De klant heeft de macht. Profiteer ervan
Wij roepen het al jaren: zet je klant, de gebruiker op de eerste plaats als je een website bouwt. Helaas zien we nog heel vaak dat organisaties teveel vanuit zichzelf blijven denken.
Wij roepen het al jaren: zet je klant, de gebruiker op de eerste plaats als je een website bouwt. Helaas zien we nog heel vaak dat organisaties teveel vanuit zichzelf blijven denken.
Sociale media spelen een kleinere rol in de klantreis van klanten dan twee jaar geleden. Die conclusie trekt Capgemini in een onderzoek naar het online winkelgedrag van consumenten waaraan wereldwijd ruim 18.000 respondenten hebben meegewerkt.
Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.
De ballen ontbreken, maar verder is er alles dat mannen moet behagen: bier, whiskey, een pokerruimte, bokszakken, en niet te vergeten: speelgoeddrones. Tegenover de Media Markt in winkelcentrum Hoog Catharijne werd gistermiddag de Man Cave geopend, een plek die het begrip beleveniswinkel nieuw elan moet geven.
Energiebedrijf Oxxio integreert HomeKit van Apple in zijn app en hoopt ook snel de platformen van Google en Samsung te kunnen koppelen. Klanten kunnen hierdoor het energieverbruik van hun apparatuur nauwkeurig monitoren en, later, zelfs de apparatuur gaan bedienen.
Na boeken, spelletjes en filmschijven kunnen klanten van Amazon in Duitsland nu ook hun oude telefoon en tablet aan de webwinkel verkopen.
Amerikaanse bedrijven kunnen consumenten niet langer verbieden om negatieve beoordelingen te plaatsen op sites als Yelp, ook niet als daarover het een en ander staat in de algemene voorwaarden. De staat Californië heeft een nieuwe wet aangenomen die misbruik moet tegengaan.
Steeds meer bedrijven integreren social media tools en strategieën om de klantervaring te verbeteren. Dit doen ze voornamelijk aan de kant van Service en Support. Een rapport van Social Media Today getiteld “2014 Social Customer Engagement Index” laat zien wat de vruchten zijn die bedrijven wereldwijd plukken van deze integratie. De 15 belangrijkste uitkomsten op een rij.
De ontwikkelaar van mobiele marketingapps Mobiquity, ook in Nederland gevestigd, heeft in een nieuwe financieringsronde vijf miljoen dollar opgehaald.
Er is één ding waarmee bijna iedere website zichzelf kan verbeteren. Dat is op het gebied van de zogeheten testimonials, de aanbevelingen door en reacties van klanten. De meeste webshops hebben weliswaar testimonials, maar dat is niet genoeg. Wat kan je doen om erachter te komen hoe testimonials voor jouw website het beste werken?
Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.
Virgin America gaat Google Nexus 78 tablets gebruiken op haar vluchten voor het cabinepersoneel. De zogenoemde CrewPad zal vooral worden ingezet om passagiers te ondersteunen.
Mag een bank je betaalgegevens gebruiken? En mag een bank je aanbiedingen van derden doen? In dit artikel breek ik een lans voor het gebruiken van betaalgegevens, want het is één van de manieren om online (nog) persoonlijker te worden.
Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”
In digitale kanalen en toepassingen worden steeds betere technieken ingezet om gebruikers een ervaring te bieden die aansluit op hun behoeften. Het ‘onboarding’ proces is daar een voorbeeld van. Dit artikel geeft inzicht in wat onboarden precies is en welke elementen van belang zijn om het succesvol in te zetten in het bouwen en onderhouden van een goede klantrelatie.