More stories

Vernieuwing in de zorg: de rol van content en webcare bij ’s Heeren Loo

De zorg moet weer persoonlijk zijn, de organisaties letterlijk en figuurlijk ‘dichtbij’. Toch staat de sector niet bekend om zijn vernieuwende online strategieën. Een gemiste kans, vindt Gjerryt Leuverink van de ’s Heeren Loo Zorggroep. Binnen deze organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking werkt hij hier sinds drie jaar samen met een team aan. Door in te zetten op content en online service.

Customer Service

DTG wil conversie eigen site verhogen

DTG neemt een systeem in gebruik die bezoekers aan zijn site, veelak MKB’ers, kan herkennen en kwalificeren. Zo weet het bedrijf of iemand een toevallige passant is of een serieuze lead voor business.

Dialogue Marketing

De blinde vlek van marketing: community management

Weten dat het belangrijk is doet iedereen wel, maar bij minder dan twintig procent wordt het ook in praktijk gebracht: customer lifecycle marketing. Of in gewone woorden: de focus op de bouw van een relatie met klanten. Het ontbrekende ingrediënt? Community management.

Customer Engagement

Workshop: Aan de slag met bots

De technologiewereld is helemaal in de ban van slimme algoritmes. Oftewel bots die praten met de consument en met elkaar, van helpdesk tot ingewikkelde bestellingen en boekingen. Maar hoe begin je zelf aan zo’n bot? Workshop zet het voor je op een rij.

Customer Engagement

Contentmarketing: stop met kanaaldenken, volg de contentdirigent!

Steeds meer merken spannen zich in om klanten over al hun kanalen een consistente boodschap te vertellen. Je raakt de klant echter pas echt in het hart als je dat kanaaldenken loslaat, en je helemaal op de conversatie richt. Daarvoor moeten wel enkele lastige drempels worden genomen.

Contentmarketing

Adfactor schakelt Snapchat in voor ‘momentmarketing’

Adfactor zet Snapchat als platform voor zijn influencers. Zo hoopt het Haagse bureau, de grootste bemiddelaar voor vloggers in Nederland, een jonger publiek te bereiken.

Dialogue Marketing

Een robot op de winkelvloer: Pepper geeft service en verkoopt

Kiezen tussen het ene en het andere product? Productvergelijken is straks niet meer nodig. Een robot geeft het antwoord. Via de veelbesproken chatapps, maar mogelijk ook bij de consument thuis of als aanvulling op de winkelmedewerker.

Customer Service

Micro-moments toepassen in je social media strategie

Micro-moments, hét marketingbuzzword van 2016. Er is in de afgelopen maanden al veel aandacht geweest over dit onderwerp. Het was ook een van de toponderwerpen tijdens de Google Performance Summit. Het belang van de micro-moments is bekend, maar hoe pas je deze belangrijke momenten toe in je social media strategie?

Social

Snaplabs team Social Embassy krijgt CEO (14 jaar)

Het zogenaamde Snaplabs-team van Social Embassy krijgt een heuse CEO: de 14-jarige Max. Geen gimmick, maar een betaalde functie, aldus het bedrijf.

Dialogue Marketing

Samsung, bol en AH winnaars DDMA E-mail Awards

Samsung Benelux, Bol.com en Albert Heijn zijn de winnaars van de DDMA E-mail Awards. Albert Heijn won de juryprijs Beste E-mailcampagne 2016 voor hun Mijn Bonus-campagne. Bol.com ging er vandoor met de publieksprijs voor de beste campagne.

Dialogue Marketing

Gepersonaliseerde homepage op Nu.nl

Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur Nu.nl, vertelt over het personaliseren van de homepage: “In eerste instantie in de Nu.nl app. We geven de mogelijkheid om één van de subkaternen, zoals Achterklap bijvoorbeeld, toe te voegen aan de homepage.”

Customer Experience

InBeacon: commerciële innovatie met iBeacons

Remco Bron, co-founder en CCO van inBeacon, vertelt over iBeacons op Sail en nieuwe commerciële toepassingen: “Met iBeacons zijn commerciële toepassingen mogelijk die echt werken. We zijn heel erg gewend om aan grote getallen te denken, maar hier maak je de funnel juist heel klein. Je kunt heel relevant adverteren.”

Mobile

Deze meerwaarde biedt user generated content

De populariteit van user generated content is de afgelopen tien jaar enorm toegenomen. Voor bedrijven een goede wijze om de relatie met klanten aan te halen. Maar de content is zeker inzetbaar voor de promotie van het merk. Waarom zou je hier als organisatie op inspelen en wat levert het anderen op?

Customer Engagement

KLM: 115.000 berichten via Facebook Messenger

KLM zag in de eerste maand van de koppeling met Facebook Messenger 115.000 berichten verwerkt. “Alle klantendiensten bij elkaar op je mobiel in één lijn tussen KLM en de klant”, vertelt Karlijn Vogel, Manager Social Media. “We kunnen je ook een nieuwe boarding pass toesturen.”

Customer Experience

Infographic: Mobiele app crisis

Het gebruik van smartphones en apps mag dan explosief zijn gestegen, wat betreft engagement valt er nog wel wat te verbeteren. Personalisatie wordt op prijs gesteld, maar 35 procent van de consumenten zetten locatiediensten uit om privacyredenen. Push notificaties vinden ze irritant, en apps stellen nogal eens teleur. Een analyse van Localytics.

Customer Experience