More stories

De klant heeft de macht. Profiteer ervan

Wij roepen het al jaren: zet je klant, de gebruiker op de eerste plaats als je een website bouwt. Helaas zien we nog heel vaak dat organisaties teveel vanuit zichzelf blijven denken.

Customer Experience

Sociale media minder belangrijk in klantreis

Sociale media spelen een kleinere rol in de klantreis van klanten dan twee jaar geleden. Die conclusie trekt Capgemini in een onderzoek naar het online winkelgedrag van consumenten waaraan wereldwijd ruim 18.000 respondenten hebben meegewerkt.

Customer Experience

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.

Customer Experience

Media Markt heeft een ballenbak

De ballen ontbreken, maar verder is er alles dat mannen moet behagen: bier, whiskey, een pokerruimte, bokszakken, en niet te vergeten: speelgoeddrones. Tegenover de Media Markt in winkelcentrum Hoog Catharijne werd gistermiddag de Man Cave geopend, een plek die het begrip beleveniswinkel nieuw elan moet geven.

Customer Experience

Oxxio integreert Apple HomeKit

Energiebedrijf Oxxio integreert HomeKit van Apple in zijn app en hoopt ook snel de platformen van Google en Samsung te kunnen koppelen. Klanten kunnen hierdoor het energieverbruik van hun apparatuur nauwkeurig monitoren en, later, zelfs de apparatuur gaan bedienen.

Customer Experience

Grotere inruilbalie op Amazon.de

Na boeken, spelletjes en filmschijven kunnen klanten van Amazon in Duitsland nu ook hun oude telefoon en tablet aan de webwinkel verkopen.

Customer Experience

Nieuwe wetgeving moet kritische consument op recensiesites beschermen

Amerikaanse bedrijven kunnen consumenten niet langer verbieden om negatieve beoordelingen te plaatsen op sites als Yelp, ook niet als daarover het een en ander staat in de algemene voorwaarden. De staat Californië heeft een nieuwe wet aangenomen die misbruik moet tegengaan.

Customer Experience

15 nieuwe statistieken voor Social Customer Engagement

Steeds meer bedrijven integreren social media tools en strategieën om de klantervaring te verbeteren. Dit doen ze voornamelijk aan de kant van Service en Support. Een rapport van Social Media Today getiteld “2014 Social Customer Engagement Index” laat zien wat de vruchten zijn die bedrijven wereldwijd plukken van deze integratie. De 15 belangrijkste uitkomsten op een rij.

Customer Experience

Vijf miljoen groeigeld voor Mobiquity

De ontwikkelaar van mobiele marketingapps Mobiquity, ook in Nederland gevestigd, heeft in een nieuwe financieringsronde vijf miljoen dollar opgehaald.

Customer Experience

Vertrouwen stimuleren met testimonials

Er is één ding waarmee bijna iedere website zichzelf kan verbeteren. Dat is op het gebied van de zogeheten testimonials, de aanbevelingen door en reacties van klanten. De meeste webshops hebben weliswaar testimonials, maar dat is niet genoeg. Wat kan je doen om erachter te komen hoe testimonials voor jouw website het beste werken?

Customer Experience

Google biedt inzicht in (online) belgedrag

Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.

Analytics

Virgin America adopteert Nexus tablet als CrewPad

Virgin America gaat Google Nexus 78 tablets gebruiken op haar vluchten voor het cabinepersoneel. De zogenoemde CrewPad zal vooral worden ingezet om passagiers te ondersteunen.

Customer Experience

Mag een bank (online) wel persoonlijk zijn?

Mag een bank je betaalgegevens gebruiken? En mag een bank je aanbiedingen van derden doen? In dit artikel breek ik een lans voor het gebruiken van betaalgegevens, want het is één van de manieren om online (nog) persoonlijker te worden.

Customer Experience

Aegon: ‘De heilige graal van marketing is binnen handbereik’

Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”

Customer Experience

Met ‘onboarding’ een positieve merkbeleving ontwikkelen

In digitale kanalen en toepassingen worden steeds betere technieken ingezet om gebruikers een ervaring te bieden die aansluit op hun behoeften. Het ‘onboarding’ proces is daar een voorbeeld van. Dit artikel geeft inzicht in wat onboarden precies is en welke elementen van belang zijn om het succesvol in te zetten in het bouwen en onderhouden van een goede klantrelatie.

Customer Experience