More stories

Overstappen.nl introduceert chatbot

Overstappen.nl breidt zijn pallet met servicekanalen uit met een chatbot. Gebruikers kunnen er energiecontracten vergelijken maar ook direct afsluiten. Uitbreiding naar telecom en verzekeringen volgt.

Customer Engagement

Column: ‘Ik kap ermee’

Nog maar kort geleden leek het adagium ‘de klant is koning’ nog fier overeind te staan. Maar banken, verzekeraars, loterijen en autofabrikanten blijken jarenlang erop los te hebben gesjoemeld. Elk vanuit zijn ivoren toren. Ver weg van de consument.

Customer Experience

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

CM bouwt mee aan opvolger van sms

Telecombedrijf CM uit Breda sluit zich aan bij het Early Acces Program van Google voor de doorontwikkeling van RCS, Rich Communications Services. Dat kan in de nabije toekomst sms zo multimediaal en interactief als WhatsApp of iMessage maken.

Tech

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

Customer Experience

Arthur Detering in managementteam van Happy Data

Het label van de Happy Horizon groep in Eindhoven dat zich toelegt op data-analyse en data-kwaliteit versterkt zich met Arthur Detering. De voormalig directeur van Wegener DM krijgt de leiding in het verder uitbouwen van Happy Data.


Online marketing

Fadoa Schurer (Embot.ai): ‘Met een slimme bot verkoop je meer’

Uitgebreid onderzoek door de Universiteit van Oxford en Yale onder 260 kunstmatige intelligentie specialisten voorspelt dat een online verkoper in de toekomst beter, sneller en goedkoper zal zijn dan een retailverkoper in een winkel. Die online verkoper zal een bot zijn. Embot.ai specialiseert zich in Nederlandstalige slimme chatbots in de e-commerce. Çhatbots zijn in staat om een vrije conversatie met je aan te gaan, aldus CCO Fadoa Schurer bij Top Names.

Conversie

Bol.com krijgt aparte servicebalie in Albert Heijn

Bol.com begint met Albert Heijn een proef waarbij zijn afhaalpunten worden uitgebreid tot een volwaardig, apart servicepunt. Concreet houdt dat in dat bol.com eigen balies krijgt in filialen van de supermarkt.

Retail

Futureproof belonen: aandacht voor de interactie

Anders dan weleens wordt aangenomen zijn millennials net zo trouw aan bedrijven als de generaties daarvoor. Wel willen ze op een heel nieuwe manier worden beloond. In plaats van alleen de transactie (de uiteindelijke koop) zou ook de interactie centraal moeten staan.

Customer Loyalty

Loyalty onderzoek: ervaring belangrijker dan beloning

Starbucks, Disney of Nike. Het zijn bedrijven die tot de verbeelding spreken en door veel marketeers worden aangehaald als de ultieme voorbeelden van loyalty. Uit een grootschalig onderzoek van Bond Brand Loyalty onder ruim 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten behoorden deze bedrijven echter niet tot tot de beste loyaltyprogramma’s in hun branche. Maar welke dan wel en waarom?

Customer Experience

Hoe bereiken we de connected consumer?

Consumenten raken steeds meer verbonden. Toch missen merken nog regelmatig het fingerspitzengefühl om het online gedrag van mensen werkelijk te begrijpen. Het gat tussen de ervaringen die mensen willen en wat ze krijgen neemt eerder toe dan af.

Customer Experience

Uit 200 studies: handvatten om effectiviteit klantreviews te vergroten

Klanten hechten bijzonder veel waarde aan reviews. Google stimuleert bedrijven er dan ook actief naar te vragen. Recent lanceerde het nog de nieuwe dienst ‘Customer Reviews’ waarmee het bedrijven aanmoedigt beoordelingen te verzamelen. Maar wat maakt een review goed en effectief?

Customer Engagement

Esprit Friends wint Duitse award voor beste dialoogmarketing

In Frankfurt vond voor het vierde jaar op rij de Dialog Summit plaats. Tijdens dit tweedaagse evenement werden de EDDI Awards en E-mail Awards uitgereikt voor respectievelijk organisaties die op dialoogmarketingvlak excelleren danwel specifiek op het kanaal e-mail onderscheidend zijn. Wat waren dit jaar de grote winnaars in Duitsland?

E-mailmarketing

Social media: zenden, zenden, niet luisteren

Social media zijn verworden tot commerciële kanalen waar vooral wordt gezonden. De interactie is aan het verdwijnen, zegt Roos van Vugt van Merkwerker tijdens The Social Conference 2017. Shedding the social tag, noemt zij die ontwikkeling.

Customer Experience

Artificial Solutions: mensachtige gesprekken met slimme technologie

Een slimme digitale klantenservice: het lijkt een trend te worden. Steeds meer bedrijven verlagen kosten en verhogen klanttevredenheid met slimme chatbots en geautomatiseerde callcenters. Lawrence Flynn – CEO van Artificial Solutions – vertelt hoe zij een stapje verder gaan door hun digitale klantenservice te leren om menselijke gesprekken te begrijpen.

Customer Service