More stories

Voorkom deze zeven dure marketingfouten

Verouderde praktijken kunnen toch vaak lang doorgaan. Dit zijn zeven veelgemaakte fouten die je vrij eenvoudig kunt vermijden of herstellen.

Strategy

Verdubbel je e-commerce-omzet met behulp van data-driven marketing

Hoe het Vodafone/Ziggo is gelukt om de omzet uit e-commerce te verdubbelen in 2 jaar tijd? Data-driven marketing.

B2B Digital

Personalisatie grootschalig toepassen met data

In dit whitepaper onderzoeken we de toegevoegde waarde die klantdata kan brengen aan je customer journey. Door met een Customer Data Platform (CDP) te werken, kan je personalisatie grootschalig toepassen.

Data

Is er nog een toekomst voor data-driven-attributie?

Datagestuurde attributie in digitale marketing staat onder druk vanwege wettelijke en technische beperkingen. Wat brengt de toekomst?

Data

Marketingdata via server-side tracking: Ben je er klaar voor?

Dataverzameling en tracking worden steeds lastiger. Een deel van de oplossing is server-side tracking. Lees verder en beoordeel of je er klaar voor bent.

Web performance

Haal meer rendement uit je marketingactiviteiten met de juiste first-party data

Verzamelen, opschonen en verrijken: zo haal je meer rendement uit je marketingactiviteiten met de juiste first-party data.

Data

Het tijdperk na de 3rd party cookies

Vanaf 2022 zullen de third party cookies ook verdwijnen uit de Google Chrome browser (marktaandeel van 56%). En nu?

Data

Neem de controle op encryptiesleutels in eigen hand

Bij het gebruik van clouddiensten zijn encryptie en versleuteling essentieel. Denk daarbij ook aan een goed beheer van de verschillende encryptiesleutels.

Cloud

Hoe Travelbags data-analyse inzet om retouren terug te dringen

Door de inzet van retourplatforms en data-analyse slaagde online kofferverkoper Travelbags erin het aantal retouren terug te brengen.

Logistics

Een andere kijk op tracking na het verlies van 3rd party cookie tracking

Marketing met behulp van tracking en analyse ondergaat een transformatie door het afschaffen van third party cookie tracking. Hoe nu verder?

Data

Start-up Wheel the World: De booking.com voor reizigers met een beperking

Op reis als je een beperking hebt? Lang niet overal kun je in een rolstoel terecht. Start-up Wheel the World pakt dit probleem aan met een boekingsplatform.

Start-ups

Zo zet Scotch&Soda data in voor personalisatie op schaal

Als je als retailbrand serieus werk wil maken van personalisatie op schaal en nog geen CRM-manager in huis hebt, moet je er nu één aannemen.

Data

Waarom je het ‘as-a-service’-model serieus moet overwegen

Steeds meer wordt met het ‘as-a-service’-model aangeboden. Op het gebied van IT-diensten en devices biedt dat voordelen voor kleine en grote bedrijven.

Service Design

Overheidstrends 2021: De crisis als kans om te bouwen aan vertrouwen in overheidssystemen

Een overheid die effectief op de samenleving reageert is afhankelijk van digitale competenties en correct datagebruik. Die maken of breken het vertrouwen.

Digital Transformation

Verhoog de waarde van B2B-klanten door customer data te benutten

Onder invloed van digitalisering worden B2B-relaties vluchtiger. Voor B2B-marketeers die technologie omarmen is er een wereld te winnen in de buyer journey.

Conversie