More stories

Marketingdata via server-side tracking: Ben je er klaar voor?

Dataverzameling en tracking worden steeds lastiger. Een deel van de oplossing is server-side tracking. Lees verder en beoordeel of je er klaar voor bent.

Web performance

Haal meer rendement uit je marketingactiviteiten met de juiste first-party data

Verzamelen, opschonen en verrijken: zo haal je meer rendement uit je marketingactiviteiten met de juiste first-party data.

Data

Het tijdperk na de 3rd party cookies

Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel van 56%). En nu?

Data

Neem de controle op encryptiesleutels in eigen hand

Bij het gebruik van clouddiensten zijn encryptie en versleuteling essentieel. Denk daarbij ook aan een goed beheer van de verschillende encryptiesleutels.

Cloud

Hoe Travelbags data-analyse inzet om retouren terug te dringen

Door de inzet van retourplatforms en data-analyse slaagde online kofferverkoper Travelbags erin het aantal retouren terug te brengen.

Logistics

Een andere kijk op tracking na het verlies van 3rd party cookie tracking

Marketing met behulp van tracking en analyse ondergaat een transformatie door het afschaffen van third party cookie tracking. Hoe nu verder?

Data

Start-up Wheel the World: De booking.com voor reizigers met een beperking

Op reis als je een beperking hebt? Lang niet overal kun je in een rolstoel terecht. Start-up Wheel the World pakt dit probleem aan met een boekingsplatform.

Start-ups

Zo zet Scotch&Soda data in voor personalisatie op schaal

Als je als retailbrand serieus werk wil maken van personalisatie op schaal en nog geen CRM-manager in huis hebt, moet je er nu één aannemen.

Data

Waarom je het ‘as-a-service’-model serieus moet overwegen

Steeds meer wordt met het ‘as-a-service’-model aangeboden. Op het gebied van IT-diensten en devices biedt dat voordelen voor kleine en grote bedrijven.

Service Design

Overheidstrends 2021: De crisis als kans om te bouwen aan vertrouwen in overheidssystemen

Een overheid die effectief op de samenleving reageert is afhankelijk van digitale competenties en correct datagebruik. Die maken of breken het vertrouwen.

Digital Transformation

Verhoog de waarde van B2B-klanten door customer data te benutten

Onder invloed van digitalisering worden B2B-relaties vluchtiger. Voor B2B-marketeers die technologie omarmen is er een wereld te winnen in de buyer journey.

Conversie

Het tijdperk na de third party cookies

Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel: 56%). Hoe bereid je je hierop voor?

B2B Digital

Zero-party data steeds belangrijker in een cookieloze wereld

Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.

Data

Automatisering bij Etos: Meer data en meer maatwerk leiden tot 30% minder papier

Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.

Sustainability

Datamanagement en cultuurverandering: Taak voor de héle organisatie

Cultuurverandering doorvoeren is lastig, ook rond datamanagement. Alleen een plan is niet genoeg: van de top tot de werkvloer, iedereen moet meedoen.

Strategy