More stories

‘Einde aan groei Instagram’

De groei is eruit bij Instagram. Zegt het bedrijf Locowise op basis van 2500 bestudeerde profielen in de maand juli. De groei van het aantal volgers was slechts 0,34 procent, 77 procent lager dan in mei.

Dialogue Marketing

Twitter favoriete social media-kanaal Nederlandse gemeenten

Van alle 393 Nederlandse gemeenten is 98 procent actief op Twitter, 75 procent op Facebook en 13 procent op Instagram. Dit blijkt uit de door Buzzcapture gepubliceerde Gemeentenindex.

Dialogue Marketing

Relay42 opent Engels kantoor in hartje Londen

Datamanagementspecialist Relay42 uit Amsterdam opent een kantoor in Londen om aan de groeiende vraag van buitenlandse klanten te kunnen voldoen.

Dialogue Marketing

Victoria’s Secret selfie campagne leidt tot impulsaankopen

De selfie is terug van weg geweest. Victoria’s Secret roept haar bezoekers op selfies te maken in de winkel bij een speciale spiegel en deze vervolgens te delen bij een verkoopmedewerker. De activatiecampagne moet de bekendheid van haar nieuwe parfumlijn Tease vergroten onder een relevante doelgroep.

Campagnes

Intern sociaal netwerk: de meerwaarde die het KPN in vijf jaar bracht

Zo’n 80 procent van de interne social media-introducties sneuvelt. Waarom? De minder succesvolle initiatieven leggen de nadruk op techniek en benodigde functies, niet op het gebruik.

Dialogue Marketing

De verborgen kracht van hashtags

Deze week bespreken we de engagement met je achterban te verhogen? Converse, Armani en G-star Raw zetten eerder al succesvol de hashtag in als smeer- en bindingsmiddel in hun campagnes. Lees in deze editie van Social War meer over het hoe en waarom van hashtag marketing.

Dialogue Marketing

50.000 makelaarsbeoordelingen op funda

Er staan al 50.000 makelaarsbeoordelingen op funda. Makelaarsbeoordelingen zijn voor het grootste online vastgoedplatform van Nederland een belangrijk middel om de kwaliteit van de aangesloten makelaars transparant te maken.

Dialogue Marketing

In-app berichten verdrievoudigen retention rates

Iedere smartphone staat inmiddels zo goed als volgepropt met de meest uiteenlopende apps. Hoe zorg je ervoor dat jouw app niet slechts een van de vele ongebruikte icons op het scherm wordt? Door de inzet van in-app berichten. Het kan de retention rates maar liefst verdrievoudigen.

Mobile

Coosto uitgebreid met Instagram

Coosto voegt Instagram toe aan haar zogenoemde engagement-module. Daardoor wordt het voor organisaties mogelijk op Instagram foto’s of video’s te reageren. Met de social media analysetool Coosto kunnen gebruikers naast analyseren ook publiceren en reageren.

Dialogue Marketing

BNP Paribas gaat strategische samenwerking aan met Facebook, Twitter en andere platforms

De Belgische bank BNP Paribas gaat gelijktijdig en op internationaal niveau samenwerken met Facebook, Google, LinkedIn en Twitter. Bij het initiatief zijn vier leden van het Executive Committee van BNP Paribas betrokken. De samenwerking moeten leiden tot innovaties op het gebied van communicatie, marketing en klantenrelaties.

Dialogue Marketing

De top vijf engagement trends van Q1 & Q2 2015

Na een half jaar vol wekelijkse Social War metingen en reports maken we de balans op. Welke merken kunnen we feliciteren en welke trends scoorden online het beste? Deze keer behandelen we de vijf best scoorde trends. Wat deed de engagement van de achterban het afgelopen half jaar het meest stijgen?

Dialogue Marketing

Virtuele assistent: naar spraakgestuurde en menselijke selfservice?

Microsoft en Apple investeren serieus in de met spraak bestuurde virtuele assistenten Cortana en Siri. En hoewel het aantal mensen dat zijn gehele postvak-in laat voorlezen nog gering is, zijn er wel degelijk bedrijven die de techniek succesvol inzetten voor een betere serviceverlening.

Customer Service

Yourzine begint mobiel CRM-label

Yourzine uit Den Bosch lanceert vandaag een nieuw label onder de naam Mobile Loyalty. “We stoppen de CRM-stekker in mobiele apps om die nu echt te kunnen personaliseren”, zegt directeur Michiel van Riemsdijk.

Dialogue Marketing

De tien geboden van mobiele loyaliteit

Het mobiele kanaal was in het eerste kwartaal van 2015 goed voor meer dan een derde van alle wereldwijde eCommerce aankopen [1}. In diezelfde periode boden de apps stores van IOS en Androïd gezamenlijk meer dan 2,5 miljard mobiele apps aan. Consumenten besteden inmiddels meer tijd met deze apps dan met het gebruik van de desktop of het mobiele web. De mobiele telefoon is de belangrijkste toegangspoort tot het leven van de moderne consument geworden. Hoe houd je de apps sticky?

Customer Loyalty

Maarten Stramrood nieuw bestuurslid bij DDMA

De director e-commerce & servicesales bij Ziggo, Maarten Stramrood, is verkozen tot nieuw bestuurslid bij brancheorganisatie DDMA.

Dialogue Marketing