More stories

Zes hardnekkige B2B marketing mythes die je echt moet vergeten

Wat worden de goede voornemens van B2B bedrijven voor het nieuwe jaar? Vermoedelijk vele, want de uitdagingen lijken groter dan ooit. B2B online marketing is niet meer weg te denken, alleen heersen er nog altijd hardnekkige misverstanden, waarschuwt Tim Asimos, innovatiedirecteur van Circle S studio.

B2B Digital

Marketing automation en CRM kunnen niet zonder elkaar

Marketing automation wordt al gebruikt door een kwart van de B2B Fortune 500 ondernemingen en een belangrijk deel ervan is van plan om het in 2015 te gaan omarmen. Volgens Frank Paterno, marketingdirecteur bij Intelliverse/IntelliConnection, is het verstandig om marketing automation zoveel mogelijk te integreren met klantrelatiesystemen (CRM). Acht voordelen die deze integratie (kunnen) opleveren.

B2B Digital

Teradata ondersteunt klantanalyses Air Miles

Loyalty Management Netherlands (LMN) gaat samenwerken met Teradata om het Air Miles programma, met ruim 6 miljoen deelnemers, een nieuwe impuls te geven.

Analytics

Helft bezoekers TEDxGroningen gebruikte iBeacon

De helft van de bezoekers van TEDxGroningen die de congres-app installeerde, gebruikte iBeacon-technologie om zijn mening over presentaties te geven.

Customer Experience

Webpower neemt profielenbedrijf over

E-mailmarketingspecialist webpower heeft de Nederlandse startup Science Rockstars overgenomen. Science Rockstars legt zich toe op intelligente data-oplossingen en is mede grondlegger van persuasion profiling. Dat ziet webpower als de volgende stap in persoonlijke marketing.

Dialogue Marketing

Vliegmaatschappijen maken nog geen optimaal gebruik van servicemails

Als snel groeiende organisatie met internationale ambities komt het steeds vaker voor dat er klanten in het buitenland worden bezocht. Vaak met het vliegtuig. Dat was voor mij aanleiding om eens de servicemails van verschillende vliegmaatschappijen onder de loep te nemen. Opvallend zijn de grote verschillen, en er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de zakelijke en de privé klant. Een review:

Dialogue Marketing

Flexmail lanceert Workflows

Flexmail lanceert Workflows, een marketing automation oplossing waarmee gerichte automatische e-mail campagnes kunnen worden opgezet.

Dialogue Marketing

DDMA inventariseert kwetsbaarheden in beveiliging leden

De branchevereniging voor dialoogmarketing gaat controleren of er kwetsbaarheden zijn in de databeveiliging van zijn leden. Aan de hand van een vragenlijst, die ieder lid moet doorlopen, wordt duidelijk hoe ‘hack-proof’ een organisatie eigenlijk is.

Dialogue Marketing

Zes tips voor je SMS marketing campagne (infographic)

SMS, bestaat dat nog? Jazeker, en het is nog altijd succesvol en relevant voor je marketingstrategie. Denk aan exclusieve aanbiedingen die klanten het gevoel geven dat ze bij een ‘speciale club’ horen of aan het feit dat een SMS bericht toch een ‘sense of urgency’ meegeeft. Zes tips voor je SMS marketingcampagnes.

Dialogue Marketing

Hoe trek je meer lezers voor je blog? (infographic)

Iedereen herkent het probleem: Je spendeert enorm veel tijd aan het schrijven van een mooi blogartikel, waarna geen hond het leest. Echter, maar weinig bloggers maken gebruik van de mogelijkheid om lezers te laten abonneren op een blog. Die krijgen ze dan per e-mail binnen. Zo bouw je veel beter een relatie op met geïnteresseerden. Zie hier enkele handige tips om van lezers abonnees te maken.

Contentmarketing

Bijna 1 op de 4 CRM-implementaties van SAP

SAP is de grootste partij in CRM-oplossingen bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Bijna een op de vier RM-implementaties is van deze koploper. De naaste concurrentie komt van Microsoft, goed voor 15 procent van de geïnventariseerde CRM-oplossingen. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile van circa 6.400 interviews, met IT-verantwoordelijken binnen Nederlandse commerciële en publieke bedrijfsvestigingen met ten minste 50 medewerkers, over het gebruik van CRM-software.

Customer Service

‘Slechts helft Nederlandse hotels reageert op e-mail’

Nederlandse hotels schieten zwaar tekort als het gaat om klantondersteuning via e-mail. Een onderzoek van Casengo laat ziet dat bijna de helft van de hotels helemaal niets van zich laat horen.

Customer Service

Hoe bespeel je de media?

De statistieken spreken boekdelen: er zijn zo langzamerhand meer PR-mensen dan journalisten, dus dan wordt het extra lastig om je nieuwe product of dienst onder de aandacht te brengen. Ook Emerce krijgt dagelijks vele tientallen persverzoeken en persberichten onder ogen en om heel eerlijk te zijn: we zijn niet altijd even onder de indruk. Straight from the horse’s mouth een paar tips van de redactie.

Communicatie

Grote retailers personaliseren e-mail niet

Maar weinig grote retailers personaliseren hun e-mailmarketing. Dat blijkt uit onderzoek van SimpleRelevance, dat twintig Amerikaanse bedrijven uit de Internet Retailer Top 500 onderzocht.

Dialogue Marketing

Rabobank met online forum voor klantcontact en co-creatie

Rabobank opent een discussieforum als co-creatieplatform voor zijn klanten. Op het forum betrekt de bank zijn leden bij productontwikkeling en kunnen rekeninghouders elkaar helpen.

Customer Service