More stories

bol.com publiceert app augmented reality

bol.com brengt een nieuwe app uit met daarin augmented reality-techniek. Die richt zich specifiek op klanten die bezig zijn met de inrichting van hun woning. In de komende maanden worden ook andere productgroepen voorzien van de AR-optie.

Customer Experience

Artificial Intelligence is de nieuwe disruptor in marketing

Als er één technologie is die de klantervaring drastisch kan verbeteren, dan is het Artificial Intelligence (AI). Betere personalisatie, meer transacties, meer tevreden klanten, meer retentie, meer conversie – dat is de impact van AI op marketing.

Customer Experience

Waarom bewust onderzoek niet goed werkt

Traditionele onderzoeken zoals enquêtes en interviews hebben een groot nadeel: de ondervraagden zullen sociaal-wenselijke antwoorden geven of hun best doen om de onderzoeker te pleasen. De resultaten van deze bewuste onderzoeken zijn dus niet betrouwbaar. Neuromarketing lost dit probleem op.

Customer Experience

Salesforce lijft UX specialist in

Salesforce heeft Sequence overgenomen, een Amerikaans UX ontwerpbureau met Best Buy, Peets, Apple en Google als klanten.

Customer Experience

SEO en UX: waarom ze elkaar perfect aanvullen

UX en SEO worden nog te vaak als twee aparte werelden gezien. Natuurlijk, de meeste mensen weten dat de gebruikerservaring van je website van invloed is op je vindbaarheid. Maar ze kunnen elkaar ook sterk aanvullen. Door een SEO-specialist mee te laten denken in user testing, en andersom de UX-er eens naar de SEO-strategie te laten kijken, creëer je waardevolle inzichten.

Customer Experience

Joris Broekmans Directeur Customer Experience Koninklijke Auping

Koninklijke Auping stelt Joris Broekmans (1977) aan als Directeur Customer Experience. Broekmans wordt binnen Auping onder andere verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de strategie – nationaal en internationaal – op het gebied van digital, e-commerce, CRM en (store)format.

Customer Experience

App Starbucks ondersteunt spraakopdrachten

“Ok Starbucks, mag ik een grande chai latte met warme skinny geklopte amandelmelk?” Vanaf nu kunnen koffieklanten hun gesproken orders doorgeven aan de iOS-app van Starbucks.

Search

Ticketscript: ‘Snellere Europese groei met Eventbrite’

Directeur Frans Jonker van Ticketscript wordt bij Eventbrite baas Europa. “Deze hele deal is gericht op schaalvergroting en groeiversnelling. We gaan verder expanderen in Europa.”

Entertainment

Eventbrite koopt Ticketscript

Ticketing- en eventtechnologieplatform Eventbrite koopt Ticketscript uit Amsterdam. Dat bezorgt de Amerikanen de nummer drie positie op de Europese markt als ticketplatform.

Entertainment

Personalized commerce: hét buzzwoord op NRF’s Big Show

Het is eigenlijk niks nieuws. Je klant kennen. Je klant op een persoonlijke manier tegemoet treden. Je klant met excellente service bedienen. Je klant benaderen en rekening houden waar een klant zich bevindt. Personalisatie is een van de belangrijkste trends van 2017. Het is het buzzword dat ik overal hoorde op NRF’s Big Show in New York. 

Customer Experience

Utrecht ontwikkelt ‘oefenwebsite’

Gemeente Utrecht biedt een digitale oefenomgeving aan voor mensen die moeite hebben met websites van de overheid. De virtuele assistent Steffie legt digitale en administratieve stappen uit.

Customer Experience

‘Wifi in het vliegtuig steeds gewoner en sneller’

Steeds meer vliegtuigen zijn uitgerust met wifi. Hadden passagiers vorig jaar nog 36 procent kans op internet aan boord, nu is dat 39 procent.

Travel

Meerwaarde bots nog gering

Een chatbot ontwikkelen of toch niet? In iedere industrie vragen bedrijven zich af of zo’n bot de klantbeleving verbetert. Dat is niet anders onder financiële bedrijven. Maar waarschuwt Forrester: doe het niet. Het risico is te groot. Tegelijkertijd maakt één van de grootste Amerikaanse banken bekend er heel eigenwijs toch al in te geloven.

Customer Experience

Scoupy introduceert digitale spaarkaart voor A-merken

Cashback-platform Scoupy voegt deze maand merkspecifieke digitale spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.

Customer Engagement

Belang zachte landing wordt onderschat

De perfecte route uitstippelen maar nooit aankomen op de bestemming – dat is wat er aan de hand is bij veel mediacampagnes. De boodschap is aansprekend en mooi verpakt, maar na de verleiding om te klikken komt bij de consument de teleurstelling, omdat de landingspagina niet aan zijn verwachtingen voldoet.

Conversie