More stories

Overheidsparticipatie via sociale media blijft beperkt

De overheid maakt zelden gebruik van mogelijkheden om via sociale media met burgers in contact te komen. Dat komt naar voren uit een groot wetenschappelijk onderzoek van onderzoeksinstituut CTIT van de Universiteit Twente in opdracht van het WODC.

Dialogue Marketing

Nederlandse variant op GoButler gelanceerd

Het Nederlandse Askyourbutler.com lanceert een virtuele persoonlijke assistent die alles voor de gebruiker regelt. Tegen betaling. De dienst is vergelijkbaar met het Duitse Gobutler en werkt volledig via sms.

Dialogue Marketing

Miss Etam online succesvol met open houding in een moeilijke tijd

In de week dat Miss Etam na 93 jaar failliet wordt verklaard, noteert het tevens haar hoogste engagement score ooit in ons Social War onderzoek. Miss Etam spreekt in moeilijke tijden haar achterban op een open en dankbare manier aan. Zij zien dit beloond met een engagement stijging van meer dan 300%. Deze week in Social War, hoe het faillissement van Miss Etam online een doorslaand succes werd.

Dialogue Marketing

Emerce eFashion: hoe offline cookies fashion retail gaan veranderen

iBeacons maken een snelle opmars in de retail. Remco Bron van inBeacon gaat op Emerce eFashion, op 19 mei in Amsterdam, een aantal relevante en spraakmakende showcases van iBeacons in de fashion industrie uitlichten en bespreekt zijn visie en de do’s en don’ts voor het gebruik van iBeacon.

Dialogue Marketing

Sneek eerste Europese stad met volledige iBeacon dekking

Burgemeester Hayo Apotheker van de gemeente Súdwest-Fryslân heeft het startsein gegeven voor het beaconproject in Sneek. Sneek wordt de eerste stad in Europa met een volledige iBeacon dekking.

Dialogue Marketing

Millennials bereiken? Vergeet social, kies voor e-mail

U wilt de dialoog aangaan met uw doelgroep. Die doelgroep is geboren tussen 1980 en begin van deze eeuw. Jonge mensen die ook luisteren naar een omschrijving als ‘millennial’ of ‘generatie Y.’ Dat vraagt om een groot budget voor de plekken waar het allemaal gebeurt. Sociale media en een mobiele campagne, zegt u? U wilt investeren? Doe dat dan in e-mail.

Dialogue Marketing

Adobe en Microsoft gaan marketingproducten integreren

Adobe en Microsoft hebben vanochtend in Londen een strategische samenwerking aangekondigd. De Adobe Marketing Cloud-oplossingen en Microsoft Dynamics CRM worden zoveel mogelijk op elkaar afgestemd. Op die manier willen de beide bedrijven alle klantinteracties – van bereik en acquisitie tot retentie en loyaliteit – versterken.

Dialogue Marketing

Minder consumenten willen berichten van apps

Consumenten zijn iets minder geneigd om toestemming te geven voor de ontvangst van berichten door apps. Dat blijkt uit een grote studie van Urban Airship. Gemiddeld 43 procent van de gebruikers van apps geeft toestemming, 2 procent minder dan een jaar geleden.

Dialogue Marketing

Grootste iBeacon-netwerk in Noord-Amerika in de maak

Adtechbedrijf Freckle IoT en Blue Bite willen het grootste Bluetooth-bakennetwerk van Noord-Amerika uitrollen met in totaal 60.000 iBeacons. Dat hebben beide partners donderdag aangekondigd.

Dialogue Marketing

V&D betrekt klant bij nieuw winkelconcept

Het noodlijdende V&D heeft vandaag de website blijmet.vd.nl in gebruik genomen om haar miljoenen klanten te betrekken bij de totstandkoming van een nieuw winkelconcept, dat in de loop van dit jaar in drie van de 63 V&D warenhuizen aan de consumenten wordt getoond.

Dialogue Marketing

Live streaming met Periscope of Meerkat. Wat kan je er als bedrijf mee?

De sensatie van SXSW dit jaar was de live streaming app Meerkat. En afgelopen week kwam Twitter met een tegenhanger: Periscope. Live streaming is hot. En dat is niet zo gek, want de timing is nu perfect dankzij 4G mobiel internet en steeds betere smartphones. Maar wat kan je daar als bedrijf eigenlijk mee?

Dialogue Marketing

Is de QR code nog te redden?

Er zijn vorig jaar wereldwijd ruim een miljard smartphones verkocht, en het totale aantal mobiele gebruikers is al 1,25 miljard. Die samen zo’n 3 miljoen unieke apps hebben gedownload. En toch: een veelbelovende applicatie wil maar niet echt aanslaan: de QR code. Die werd in 2013 zelfs al doodverklaard.

Dialogue Marketing

Digital als het primaire kanaal van interactie

Volgens Tiffany St. James van Transmute is digitale transformatie het grootste buzzword van dit jaar. “Het gaat erom dat mensen de voorkeur hebben voor digitale diensten ten opzichte van andere kanalen. Digital is dan het primaire kanaal van interactie”, stelt St. James.

Dialogue Marketing

Microsoft en Salesforce brengen gezamenlijke app uit

Microsoft en Salesforce hebben hun eerste gezamenlijk app Salesforce App for Outlook uitgebracht. Daarmee kunnen alle Salesforce-contacten en -leads in Outlook en Office 365 worden bekeken.

Dialogue Marketing

Voice of the customer: de uitdagingen van klantinzicht

Met de toename van het aantal online beoordelingen en meningen van klanten op sociale media, is (bijna) iedere organisatie erop gebrand de klant centraal te stellen. Zogenoemde voice of the customer programma’s (VoC) moeten binnen de dialogue markerting de loyaliteit bevorderen en nieuwe inzichten bieden. Maar wat zijn daarin de belangrijke uitdagingen?

Dialogue Marketing