More stories

Al meteen shoppen met Apple Watch

Als de Apple Watch in april op de markt komt, kun je er al gelijk mee winkelen. QVC, vooral bekend van shoppingkanalen op de Amerikaanse kabeltelevisie, heeft zijn app die al 3 miljoen keer is gedownload aangepast voor de slimme horloge van Apple.

Dialogue Marketing

Instagram trekt marketeers weg van Facebook

Merken delen voor het eerst meer content via Instagram dan via moederbedrijf Facebook, zo constateert onderzoeksbureau L2 Inc. en partner Olapic. Facebook lijkt zich met zijn beperkte organische bereik zich lelijk in de vingers te snijden.

Dialogue Marketing

Consument ergert zich aan marketingbombardement

Ruim de helft van consumenten in een onderzoek van het Aimia Insititute mijden merken die hen bombarderen met marketingberichten. Een op vier consumenten klaagt dat zij te veel berichten krijgt en een vijfde zegt dat zij de hoeveelheid berichten niet kunnen ‘handelen’.

Dialogue Marketing

Durf jij iets te vragen aan je klant?

Door communicatie- en transactiegedrag weten we ontzettend veel van onze (potentiële) klanten. Waar mogelijk zetten we dit in om onze boodschap relevanter te maken en het optimale uit de relatie met de ontvanger / klant te halen. Opvallend is echter dat we aan de andere kan juist weinig rechtstreeks aan de ontvanger vragen. Een gemiste kans!

Dialogue Marketing

Neiman Marcus test iBeacons

Neiman Marcus is de volgende moderetailer die aan de slag gaat met iBeacons. Voorlopig bij wijze van proef in drie Amerikaanse winkels.

Dialogue Marketing

Maar zes procent reageert op push (infographic)

Volgens onderzoek van Accengage, dat de gegevens analyseerde van 150 miljoen mobiele app-gebruikers, reageert gemiddeld zes procent van de consumenten op push notifications, oftewel berichten die naar de smartphone worden verstuurd.

Dialogue Marketing

UriBeacon: de bakenoplossing voor ‘de rest van ons’

Weten we nog maar amper wat iBeacon is, komt er weer een nieuwe standaard om de hoek kijken: UriBeacon. Voortgekomen uit het nest van Google, maar zeker niet bedoeld als vervanger. UriBeacon wordt niettemin het betaalbare iBeacon alternatief.

Dialogue Marketing

Dertien manieren om e-mailmarketing en sociale media te koppelen

Een e-mailstrategie houdt niet op bij de woordkeuze, het tijdstip waarop je mail verstuurt en de opmaak. Even belangrijk is dat de ontvanger de mail kan delen via sociale media. Belwah Media reikt dertien ideeën aan.

Dialogue Marketing

Social Embassy verzorgt sociale strategie Etos

Social Embassy gaat de sociale strategie, webcare, content- en community management voor Etos verzorgen. Het Amsterdamse bedrijf sleepte de opdracht binnen na een pitch met anderen.

Dialogue Marketing

Klantreis krijgt prioriteit bij marketingproces

De customer journey of klantreis is een essentieel onderdeel geworden van het marketingproces. Er is een enorme verschuiving van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 customer journeys. Die conclusie trekt Salesforce in zijn 2015 State of Marketing-rapport.

Customer Experience

Adobe maakt Marketing Cloud slimmer

Adobe breidt zijn Marketing Cloud uit met relevante data zoals locatie en tijd. Die gegevens worden aan de campagnes toegevoegd kort voordat de ontvanger de e-mail opent.

Contentmarketing

McDonald’s, L’Oreal en Starbucks in zee met Experian

McDonald’s, Starbucks, New Pharma en L’Oreal gaan gebruikmaken van het cross-channel marketingplatform van Experian Marketing Services. Voor alle merken betreft het een meerjarige overeenkomst op Europees niveau.

Dialogue Marketing

Vijf slimme e-mailmarketing innovaties voor 2015

E-mailmarketing, nog niet zo lang geleden ten dode opgeschreven, is weer helemaal terug van nooit weggeweest. Nieuwe technische mogelijkheden maken e-mailmarketing zelfs extra interessant, zolang je ze niet als gimmick gebruikt. Pamella Neely noemt er bij Web Marketing Today vijf.

Dialogue Marketing

Air Miles en UPC winnaars Dialogue Marketing Awards

Richard Brandhorst (Air Miles) is uitgeroepen tot Dialogue Marketeer of the Year. Annefloor Samsom (UPC) ontving de prijs voor Dialogue Marketing Talent of the Year. De onderscheidingen worden jaarlijks uitgereikt aan professionals die zich hebben onderscheiden in de marketingbranche.

Dialogue Marketing

Bestaat de ideale afmelding? (infographic)

Niet veel marketeers besteden veel aandacht aan de afmeldpagina voor e-mail marketing campagnes. En waarom zouden ze ook? De afmeldpagina lijkt de laatste stap in het onvermijdelijke afscheid van klanten. Of toch niet?

Dialogue Marketing