More stories

15 nieuwe statistieken voor Social Customer Engagement

Steeds meer bedrijven integreren social media tools en strategieën om de klantervaring te verbeteren. Dit doen ze voornamelijk aan de kant van Service en Support. Een rapport van Social Media Today getiteld “2014 Social Customer Engagement Index” laat zien wat de vruchten zijn die bedrijven wereldwijd plukken van deze integratie. De 15 belangrijkste uitkomsten op een rij.

Customer Experience

Vijf miljoen groeigeld voor Mobiquity

De ontwikkelaar van mobiele marketingapps Mobiquity, ook in Nederland gevestigd, heeft in een nieuwe financieringsronde vijf miljoen dollar opgehaald.

Customer Experience

Vertrouwen stimuleren met testimonials

Er is één ding waarmee bijna iedere website zichzelf kan verbeteren. Dat is op het gebied van de zogeheten testimonials, de aanbevelingen door en reacties van klanten. De meeste webshops hebben weliswaar testimonials, maar dat is niet genoeg. Wat kan je doen om erachter te komen hoe testimonials voor jouw website het beste werken?

Customer Experience

Google biedt inzicht in (online) belgedrag

Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.

Analytics

Virgin America adopteert Nexus tablet als CrewPad

Virgin America gaat Google Nexus 78 tablets gebruiken op haar vluchten voor het cabinepersoneel. De zogenoemde CrewPad zal vooral worden ingezet om passagiers te ondersteunen.

Customer Experience

Mag een bank (online) wel persoonlijk zijn?

Mag een bank je betaalgegevens gebruiken? En mag een bank je aanbiedingen van derden doen? In dit artikel breek ik een lans voor het gebruiken van betaalgegevens, want het is één van de manieren om online (nog) persoonlijker te worden.

Customer Experience

Aegon: ‘De heilige graal van marketing is binnen handbereik’

Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”

Customer Experience

Met ‘onboarding’ een positieve merkbeleving ontwikkelen

In digitale kanalen en toepassingen worden steeds betere technieken ingezet om gebruikers een ervaring te bieden die aansluit op hun behoeften. Het ‘onboarding’ proces is daar een voorbeeld van. Dit artikel geeft inzicht in wat onboarden precies is en welke elementen van belang zijn om het succesvol in te zetten in het bouwen en onderhouden van een goede klantrelatie.

Customer Experience

Hoe WebRTC webcare en online verkoop gaat veranderen

Een nieuwe kid on the block belooft grote veranderingen op het gebied van communicatie met klanten via de webbrowser: WebRTC. Klantondersteuning wordt eenvoudiger en completer.

Customer Experience

De slag om de virtuele assistent

Microsofts virtuele assistent-app Cortana wist een groot aantal 12 WK-duels op rij goed te voorspellen, waaronder de zege van Nederland op Costa Rica. Het was mooie reclame voor een technologie die alleen in Windows Phone-toestellen te vinden is. Maar gaan we eigenlijk wel communiceren via virtuele assistentes?

Customer Experience

E-sites lanceert opent usabilitylab voor eyetracking

E-sites lanceert in samenwerking met Fingerspitz in West-Brabant een open usabilitylab voor eyetracking onderzoek. Met eyetracking-apparatuur registreren men met oogbewegingen het navigatiegedrag van testpersonen.

Analytics

Store Support: Klantbeleving verbetert

Gemiddeld hebben e-mailcontacten de minst positieve invloed op de klantbeleving. Het contact tussen klant en medewerker (onder andere in winkels) laat echter een positieve ontwikkeling zien, zegt onderzoeksbureau Store Support op basis van het doorlopende mystery guest-onderzoek bij grote branches in Nederland.

Customer Experience

Nieuw design agency Pinkpope: échte beleving is holistisch

Melvin van Tholl heeft het customer experience design agency Pinkpope opgericht, na een loopbaan van meer dan twaalf jaar bij de KLM. Pinkpope helpt bedrijven bij het ontwikkelen van belevenissen rondom hun merken, producten of diensten. Eenrichtingsverkeer, waarbij het merk eenzijdig claimt dat het zo geweldig is, is passé. De consument wil dat zélf kunnen ervaren.

Customer Experience

Mobiel: de revolutie van de klantervaring

Er is een mobiele mind shift gaande bij consumenten. Ze verwachten te krijgen wat ze willen, op elk moment en in hun onmiddellijke context. Mobiel wordt het primaire kanaal voor klantinteractie.

Customer Experience

Verzekeraar zit straks ‘direct op de huid’ van de klant

Verzekeren 3.0 draait om Big Data, informatie en relaties. Verzekeraars moeten dus van oude naar nieuwe waarden. Dat was de belangrijkste boodschap op het evenement van het Verbond van Verzekeraars afgelopen week. “Mensen moeten weer centraal staan. Maar de systeemwaarden van nu conflicteren met de menswaarden.”

Customer Experience