Verwaarloos e-mailmarketing niet!
E-mail marketing wil maar niet wijken, de vele voorspellingen van zijn ondergang ten spijt. Maar geven we het eigenlijk wel de aandacht die het verdient?
E-mail marketing wil maar niet wijken, de vele voorspellingen van zijn ondergang ten spijt. Maar geven we het eigenlijk wel de aandacht die het verdient?
Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.
B2B (e-mail-) marketing is echte wetenschap: wees voorzichtig met te veel plaatjes wegens spamfilters, vermijd kapitalen, maak alinea’s korter, verwijs naar voorbeelden, maak de kopregel kort en bondig, wees specifiek, verkoop de aanbieding, niet het product. En het allerbelangrijkste: blijf testen.
Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail. Hoe kwam de waakhond tot zijn beslissing?
Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.
Een beetje marketeer is inmiddels vertrouwd met het begrip ‘boven de vouw’, het principe dat alle belangrijke informatie zichtbaar moet zijn zonder dat de websitebezoeker hoeft te scrollen. Maar geldt het ook voor e-mail?
Het succes of falen van een e-mail remarketing campagne kan door veel verschillende factoren worden bepaald. Eén van de belangrijkste factoren is misschien nog wel de verzendtijd, ofwel: hoe lang nadat een winkelwagen is verlaten moet ik de e-mail uitsturen? Zie onderstaand een gids om de remarketing e-mails op hét juiste moment te versturen.
Een paar handige tips voor het schrijven van marketing e-mails: zorg om te beginnen dat je een respectabel e-mail adres hebt, geen Gmail of Hotmail, zelfs niet als je maar net bent begonnen. Denk goed na over de kopregel, die bepaalt namelijk of mensen verder lezen. Gebruik niet meer dan 150 woorden, mobiele gebruikers hebben geen geduld om lange lappen tekst te lezen. Herinneringen sturen mag, met mate natuurlijk.
Salesforce introduceert formeel de Salesforce1 Community Cloud. Daarmee kunnen bedrijven zelf online gemeenschappen opzetten voor klanten, partners en werknemers. Vergelijkbaar met LinkedIn of Facebook, maar tegelijkertijd goed aangesloten op de eigen bedrijfsprocessen.
Infor neemt voor een onbekend bedrag het CRM pakket Saleslogix over om het als Infor CRM in de markt te zetten. Daarmee wordt de bestaande oplossing CloudSuite, die draait bij Amazon Web Services, verder verrijkt.
Salesforce, het bedrijf voor online relatiebeheer, heeft in het tweede kwartaal van 2014 38 procent meer omzet behaald. Die kwam uit op 1,32 miljard dollar. Toch werd een verlies geleden van 61,1 miljoen dollar, onder meer door acquisities en andere uitgaven.
Google heeft een nieuwe AdWords-dienst gelanceerd onder de noemer Website Call Conversions, waarmee adverteerders meer inzicht kunnen krijgen in wat consumenten online doen voordat ze een bedrijf bellen.
DTG heeft de KV Media Groep groep overgenomen, een specialist in onafhankelijke klantbeoordelingen. Bekendste labels zijn Klantenvertellen.nl en KiyOh.nl. Beide hebben 12.000 klanten in 32 verschillende branches.
Mensen zijn van nature visueel ingesteld. Desondanks bestaat de onderwerpregel meestal alleen uit tekst. Zonde, want hierdoor is het bericht qua vorm niet van andere e-mails te onderscheiden. Om de kans op openen (CTO) te vergroten, is het aan te raden symbolen en afbeeldingen te verwerken in de onderwerpregel. Ik leg het u graag uit aan de hand van enkele voorbeelden.
Met 1,7 miljoen vaste klanten en ruim 7 miljoen zendingen per jaar mag wehkamp.nl zich met recht hét online warenhuis van Nederland noemen. Toch is het succes niet vanzelfsprekend: ‘Loyaliteit komt voort uit de klantbeleving. Alles moet vlekkeloos verlopen,’ aldus Marketing Technology Director Alexander van Slooten. ‘De tijd van ‘ik koop altijd bij merk X’ ligt ver achter ons.’