlei virtuele omgevingen. Gelooft de koploper van toen in de toepassing van nu?

Customer Engagement

Eindhoven Airport digitaliseert: komt met online assistent en tickets

Eindhoven Airport kruipt dichter naar de reiziger toe. Begin dit jaar wordt een digitale assistent geïntroduceerd voor verbetering van de klantreis. Vanaf eind 2017 gaat het vliegveld zelf tickets verkopen. De wens van Marketing Manager Eli Lejeune is om op digitaal vlak veel meer samen te werken met airlines en zo online diensten aan elkaar te knopen. “Maar dat ligt in de luchtvaart nogal gevoelig.”

Strategy

Startups zorgen voor obsessieve klantfocus

Startups maken het de gevestigde orde in steeds meer sectoren lastig. Traditionele bedrijven zoeken hun verweer daarbij vooral in een obsessieve focus in klantrelaties en -tevredenheid (47 procent), blijkt uit wereldwijd onderzoek.

Disruptie
Premium

De Goudse Verzekeringen kiest voor Colours

Digitaal bureau Colours gaat voor De Goudse Verzekeringen een datagedreven ‘experienceplatform’ maken voor diens onafhankelijke verzekeringsadviseurs en klanten.

Digital Agencies

Snapchat koopt specialist augmented reality

Snapchat koopt voor ruim dertig miljoen dollar de Israëlische specialist op het gebied van augmented reality Cimagine Media.

Online marketing