More stories

Maak het altijd persoonlijk: de basis van context marketing

Je online klant leren kennen begint bij het luisteren naar je bezoeker. Dat klinkt cliché maar: op dit moment doe je het nog niet goed. In de komende jaren gaan we van algemene sitestatistieken naar het volgen van kooptrajecten, aanmaken van persona’s en persoonlijk bedienen van de klant. Context marketing gaat het landschap voor webshops en leveranciers veranderen.

Customer Experience
Premium

Oxxio laat app maandelijks testen bij TamTam

Energieleverancier Oxxio gaat binnen het lab van Digital Agency TamTam in Amsterdam zijn app met grote regelmaat testen om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.

Digital Agencies
Premium

NS kiest (weer) voor Digitas LBi Amsterdam

De NS en NS International verlengen hun samenwerking met Digitas LBi Amsterdam weer voor drie jaar. Digitas LBi won de Europese aanbesteding.

Digital Agencies

Remie Bolte nieuwe CTO van Starred.com

Remie Bolte verlaat het technisch team van funda.nl om aan de slag te gaan als CTO van recensie- c.q. onderzoeksdienst Starred.com.

Customer Experience

Meer winst door digitale verrijking van de winkelvloer

Zowel in Nederland als in Engeland gaan veel traditionele retailers onderuit. Belangrijke oorzaak is het onvermogen om het digitale kanaal op de juiste wijze in te zetten. Retailers die daar wel in slagen kunnen klanten in de winkel echte meerwaarde bieden.

Retail

Chatbot introduceert kunstmatige intelligentie in klantcontact

Een toenemend aantal consumenten zegt voorkeur te hebben voor contact met bedrijven via een chatprogramma. De mensen achter die service zouden wel eens plaats kunnen maken voor kunstmatige intelligentie. De menselijke toon blijft behouden.

Dialogue Marketing

Verzekeraar a.s.r. zet data-analyse in voor klantverbetering

Verzekeraar a.s.r. gaat kennis van het Citizen Data Lab (Hogeschool Amsterdam) op het gebied van data-analyse inzetten om de klantbeleving te verbeteren. Hiervoor tekenden beide partijen onlangs een samenwerkingscontract.

Customer Experience

Schiphol-app met indoor navigatie

De nieuwe app van Schiphol weet tot op vijf meter nauwkeurig waar een reiziger zich bevindt. Bezoekers van de luchthaven krijgen hiermee een persoonlijke navigatie-assistent.

Customer Experience

De wetenschap achter de effecten van personalisatie

De gepersonaliseerde dialoog krijgt als thema bijzonder veel aandacht. Maar is personalisatie wel zo effectief en wat is hiervoor de verklaring? De wetenschap achter dit ‘hete’ onderwerp.

Dialogue Marketing

Tips voor het testen van je site (infographic)

A/B-testen zijn de beste manier om de gebruikersvriendelijkheid van je website te testen. Ook al ben je nog zo overtuigd van de werking van je site, gebruikers geven toch de doorslag. Deze infographic van Optimizely geeft tips voor het testen van media-, retail-, reis- en B2B sites.

Conversie

Consument ergert zich aan wildgroei webwinkelkeurmerken

De wildgroei aan webwinkel keurmerken tast hun geloofwaardigheid aan. Dat blijkt uit een verkennend onderzoek van Autoriteit Consument & Markt (ACM). Organisaties en bedrijven die keurmerken uitgeven zouden er goed aan doen een einde te maken aan de huidige wildgroei. Er moet een kader komen voor het oprichten en beheren van keurmerken.

Customer Experience

‘Engagement valt of staat bij een multidisciplinaire aanpak’

Zo’n twee decennia hebben bedrijven massaal ‘customer touchpoints’ geoptimaliseerd. Optimalisering van web, een mobiele applicatie, de juiste inrichting van social CRM, een betere serviceverlening vanuit het callcenter en de winkel die steeds meer een ervaring moet zijn – om enkele voorbeelden te noemen. Nu dringt door dat dit alles niets oplevert zonder dat ene ingrediënt: engagement, oftewel persoonlijke relevantie in de juiste context.

Customer Experience

Hilversum krijgt interactieve schermen

De gemeente Hilversum neemt woensdag een interactief scherm op het Stationsplein in het gebruik. The Bridge Hilversum fungeert als een ‘open podium’ met afwisselend culturele en commerciële boodschappen.

Customer Experience

Monteurs worden ‘verkopers’ door tool

De servicemonteurs van installateur Feenstra komen dagelijks in contact met hot leads. Maar hoe geef je deze techneuten de benodigde verkooptools om hier effectief op in te springen? Een tablet met een slim keuzeprogramma zorgde voor een ‘substantiële’ stijging van het aantal leads.

Customer Experience

Mirabeau: ‘Context is King’

“Goed design neemt context in overweging. En geweldig design past zich aan de context aan”, stelt interaction designer Nick van […]

Digital Design