More stories

Wat zijn de voordelen van Google Analytics 360?

Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?

Analytics

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing

Zo bereid je je voor op een due diligence bij een overname of fusie

Elke fusie en bedrijfsovername begint met een kop koffie. Dan komen de informatiestromen rond due diligence op gang. Hoe bereid je je hier goed op voor?

Cloud

Waarom durven marketeers bij banken hun goudmijn aan data niet te gebruiken?

Marketeers moeten ervan doordrongen zijn dat CRM een strategie is die ondersteund wordt door een systeem. En niet andersom.

Data

Waarom je nu een overstap naar Google Analytics 4 moet overwegen

Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.

Analytics

Het IAB Consent Framework voor cookie-toestemming overtreedt de GDPR: wat nu?

De problemen met cookies zijn niet voorbij: België en Ierland hebben het meest gebruikte framework voor het vragen van toestemming voor cookies afgekeurd.

Legal

Economie en de toekomst van steden: wat is er nodig voor een inclusieve, weerbare stad?

Wat is er nodig voor een inclusieve en economisch weerbare stad? Twee experts over het aanpakken van grootstedelijke problemen en voorbeelden in Nederland.

Strategy
Premium

De inzet van betrouwbare en transparante AI binnen de overheid

Algoritmes en data brengen risico’s met zich mee. Controle is een taak waar juist ook het senior management zich bewuster mee moet bemoeien.

Artificial Intelligence

Anton Kanis (Annalect): ‘Je voorbereiden op een cookieless wereld is ook een mentale stap’

Hoe gaat het in de praktijk met de cookieless wereld? Een gesprek met Anton Kanis van Annalect Nederland over hoe het bedrijf de omslag maakt.

Online marketing

CDP’s zijn géén wondermiddel voor je business, maar de strategie en aanpak erachter wel

Customer Data Platform: resultaat is vaak te veel werk, te weinig ROI. Meer grip op klantdata vraagt om strategische herbezinning.

Marketing automation
Premium

De mogelijkheden van machine learning: Vier categorieën, veel potentie

Machine learning wordt op veel gebieden en in verschillende sectoren al concreet toegepast. De mogelijkheden zijn vrijwel onuitputtelijk. Een overzicht […]

Artificial Intelligence

Een antwoord op de toenemende macht van Big Tech

Steeds meer interactie met onze klanten en prospects gaat via de platformen van Big Tech. Hoe kom je als marketeer met een goed alternatief?

B2B Digital

Een naamsverandering veroorzaakt geen revolutie, tenzij we erom vragen

Facebook is nu Meta, maar de problemen zijn niet opgelost. Consumenten willen meer privacy en databescherming. Daarop heeft het bedrijf nog geen antwoord.

Facebook

Personalisatie: Een van de belangrijkste e-commercetrends in 2022

E-commercebedrijven zien personalisatie en omnichannel als dé trends voor 2022. Om de concurrentie bij te blijven moet je online onderscheidend zijn.

Online marketing

COVID & Cookies: digitale transformatie bij Roche

Wat is de toekomst van Digital Marketing in een cookieless tijdperk? En hoe kan je hier als organisatie optimaal op voorbereiden?

Data