More stories

Vermijd de spambox: zorg voor de juiste authenticatie

Als marketeer doe je er alles aan om er voor te zorgen dat jouw e-mail zonder problemen in de mailbox van de ontvanger terecht komt. Velen van ons leggen de focus op zaken als het tijdstip van verzenden, de onderwerpregel en natuurlijk de inhoud. Uiteraard zijn deze factoren van groot belang maar velen vergeten de authenticiteit van de e-mail.

Dialogue Marketing

Infographic: de zeven zonden van mobiele marketing

Sms marketing lijkt makkelijk, maar is het niet. Text Marketer somt een aantal zonden op: vergeet bijvoorbeeld nooit een call to action, zorg dat het adres (URL) van de site waarnaar je verwijst duidelijk is. Wees ook helder over instructies. Spammen is al helemaal fout: wacht ten minste twee tot drie weken met het volgende bericht.

Dialogue Marketing

Forrester: StrongView beste e-mail marketingplatform

Forrester Research heeft het Amerikaanse StrongView aangewezen als het beste e-mail marketingplatform in een rapport genaamd The Forrester Wave.

Dialogue Marketing

Negentig procent van Nederlanders gebruikt e-mail

Nederland is een echt e-mailland. Negentig procent van de bevolking vanaf 14 jaar maakt gebruik van e-mail, ver boven het Europese gemiddelde van 67 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Bitcom.

Dialogue Marketing

Handige content marketing tools

Ondanks hogere budgetten worstelen met name B2B marketeers met content marketing, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute. Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Hulp nodig? Het WordStream blog verzamelde een dezer dagen 32 handige tools voor content marketing. Een deel ervan is nog gratis ook.

Contentmarketing

OMG introduceert lokale e-mailmarketing voor dealers BMW

Online Marketing Group (OMG) en BMW Group Nederland (BMW) zijn een samenwerking gestart waarbij BMW dealers lokaal commerciële e-mails kunnen sturen.

Dialogue Marketing

Marketeers worstelen met content marketing

Ondanks hogere budgetten worstelen B2B marketeers met content marketing. Volgens een nieuwe studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute is meer dan de helft van de respondenten ‘ietwat tevreden’ over content marketing, maar enthousiast klinkt het niet.

B2B Digital

Hoe WebRTC webcare en online verkoop gaat veranderen

Een nieuwe kid on the block belooft grote veranderingen op het gebied van communicatie met klanten via de webbrowser: WebRTC. Klantondersteuning wordt eenvoudiger en completer.

Customer Experience

Salesforce koopt databedrijf RelateIQ

CRM-specialist Salesforce betaalt ongeveer 350 miljoen dollar voor RelateIQ, een bedrijf dat gegevens uit LinkedIn, Office 365 en Gmail toevoegt aan relatiebeheer.

Customer Service

Social sessions: 10 tips om engagement te verhogen

Als je een online marketing strategie schrijft, is het belangrijk dat je ook nadenkt over hoe je de gebruikers betrokken kunt houden. De interactie tussen de gebruiker en de maker hangt af van verschillende elementen zoals gebruikersvriendelijkheid, pakkende content en de juiste visuals. Onderzoek met deze tien tips hoe je engagement kunt verhogen.

Contentmarketing

Essent zet WhatsApp in voor webcare

De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via WhatsApp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via de berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van twee maanden.

Customer Loyalty

Diana Janssen voorzitter van FEDMA

Per 1 juli 2014 is Diana Janssen, directeur van branchevereniging DDMA, benoemd tot voorzitter van de Federation for European Direct and Interactive Marketing (FEDMA). Bij de FEDMA zijn de Europese marketingverenigingen aangesloten, evenals grote bedrijven die zich richten op datagedreven marketing in Europa.

Dialogue Marketing

MoneYou, Nutricia, Nationale Nederlanden en anderen genomineerd voor Customer Data Award

Robeco, Nutricia, MoneYou, Nationale Nederlanden, Goede Doelen Loterij, Ziggo en ACSI zijn genomineerd voor de derde Customer Data Award, die op 18 november wordt uitgereikt. De onderscheiding is voor de organisatie die op innovatieve wijze het management van data inzet om de dialoog met de klant te optimaliseren of verbeteren.

Analytics

Zijn sms-vervolgberichten reclame of niet?

Een recent besluit van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) lijkt het spamverbod met betrekking tot het sms-verkeer iets te hebben verzacht, maar tegelijk is er veel onduidelijk ontstaan over wat er nu wel of niet is toegestaan. Dat schrijft de Branchevereniging voor dialoogmarketing.

Dialogue Marketing

De onzichtbare werking van branding

Wat je ook doet met marketing: je wilt de preferred brand zijn. Er zijn honderd andere merken beschikbaar die vergelijkbare producten en diensten aanbieden, maar je wilt natuurlijk dat de consument op het beslissende moment toch voor jouw merk kiest.

Dialogue Marketing