Marketingdata via server-side tracking: Ben je er klaar voor?
Dataverzameling en tracking worden steeds lastiger. Een deel van de oplossing is server-side tracking. Lees verder en beoordeel of je er klaar voor bent.
Dataverzameling en tracking worden steeds lastiger. Een deel van de oplossing is server-side tracking. Lees verder en beoordeel of je er klaar voor bent.
Verzamelen, opschonen en verrijken: zo haal je meer rendement uit je marketingactiviteiten met de juiste first-party data.
Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel van 56%). En nu?
Bij het gebruik van clouddiensten zijn encryptie en versleuteling essentieel. Denk daarbij ook aan een goed beheer van de verschillende encryptiesleutels.
Door de inzet van retourplatforms en data-analyse slaagde online kofferverkoper Travelbags erin het aantal retouren terug te brengen.
Marketing met behulp van tracking en analyse ondergaat een transformatie door het afschaffen van third party cookie tracking. Hoe nu verder?
Op reis als je een beperking hebt? Lang niet overal kun je in een rolstoel terecht. Start-up Wheel the World pakt dit probleem aan met een boekingsplatform.
Als je als retailbrand serieus werk wil maken van personalisatie op schaal en nog geen CRM-manager in huis hebt, moet je er nu één aannemen.
Steeds meer wordt met het ‘as-a-service’-model aangeboden. Op het gebied van IT-diensten en devices biedt dat voordelen voor kleine en grote bedrijven.
Een overheid die effectief op de samenleving reageert is afhankelijk van digitale competenties en correct datagebruik. Die maken of breken het vertrouwen.
Onder invloed van digitalisering worden B2B-relaties vluchtiger. Voor B2B-marketeers die technologie omarmen is er een wereld te winnen in de buyer journey.
Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel: 56%). Hoe bereid je je hierop voor?
Na het einde van de cookies worden first-party en zero-party data belangrijk. Het gebruik betekent wel dat merken hun huidige strategie moeten aanpassen.
Dankzij gedetailleerde informatie over al haar winkels en slimme automatisering kon Etos veel papier besparen en maatwerk bieden voor iedere winkel.
Cultuurverandering doorvoeren is lastig, ook rond datamanagement. Alleen een plan is niet genoeg: van de top tot de werkvloer, iedereen moet meedoen.