More stories

Google EMEA product kick-off (2/2): tracking en reporting

Tijdens de Google EMEA product-kick-off worden nieuwe ontwikkelingen onthuld. De belangrijkste rond ‘tracking’ en ‘reporting’ van semester 2.

Online advertising

Start-up Purple Gaze: hoge kwaliteit eye-tracking in draagbaar formaat

Start-up Purple Gaze ontwikkelde een systeem voor het vastleggen van oogbewegingen (‘eye-trakcing’). Een gesprek met mede-oprichter Kirill Korotaev.

Start-ups

Data-analyse: angst bestrijden met feiten

Goede data en goed ontworpen data-analyse strategieën maken agile werken niet alleen mogelijk, maar maken het ook actiegericht en meetbaar.

B2B Digital

Democratisering van Machine Learning en meer datatrends in 2022

Het afgelopen jaar zagen we vooral de opkomst van de data cloud, maar wat worden de datatrends in 2022 die je in de gaten moet houden?

Data

‘Tijd voor actie: Fist Party Data zijn het nieuwe goud’

In 2023 neemt de industrie afscheid van 3rd party cookies. Hoe kunnen online marketeers zich hierop voorbereiden?

B2B Digital

Transparantie door middel van master data management

De mogelijkheid om consumenten inzicht te geven in informatie die inspeelt op hun veranderende interesses en zorgen, trekt de steeds grotere groep bewuste consumenten aan.

Data

Datasilo’s verbinden met master data management

In dit whitepaper lees je hoe je MDM kunt inzetten als een verbonden, flexibele en schaalbare oplossing voor IT uitdagingen.

Data

De voordelen van het gericht inzetten van marketingdata

Hoe vergroten mediabedrijven hun omzetkansen en vinden zij praktische toepassingen door marketingdata gericht in te zetten? 

B2B Digital

Recruitment en AI: is het echt zo onbevooroordeeld als we denken?

AI wordt soms bij recruitment ingezet om vooroordelen weg te nemen. De werkelijkheid is ingewikkelder: ook de input-data kunnen vooroordelen bevatten.

Recruitment

Voorspelling: 2022 wordt een jaar met veel security-hoofdpijn

Het nieuwe jaar is net begonnen en met de kennis van nu kunnen we inschatten hoe 2022 er mogelijk uit gaat zien. Hier mijn voorspellingen wat cybersecurity betreft.

Security

CDP’s: de must-have voor gepersonaliseerde marketingcampagnes

Het Customer Data Platform is een belangrijk middel om inzicht te krijgen in klantgedrag. Zo zet je een CDP effectief op.

Customer Engagement

Wat zijn de voordelen van Google Analytics 360?

Veel organisaties maken (gratis) gebruik van Google Analytics. Maar wat zijn de voordelen en extra features van de betaalde versie: Google Analytics 360?

Analytics

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing

Zo bereid je je voor op een due diligence bij een overname of fusie

Elke fusie en bedrijfsovername begint met een kop koffie. Dan komen de informatiestromen rond due diligence op gang. Hoe bereid je je hier goed op voor?

Cloud

Waarom durven marketeers bij banken hun goudmijn aan data niet te gebruiken?

Marketeers moeten ervan doordrongen zijn dat CRM een strategie is die ondersteund wordt door een systeem. En niet andersom.

Data