More stories

Adidas naar één campagnemanagement-platform in 30 landen

Adidas wil zo persoonlijk mogelijk en dus relevant communiceren. Dat doet het sportmerk met één wereldwijd campagneplatform dat wordt gebruikt in inmiddels 30 landen. Natuurlijk zijn er grote culturele verschillen in het gebruik van mediakanalen, maar in de back end is de hele datastructuur van dezelfde opzet.

Analytics

Influencer marketing: ‘Het gaat om passie, niet om de paycheck’

Influencermarketing is het buzzwoord onder marketeers, maar bekende bloggers worden overvoerd met aanbiedingen van merken, of ze alsjeblieft hun product in een blogpost willen aanprijzen. Hoe kom je er als bedrijf toch nog tussen? “Kijk verder dan die bekende bloggers, betrek ze bij je merk en wees authentiek.” Aan het woord is Evert-Jan Heijmans, Strategy Director van First Day of Spring, een strategisch influencermarketingbureau in Amsterdam.

Contentmarketing

Schrijven voor het web: Voice & Tone

Schrijf jij wel eens voor het web? Maar twijfel je soms of je wel met de juiste ‘stem’ spreekt voor je publiek?

Zoek je vaak naar de juiste woorden? Heb je behoefte aan houvast en richtlijnen voor je copy? Lees dan zeker dit artikel over het gebruik van ‘voice & tone’ voor web teksten.

Contentmarketing

Infographic: Netwerken met iBeacons

Emerce heeft bij E-commerce Live!, Digital Marketing Live! en Mobile Convention Amsterdam het gebruik van iBeacons geïntroduceerd om de bezoekers beter met elkaar te laten netwerken en meer betrokkenheid te creëren. Door gebruik van het inBeacon platform had de organisatie de beschikking over een live dashboard, konden bezoekers zien welke personen er aanwezig waren en werden bezoekers op de hoogte gehouden van de meest actuele informatie.

Dialogue Marketing

Evenementenapp Craze houdt rekening met persoonlijke voorkeuren

Een nieuwe app Craze geeft gebruikers gepersonaliseerde suggesties voor evenementen in een feed. Up-to-date blijven met wat er zoal gebeurt in de stad is niet altijd makkelijk, zeggen de initiatiefnemers. Craze lost dit op door alle relevante informatie op één plek samen te brengen en boekbaar te maken.

Dialogue Marketing

Tesco en Unilever promoten Magnum ijs via iBeacons

Tesco en Unilever werken zetten in het Verenigd Koninkrijk gezamenlijk iBeacon-technologie in om Magnum-ijs te promoten. Die technologie zal in 270 Tesco Express-winkels beschikbaar zijn.

Dialogue Marketing

iBeacons op Tilburgse kermis

Op de Tilburgse Kermis, vanaf 17 juli, komen 25 iBeacons te hangen. Mensen met een smartphone kunnen via Bluetooth allerlei nieuwtjes ontvangen.

Dialogue Marketing

Gemiddeld meer tijd besteed aan apps

Gemiddeld worden niet meer dan 26 apps per maand gebruikt, volgens nieuwe gegevens van Nielsen. Dat is slecht nieuws voor de makers van bijna 1 miljoen apps. Maar er is ook positief nieuws: we spenderen meer tijd in apps, zo’n 37 uur per maand.

Dialogue Marketing

Facebook geeft bakens weg aan retailers

Facebook levert gratis bakens aan Amerikaanse retailers in het kader van zijn Place Tips-programma.

Dialogue Marketing

Transformatie Aegon naar digitaal klantbedrijf ‘op koers’

‘Zorg dat je niet wordt geUberd’, waarschuwt de CEO van verzekeraar Aegon zijn medewerkers regelmatig. “Je ziet in ons bedrijf duidelijk een wil om te transformeren, wat het een ideale werkomgeving maakt,” vertelde digitaal marketeer Humphrey Fredriksz van Aegon op Digital Marketing Live! in Amsterdam.

Dialogue Marketing

ING verrast door feedback op apps

“We zijn geen lanceringspartner van Apple, maar toen Apple touch ID lanceerde zijn we de volgende dag wel langgeweest voor een demo”. Dat vertelde Jeroen Losekoot, verantwoordelijk voor de marketing van internet- en mobiel bankieren bij ING Bank vanochtend op Marketing Digital Live in Amsterdam.

Dialogue Marketing

Verhoog social engagement met kiesmechanisme

Verschillende bedrijven laten zien dat je online je engagement kunt verhogen door je achterban voor een keuze te stellen. Deze keer behandelt IIZT in het terugkerende Social War onderzoek Miss Etam, G-Star Raw en Lacoste. Ze laten zien hoe zij de PTAT van hun merk tot meer dan 300 procent verhogen door de interactie te zoeken met hun volgers op Facebook.

Social

DML: mobiel wekt nieuwe verwachtingen bij de consument

Het belang van mobiel als afzetkanaal en het ontwikkelen van een mobiele strategie is alom bekend tegenwoordig. Echter, hoe mobiel is jouw klant nou daadwerkelijk? In hoeverre moet jouw bedrijf mobiel zijn om aan de verwachtingen van jullie klanten klanten te voldoen – nu en op de langere termijn? Als Research Director Data Insights leidt Reineke Reitsma bij Forrester Research een team dat analyseert hoe consumentengedrag wereldwijd verandert. Volgende week licht ze op Digital Marketing Live een tipje van de sluier op in haar presentatie De Strijd om het Mobiele Moment.

Mobile

Philips en Carrefour begeleiden klanten naar juiste schap

Philips en supermarkt Carrefour hebben in Lille een experimenteel LED-systeem in gebruik genomen dat klanten naar de juiste schappen moet leiden.

Dialogue Marketing

iBeacontechnologie in Europese dierentuin

De Italiaanse dierentuin ZOOM in Turijn lanceert een mobiele app voor een ‘edutainment’-ervaring. De Amsterdamse start-up LabWerk ontwikkelde de app, die iBeacontechnologie inzet om content te ontsluiten op basis van de locatie van de bezoeker.

Dialogue Marketing