More stories

Hoe ordermanagement voor een betere klantbeleving zorgt

Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.

Fulfillment

SkyLights maakt nieuwe VR-bril voor in het vliegtuig

Het Franse bedrijf SkyLights heeft een nieuwe virtual reality-bril gemaakt die is bedoeld voor vliegtuigpassagiers. Onder meer KLM en Air France hebben de set getest bij wijze van in-flight entertainment.

Travel

Tim Leberecht: klanten willen frictie en mysterie

Volgens Tim Leberecht zijn we te afhankelijk van Big Data en is het tijd om emoties en menselijke ervaringen tegenover de algoritmen te zetten die nu het zakendoen domineren.

Customer Engagement

Hoe je video inzet voor elke stap in de B2B-salesfunnel

Video’s maken het gemakkelijk om vertrouwen te krijgen in je merk waardoor de bezoekers van je website sneller een aankoopbeslissing kunnen maken. Hierbij spreken de cijfers voor zich: maar liefst 96 procent van de B2B-bedrijven is bezig met video content marketing.

B2B Digital

Wat er ontbreekt in de customer experience? De stem van de klant zelf

Vraag je bedrijven waarmee zij zich nog denken te kunnen onderscheiden van de concurrent dan zijn ze eensgezind in hun overtuiging. Niet de prijs, maar de customer experience bepaalt welke organisaties nog een lang leven hebben.

Customer Engagement

Brian Solis over de kracht van de totaalervaring

De toekomst van zaken doen draait om het ontwerpen van betekenisvolle ervaringen. Met die heldere boodschap van Brian Solis gaat iedereen naar huis na een lange eDay.

Customer Experience

CMS-technologie: waar zit de klant op te wachten?

Een goed contentmanagementsysteem (CMS) knoopt de verschillende klantgerelateerde systemen van een bedrijf aan elkaar en biedt zo de mogelijkheid om zeer fijnmazige personalisatie toe te passen. De technologie is zelfs al zover dat je op die manier klantbehoeften kunt voorspellen. Maar dat betekent niet dat elk bedrijf die ambitie moet hebben. Hoe bepaal je hoe ver je kunt gaan?

CMS

E-commerce voor luxemerken: hoe doen bekende bedrijven dat?

De online verkoop van luxe merken en goederen gaat de komende jaren flink toenemen. Wat is er te leren van bedrijven die zich nu al begeven op dit terrein?

PIM

Qualiview en Opiness.nl tekenen samenwerking

Recensieplatform Opiness tekent een samenwerking met Qualiview waardoor diens recensies met patiëntervaringen in het grote platform worden opgenomen.

Customer Experience

Klantbeleving valt of staat met personalisatie en goed personeel

Dankzij de digitale revolutie kun je (potentiële) klanten altijd en overal bereiken. Dan moet je natuurlijk wel iets relevants te vertellen of te bieden hebben. Personalisatie is dan ook één van de topprioriteiten voor bedrijven die online en mobiel de best mogelijke klantbeleving willen bieden.

CMS

Zo wil Under Armour (digitaal) winnen van andere sportmerken

Under Armour mag in Nederland dan een iets minder bekende naam zijn dan Adidas en Nike, het Amerikaanse sportmerk maakt het de bedrijven moeilijk. In juni werd de nieuwe app gelanceerd die voor een echte ‘mobiele experience’ moet zorgen.

Customer Experience

Consu-machines: hoe intelligente apparaten ons leven makkelijker gaan maken

We gaan een tijdperk tegemoet waarin onze smartphones echt smart gaan worden en kunstmatige intelligentie ons daarbij gaat helpen. Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

Internet of Things

Pure online spelers scoren hoog in digitale klantervaring

ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl zijn hoog geëindigd in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016 van WUA, een ranglijst op het gebied van digitale klantervaring.

Customer Experience

Starred.com lanceert HR-product

Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com lanceert naast zijn klantfeedbackproduct nu ook een HR-product. “Zo kun je makkelijk, snel en anoniem maandelijks een thermometer in de organisatie steken”, aldus directeur Lars van Wieren.

Customer Experience

Augmented reality wordt het nieuwe frontend

Pokémon Go mag de hype dan alweer voorbij zijn, het spelletje heeft wel de mogelijkheden van augmented reality in de kijker gespeeld. En die gaan voor producenten, groothandelaren en retailers veel verder dan het vangen van virtuele monsters in het park.

Customer Experience