More stories

Focus op dienstverlening creëert loyalere klanten

Kortingen of een goede positie op een vergelijkingssite kunnen consumenten triggeren om bij jouw bedrijf tot een aankoop over te gaan. Maar met alleen de goedkoopste zijn, creëer je nog geen loyaliteit. Wel door je als dienstverlener op te stellen.

Customer Experience

De financiële keuken: drie essentiële ingrediënten voor de beste digitale klantervaring

De financiële sector is inmiddels best ver met de focus op klantervaring. Maar als we even het hoofd uit het raam steken en bij de buren in de keuken kijken, is direct duidelijk dat we nog steeds ver achterlopen. De focus op ‘total customer experience’ zoals de collega’s binnen de retailsector, de luxe hotelketens, of de pretparken, dat keer op keer weten te etaleren, is helaas nog een verre droom.

Customer Experience

Restaurantboeker Quandoo verkocht voor 200 miljoen

Het Europees werkende Quandoo, een site om tafels te reserveren in restaurants, is voor een kleine tweehonderd miljoen euro overgenomen door het Japanse Recruit Holdings.

Customer Experience

De beste global websites en waarom

Google is volgens de 2015 Web Globalization Report Card de nummer één Global Website. In het jaarlijkse onderzoek van Byte Level Research scoort Google weer als beste op gebruiksvriendelijkheid en ondersteuning voor een zo groot mogelijk wereldwijd publiek. Ook twee Nederlandse bedrijven hebben een plek in de top 10 veroverd: Booking.com staat op de derde plaats, Philips op nummer acht. Wat is hun geheim? Wat doen ze zo goed? En wat kan je er zelf van leren?

Customer Experience

Wehkamp zet stijlexperts in

wehkamp gaat zo’n vijftig stijlexperts een prominente rol geven binnen het online warenhuis. In de nieuwe commercial van wehkamp, die vanavond in première gaat, wordt de slaapkamer van een moeder een paskamer wanneer de stijlexperts van wehkamp haar helpen bij het vinden van haar juiste outfit.

Customer Experience

De nieuwe marketeer: marketing pakt de lead in klantbeleving (2)

Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?

Marketing

CX Company: ‘Komende jaren vijftig procent groei’

Het moederbedrijf van Selfservice Company en WebCare Company, CX Company, verwacht jaarlijks met vijftig procent te groeien. De ’customer engagement’-producten beginnen internationaal aan te slaan.

Customer Experience

Website-optimalisatie: hoe breng je persona’s tot leven?

Dé personen die je kunnen helpen om de doelstellingen van je webshop te behalen zijn in eerste instantie natuurlijk je eigen sitebezoekers. Daarom is het belangrijk om je te verdiepen in hun drijfveren en motivaties. Hierbij helpen persona’s: fictieve personen die segmenten uit je doelgroep representeren. Een aantal handvatten om meer uit je persona’s te halen.

Customer Experience

Onderzoek: alles draait om klantbeleving in 2015

Customer experience (CX), contentmarketing en mobiel zijn de digitale trends van 2015. Maar liefst 78 procent van de bedrijven wereldwijd zegt zich met goede CX te willen onderscheiden van de rest. Hoe? Vooral door personalisatie.

Customer Experience

Review The Cloakroom: waarom personal shoppers goud waard zijn

The Cloakroom is een online dienst die, door middel van online kledingadviseuses, mannen helpt kleding naar hun smaak te vinden en te kopen. Als klant krijg je een personal shopper. Hoe langer je klant bent, hoe beter de adviezen worden. Na een adviesgesprek krijg je een doos met kleding toegestuurd om thuis te passen. The Cloakroom verzond in het vierde kwartaal voor zes miljoen euro aan kleding naar mannen. De omzet groeide in 2014 met 2.300 procent. Het lijkt dus een mooie succesformule.

Customer Experience

Omzet sms-specialist CM groeit tot 60 miljoen

Sms is verre van dood en op de zakelijke markt is juist een sterke aanhoudende groei te zien. CM Groep […]

Customer Experience

Hoe Lenovo over zijn eigen gulzigheid struikelde

Enorme ophef afgelopen week over laptopmaker Lenovo. Die bleek notebooks te hebben geleverd met adware, software die advertenties toonde in de vorm van popup-schermen. Die advertenties bleken ook nog eens gevaarlijk onveilig te zijn. Hoe verkeerde commerciële motieven desastreus zijn voor de klantervaring.

Customer Experience

Bol.com Plaza: fors risico voor kwaliteitsimago

De score van bol.com op Trustpilot: ‘4.0 Slecht’. Ik kon mijn ogen niet geloven. Eens even gechecked bij Kieskeurig.nl: bol.com met een fors lagere score dan Coolblue en Wehkamp, en bol.com Plaza zelfs een score van 3.8. Klachtenkompas.nl: van de retailers heeft alleen MediaMarkt meer klachten, daarna volgt bol.com en op grote afstand wehkamp, Zalando en Coolblue. Wat is hier aan de hand?

Customer Experience

Europa’s grootste kledingwinkels ondermaats ingericht

Zelfs Europa’s grootste kledingwinkels, waaronder Zalando en Asos, zijn niet goed ingericht. In een onderzoek van Forrester Research komt Wehkamp als beste naar voren, maar ook de Nederlanders kunnen veel beter.

Customer Experience

Acht inzichten in ‘geld en geluk’, en hoe pas je ze toe?

Maakt geld gelukkig? ‘Nee’ zullen de verstandigen onder ons zeggen. En niet uit principe, om calvinistische of andere ideologische ideeën, maar omdat er diverse wetenschappelijke onderzoeken zijn die aantonen dat het niet alleen het geld of de spullen zijn die mensen gelukkig maken. Dunn, Gilbert en Wilson beschrijven in een artikel in de Journal of Consumer Psychology acht principes waarmee consumenten meer geluk krijgen voor hun geld. Hoe kunnen retailers deze inzichten toepassen?

Customer Experience