More stories

App populairst als servicekanaal

Binnenkomende klantvragen zijn de komende 12 tot 18 maanden vooral via mobiele apps en chats te verwachten. Beide klantenservicekanalen stijgen met meer dan 30 procent. Ook klantcontact via social media zit in de lift: dat kanaal stijgt in diezelfde periode met 24 procent.

Customer Service

De review als chantagemiddel

‘Als je mij geen korting geeft krijg je een negatieve review.’ ‘En ik wil best tegemoet komen aan je klacht, maar dan moet je wel je negatieve review verwijderen.’ Bedrijven en consumenten erkennen de impact van reviews en nemen dit mee in onderhandelingen om er zelf beter van te worden. In hoeverre vormt dit een bedreiging? En wat is er tegen te doen?

Social

Dialoogmarketingbureau Yourzine betreedt Belgische markt

Dialoogmarketingbureau Yourzine en het Belgische agentschap Wijs gaan verder als de joint venture Wijs-Yourzine. Het nieuwe bureau is gevestigd in Gent en zal CRM marketingcampagnes voor Belgische organisaties en merken ontwikkelen en realiseren.

Dialogue Marketing

Community management met Insided

Insided is een technologiebedrijf dat SaaS levert waarmee bedrijven hun eigen community kunnen starten op hun eigen website. “Denk aan een forum, blog, rating, reviews en cocreatie”, vertelt mede-oprichter Robin van Lieshout.

Dialogue Marketing

Facebook Conference: risky business voor banken?

Wat zijn de mogelijkheden voor banken en andere financiële dienstverleners op Facebook? Zit de privacygevoeligheid van hun business effectief communiceren in de weg? En wat doe je als de banken onder vuur liggen?

Dialogue Marketing

Sales automation en marketing smelten samen

Sales automation en marketing worden één. Dat was de belangrijkste boodschap die Scott McCorkle gisteren aan de circa 170.000 bezoekers van Dreamforce in San Francisco meegaf.

Dialogue Marketing

Microsoft en Salesforce versterken samenwerking

Microsoft en Salesforce gaan hun samenwerking verder versterken. Al achttien maanden werken programmeurs van beide bedrijven samen aan nieuwe oplossingen.

Analytics

Wageningen UR lanceert app voor dialoog met de samenleving

Met de nieuwe app Hapsnapp zetten onderzoekers van Wageningen UR naar eigen zeggen ‘nieuwe stappen’ op het gebied van de dialoog met de samenleving. De app bevat een kleine 250 feiten uit onderzoek over het dagelijks eten, van ontbijt tot avondeten.

Dialogue Marketing

Tien tips om reviews te verzamelen

Mensen gebruiken reviews in hun aankoopproces. Uit recent onderzoek van Brightlocal blijkt dat inmiddels 92 procent reviews leest om te bepalen of een lokaal bedrijf goed scoort. Daarnaast vertrouwt 80 procent reviews evenveel als persoonlijke aanbevelingen.

Dialogue Marketing

iBeacon volop gebruikt bij SAIL Amsterdam

Bij SAIL Amsterdam werden dit jaar volop iBeacons ingezet. 2,3 miljoen bezoekers werden op uiteenlopende manieren geïnformeerd over de passerende schepen. Het SAAS platform van inBeacon verwerkte alleen al 8,6 miljoen interacties.

Dialogue Marketing

Hoe zet je Whatsapp in voor zakelijk gebruik?

Dat WhatsApp vele mogelijkheden biedt om consumenten te bereiken, weten we nu wel. Door een recente opmars van veel verschillende aanbieders is het interessant om te weten welke tools er zijn en wat voor functies ze bieden. Daarnaast is het voor diverse bedrijven lastig om een service te vinden die aansluit bij specifieke wensen omdat het voor de meesten nieuw terrein is. Om deze zoektocht te vergemakkelijken is een overzicht samengesteld.

Dialogue Marketing

Nieuw Nederlands fullservice bureau richt zich op Instagram

Influencer agency First en social media agency A friend of mine beginnen full-service Instagram bureau Filter. Dat bureau gaat zich toeleggen op adverteren via Instagram.

Dialogue Marketing

Online magazine ing.world: ‘Begin bij de lezer’

Vorig jaar verving ING haar fysiek magazine voor shareholders met een online magazine: ing.world. Senior advisor Dagmar van der Plas vertelt: “Als je nieuwe lezers wil benaderen, dan moet je ook digitaal gaan. We spreken nu ook nieuwe doelgroepen aan.”

Publishing

Voor organisch bereik kies je Instagram (infographic)

Nogal wat adverteerders mopperen over het geringe organische bereik op Facebook, die sinds 2012 met 11 procent is afgenomen, maar er zijn alternatieven. Instagram is misschien wel de eerste keuze, als we deze infographic van Selfstartr mogen geloven. Daar groeide het organische bereik in twee jaar met dertien procent. En gebruikers zijn maar wat bereid om aan te haken bij merken. 68 procent ‘converseert’ regelmatig met merken.

Dialogue Marketing

Waarom webcare? Tien redenen en tips om nú te beginnen

Social media is een onmiskenbaar onderdeel van de marketingmix geworden. Vergeet daarbij niet de kracht van het medium: de interactie met je klanten! Een goed ingerichte webcare versterkt het succes van je content marketinginspanningen en zorgt voor een betere conversie naar jouw webshop.

Customer Service