More stories

De wijzigingen in Hiltons loyaltyprogramma

Hilton heeft haar eigen loyaltyprogramma Hilton HHonors goed onder handen genomen. Niet alleen de naam is anders geworden, ook de voordelen voor consumenten zijn drastisch veranderd. Zo zijn er nieuwe manieren geintroduceerd om punten te sparen en uit te geven.

Customer Loyalty

Gepersonaliseerde video: welke tools zijn er?

Gepersonaliseerde video’s zijn één van de meest effectieve manieren om je sales en marketing nog persoonlijker te maken en daarmee je conversie fors te verbeteren. Met de tools uit dit artikel kun je zelf op een laagdrempelige manier aan de slag om gepersonaliseerde video’s te realiseren.

Conversie

BPD verkoopt huizen online: met marketing automation meer klantbetrokkenheid

BPD heeft als verkoper van huizen te maken met een nogal complexe klantreis en een makelaar als tussenliggende partij. Het bedrijf biedt de klant daarom sinds kort de mogelijkheid die schakel over te slaan. De nieuwbouwhuizen koopt men gewoon online. Met marketing automation wordt de klantbetrokkenheid daarvoor vergroot. Een aanpak die veel gelijkenissen vertoont met marketing automation in een B2B-omgeving, vertelt senior E-Business Manager Erik van der Wal.

Marketing automation

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

Hoe dialoogmanagement klantenservice slimmer maakt

Een call center of helpdesk functioneert vaak als een firewall tussen frontoffice en de klant en tussen frontoffice en backoffice. Wie echt met klanten in gesprek wil gaan, moet af van deze traditionele opzet. Door Skype for Business te combineren met een dialoogmanagementplatform kun je dialogen tussen klanten, medewerkers, groepen en partners in alle kanalen managen en integreren in het business proces. Bijkomend voordeel: het is voordeliger en effectiever dan de huidige manier van werken.

Customer Service

Zo wordt je pushbericht het meest succesvol

Wie push-berichten verstuurt, doet er goed aan dit zo vroeg mogelijk in de week te doen. Op maandagen opent namelijk 3,06 procent van de ontvangers de berichten, terwijl op zaterdag nog slechts 2,6 procent dit doet. De zondag is weer wat geschikter met 2,88 procent.

Conversie

Acht manieren om het succes van je chatbot te meten

Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.

Customer Engagement

Gebruikersonderzoek: van FAQ naar Must Ask

Conversie-optimalisatie baseert zijn optimalisatiekeuzes op verschillende databronnen. Van analytics tot heuristiek, alles telt mee. Behalve het ultieme ondergeschoven kindje: gebruikersonderzoek. In mijn ogen zonde, want hier valt echt veel te winnen! Maar hoe ga je succesvol aan de slag?

Customer Experience

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

Workshop: aan de slag met push-commerce

Voor optimaal klantbereik zijn een app, website en nieuwsbrief niet meer afdoende. Je kunt de kracht van deze afzonderlijke tools namelijk vergroten door push-messaging. Met meer conversie en aandacht van je klanten. Maar hoe begin je daaraan en waar moet je op letten?

Dialogue Marketing

Jamie Oliver geeft recepten via Amazon Echo

Amazon UK en Jamie Oliver hebben een deal gesloten waarbij de kok dataleverancier wordt van Amazons sprekende huiskamerpraatpaal Echo. “Jamie Oliver, geef recepten met kip”, leveren de thuiskok een aantal suggesties van de chef zelf op.

Dialogue Marketing

Snipperwall: meer conversie door social buzz

Geen evenement kan meer zonder: een social media wall waarop je precies kunt zien wie over je praat en wat er wordt gezegd. Maar er zijn meer toepassingen van dit concept mogelijk, vertelt Sander Andreae van Snipperwall.

Customer Engagement

Wat er ontbreekt in de customer experience? De stem van de klant zelf

Vraag je bedrijven waarmee zij zich nog denken te kunnen onderscheiden van de concurrent dan zijn ze eensgezind in hun overtuiging. Niet de prijs, maar de customer experience bepaalt welke organisaties nog een lang leven hebben.

Customer Engagement

Episerver neemt Optivo over

Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.

Contentmarketing

YouTube lanceert YouTube Community; wat zijn de kansen voor bedrijven?

Om de betrokkenheid van de consument te versterken lanceert YouTube nu haar sociale platform YouTube Community. Wat biedt dit voor kansen voor bedrijven?

Video