More stories

Marketingtechnologie: hoe je een platform kiest en wat je ermee kunt

Datagestuurde marketing: hoe kies je? Wat zijn de capaciteiten en voordelen van verschillende soorten platforms? Een overzicht inclusief vergelijkingstabel.

Marketing automation

‘Reference Man’: een oproep voor een verantwoorde inzet van technologie

De witte standaardman bepaalt nog altijd hoe dingen worden vormgegeven. Het groeiende gebruik van AI maakt de noodzaak voor meer bewustwording nog groter.

Data

Data Science: van abstracte term naar praktische toepassingen

Hoe ga je bij Data Science van een abstracte term naar praktische toepassingen? Voorbeelden en advies om meer waarde uit data te halen. 

B2B Digital

Hoe AI kan helpen bij due diligence

Het digitaliseren van informatiestromen zorgt voor efficiëntere bedrijfsovernames. En maakt de weg vrij voor de volgende efficiëntieslag: de inzet van AI.

Data

Zorgvuldigheid bij privacy en klantgegevens: absoluut vereiste voor banken

Mensen vinden gegevensbescherming steeds belangrijker. Voor financiële gegevens geldt dat nog meer. Banken moeten daarom extra voorzichtig zijn.

Privacy

Technologie en fitness: de trends voor 2022

Fitness en technologie hebben elkaar al een tijdje geleden ontmoet en dat zet door: meer meten, meer thuis trainen en meer flexibiliteit voor de consument.

E-health

Data Privacy Day: vijf voorspellingen voor privacy in 2022

Op 28 januari wordt in Europa en daarbuiten extra aandacht gevraagd voor privacy. Een goede reden om vooruit te blikken: vijf privacyvoorspellingen voor 2022!

Privacy

Google EMEA product kick-off (2/2): tracking en reporting

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.

Online advertising

Start-up Purple Gaze: hoge kwaliteit eye-tracking in draagbaar formaat

Start-up Purple Gaze ontwikkelde een systeem voor het vastleggen van oogbewegingen (‘eye-trakcing’). Een gesprek met mede-oprichter Kirill Korotaev.

Start-ups

Data-analyse: angst bestrijden met feiten

Goede data en goed ontworpen data-analyse strategieën maken agile werken niet alleen mogelijk, maar maken het ook actiegericht en meetbaar.

B2B Digital

Democratisering van Machine Learning en meer datatrends in 2022

Het afgelopen jaar zagen we vooral de opkomst van de data cloud, maar wat worden de datatrends in 2022 die je in de gaten moet houden?

Data

‘Tijd voor actie: Fist Party Data zijn het nieuwe goud’

In 2023 neemt de industrie afscheid van 3rd party cookies. Hoe kunnen online marketeers zich hierop voorbereiden?

B2B Digital

Transparantie door middel van master data management

De mogelijkheid om consumenten inzicht te geven in informatie die inspeelt op hun veranderende interesses en zorgen, trekt de steeds grotere groep bewuste consumenten aan.

Data

Datasilo’s verbinden met master data management

In dit whitepaper lees je hoe je MDM kunt inzetten als een verbonden, flexibele en schaalbare oplossing voor IT uitdagingen.

Data

De voordelen van het gericht inzetten van marketingdata

Hoe vergroten mediabedrijven hun omzetkansen en vinden zij praktische toepassingen door marketingdata gericht in te zetten? 

B2B Digital